Jeste艣 tutaj
Dom > Zdrowie > 馃挏BETA-ALANINA馃挏

馃挏BETA-ALANINA馃挏

馃挏BETA-ALANINA馃挏

Jeden z najbardziej znanych suplement贸w na rynku. Stosuj膮 j膮 zar贸wno pasjonaci kulturystyki,sport贸w si艂owych A tak偶e innych aktywno艣ci fizycznych. Karnozyna jest elementem tkanki mi臋艣niowej. 呕e wzgl臋du na to,偶e produktach spo偶ywczych jest jej zdecydowanie za ma艂o,zaleca si臋 jej suplementacj臋.

馃挏BETA-ALANINA- 馃挏

Jest jednym z grupy aminokwas贸w endogennych,kt贸re wyst臋puje w w膮trobie oraz organizm otrzymuje wraz ze stosowan膮 diet膮. Stosowana jest przez sportowc贸w cz臋sto. Wykazuje ona organizmie cz艂owieka szereg funkcji biologicznych. Bardzo charakterystycznym „objawem” jej przyj臋cia Jest: 馃憠szczypanie 馃憠sw臋dzenie 馃槄kt贸re pojawia si臋 chwil臋 po jej za偶yciu Ka偶dy z nas,kt贸ry bra艂 przed 膰wiczeniami przed trening贸wk臋 doskonale wie o czym mowa馃槀 (W ich sk艂adzie tak偶e znajdziemy beta-alanin臋)

馃挏DZIA艁ANIE BETA-ALANINY馃挏

Dla wi臋kszo艣ci z nas ten aminokwas kojarzy nam si臋 ze 艣wiatem kulturystyki,jednak nic bardziej mylnego . 馃槂Na ca艂e szcz臋艣cie wiedza o tym zosta艂a poprawiona. Wp艂ywa dobrze na za偶ywanie wszystkich,kt贸rzy chc膮 dobrze wygl膮da膰. 馃槑Kto chce zobaczy膰 post臋py w pracy nad swoim cia艂em,zach臋cam do jej suplementacji 馃槂. Na co dzia艂a I dla kogo zalecana? 馃挭Przede wszystkim dla tych co chc膮 zbudowa膰 mas臋 mi臋艣niowa jednocze艣nie redukuj膮c tkank臋 t艂uszczow膮 馃槂 Beta-alanina odgrywa bardzo wa偶n膮 rol臋 w organizmie cz艂owieka. Wp艂ywa na: 馃憠wydajno艣膰 馃憠wytrzyma艂o艣膰 pracy mi臋艣ni Wi膮偶e si臋 to z obecno艣ci膮 w tkance mi臋艣niowej karnozyny odpowiedzialnej za szereg funkcji. Czym jest ta KARNOZYNA馃槒 Jest do dipeptyd,s艂u偶y on jako bufor fizjologiczny,kt贸rego zadaniem jest ograniczy膰 spadek pH w naszych mi臋艣niach. Tak aby niedopu艣ci膰 do powstania du偶ej ilo艣ci kwasu mlekowego w czasie aktywno艣ci fizycznej.

馃挏NAJWA呕NIEJSZYMI ZADANIAMI BETA-ALANINY S膭:馃挏

馃憠regulacja pH 馃憠op贸藕nienie wyst臋powania kwasy mlekowego 馃憠wspomaganie wzrostu si艂y 馃憠transport jon贸w wodorowych 馃憠wsparcie podczas regeneracji 馃憠poprawa kurczliwych w艂贸kien mi臋艣niowych 馃憠pomoc w d艂ugotrwa艂ym wysi艂ku Dzi臋ki jej suplement-owaniu nasz wysi艂ek fizyczny mo偶e by膰 馃弮鈥嶁檧锔d艂u偶szy 馃弸锔忊嶁檧锔bardziej intensywniejszy 鈴przerwy mi臋dzy seriami mog膮 by膰 kr贸tsze Co wi臋cej karnozyna wykazuje dzia艂anie antyoksydacyjne wolnych rodnik贸w wi臋c zapobiega katabolizmowi mi臋艣ni 馃槂

馃挏JAK DAWKOWA膯 BETA-ALANINE?馃挏

Aby uzyska膰 zamierzone efekty zaleca si臋 od 3-7 g na dob臋. Je艣li we藕miemy jej mniej efekt贸w nie zobaczymy,bior膮c wi臋cej nie poprawimy bardziej wynik贸w. Drugi spos贸b na przeliczenie jej zapotrzebowania to: 0,5-0,8 g na 10 kg masy cia艂a. Og贸lnie rzecz ujmuj膮c nie ma jakiej艣 艣ci艣le okre艣lonej dawki jaka powinno si臋 przyjmowa膰 by zauwa偶y膰 efekty. Generalnie wszystko zale偶y od 馃挭sportu jaki uprawiamy 馃サjak intensywnie 膰wiczymy 鈴I jaka jest cz臋stotliwo艣膰 鉂Przyjmuj beta-alanine w granicy 3g na porcj臋 przed treningiem I 3g po wysi艂ku Lub 鉂6 g jednorazowo przed sesj膮 treningow膮 馃摙Pami臋taj Beta-alanin臋 przyjmij w dni treningowe jak i nietreningowe o sta艂ej porze dnia. 馃槒Jak d艂ugo powinni艣my ja za偶ywa膰 Najlepszy okres to 12 tygodni . Jednak niekt贸rzy sportowcy za偶ywaj膮 ja do puki nie zobacz膮 znacznej poprawy wytrzyma艂o艣ci I wydajno艣ci mi臋艣niowej. 馃槂Warto po艂膮czy膰 ja z kreatyn膮 A zauwa偶ysz u siebie du偶膮 popraw臋 i szybsze dzia艂anie suplementu

馃挏BETA-ALANINA co lepsze?馃挏

Stosowa膰 ja dora藕nie czy jednak regularnie? Wiele os贸b uwa偶a,偶e dzia艂anie beta-alaniny odczuwa niemal od razu gdy za偶yje jedn膮 dawk臋. Jednak musz臋 Was zmartwi膰 nie dzia艂a dora藕nie I nie odczujemy jej wp艂ywu po jednym za偶yciu. Zaleca si臋 stosowa膰 to regularnie przez d艂u偶szy okres czasu by zobaczy膰 efekty. Aby zobaczy膰 efekt musi doj艣膰 do kumulacji karnozyny w tkance mi臋艣niowej tak wi臋c po d艂u偶szym okresie stosowania.

馃挏CZY BETA-ALANINA JEST BEZPIECZNA DLA ZDROWIA?馃挏

Pewnie,偶e tak 鉂馃槂 Opieraj膮c si臋 na badaniach nie ma ona 偶adnego wp艂ywu na : 馃憠wyniki bada艅 krwi 馃憠prac臋 w膮troby 馃憠nerek 馃憠serca 馃憠czy te偶 uk艂ad odporno艣ciowy W 偶adnej spos贸b nie wp艂ywa negatywnie na nasz organizm.

馃挏BADANIA POTWIERDZAJ膭CE DZIA艁ANIE BETA-ALANINY馃挏

W badaniu wzi臋艂o udzia艂 46 student贸w aktywnych fizycznie. Podzielono ich na 2 grupy: 馃憠jednym podawano beta-alanin臋 w ilo艣ci 6g przez 3 tygodnie I 3.2 g przez kolejne 3 tygodnie 馃憠druga grupa to placebo Co si臋 sta艂o?馃槂 馃ぉGrupa pierwsza,kt贸ra suplement owa艂a beta-alanin臋 馃憠uzyska艂a lepsz膮 zdolno艣膰 poch艂aniania tlenu przez organizm 馃憠zwi臋kszy艂 si臋 czas pracy przy danym obci膮偶eniu a偶 do wyczerpania organizmu(TTE) 馃憠wyd艂u偶ona zosta艂a ca艂kowita praca wykonana(TWD) Dodatkowo osoby nieimplementuj膮ce beta-alanine wykaza艂y zwi臋kszony udzia艂 bezt艂uszczowej masy cia艂a

馃挏PODSUMOWANIE馃挏 B

eta-alanina jest jednym z najskuteczniejszych aminokwas贸w. Je偶eli chcesz redukowa膰 wag臋 I zyska膰 mas臋 mi臋艣niow膮 oczywi艣cie niepomijaj膮ca regularnych trening贸w to ten suplement jest Ci niezb臋dny 馃槏 Warto wrzuci膰 j膮 do swojej codziennej suplementacji- 馃憠wspomo偶e Tw贸j wysi艂ek fizyczny 馃憠zwi臋kszy prac臋 mi臋艣ni 馃憠osi膮gniesz lepsze wyniki w ulubionej przez Ciebie dyscyplinie

Dodaj komentarz

B膮d藕 pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do g贸ry