Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-30 12:54
A  A  A

10 Grzechów żywieniowych biegacza!

10 Grzechów żywieniowych biegacza!

1. Nocny zajadacz

Spożywanie większości dawki kalorii wieczorem to błąd, którego biegacze dopuszczają się dość często. Zdrowa dieta wymaga odrobiny planowania - jeśli jesteś w stanie ułożyć plan treningowy i wrzucić go w natłok innych zajęć, na pewno poradzisz sobie z obmyśleniem trzech pełnowartościowych posiłków na dzień!

2.Smakosz fast posiłku

To grupa biegaczy, którzy uważają, że mogą jeść cokolwiek, bo i tak wszystko spalą podczas treningu. Fasty foody zapewniają bomby kaloryczne bez żadnych pożywnych wartości posilku.

3.Baton za batonem

Batony energetyczne to szybki i prosty sposób na dostarczenie ciału energii. Taka strategia prędzej czy później doprowadzi do niedoboru błonnika, karotenoidów i innych cennych substancji odżywczych zawartych w świeżych owocach i warzywach.

4.Wróg tłuszczu

Zdrowe tłuszcze są niezbędne w prawidłowej diecie: obniżają cholesterol, wspomagają przyswajanie witamin i trawienie, regulują metabolizm i gospodarkę hormonalną. Nauka dowiodła, że niedobór tłuszczu zwiększa ryzyko kontuzji i osłabia system odpornościowy

5. Szaleniec sobotniej nocy

To typ, który po ostrym treningu wybiera się na ostra imprezę, sowicie zakrapianą alkoholem, a następnego dnia wybiera się na maraton. Jeśli koniecznie chcesz imprezować, zadbaj o to, by znaleźć czas na odpoczynek!

6.Biegacz bez śniadania

Tak można określić wszystkich amatorów biegania na czczo - a wystarczy kawałek banana przed rozpoczęciem aktywnego dnia

7.Amator białka

To biegacz, który usłyszał, ze białko jest niezbędne do regeneracji i budowy mięśni i zjada go zbyt dużo - zazwyczaj kosztem węglowodanów. Białko powinno stanowić 10-15% dziennej dawki kalorii.

8.Suchacz

Człowiek, który w ogóle nie troszczy się o picie, pomimo tego że podczas wysiłku potrzebna jest zwiększona ilość płynów.

9.Witaminoholik

To osoba, która sądzi, że im więcej witamin, tym lepiej - i trzyma w kuchni całą kolekcję różnych suplementów zapominając że można je również znaleźć w produktach naturalnych.

10.Ortodotyk

To ten, który nie dostarcza swojemu ciału wystarczającej ilości kalorii. Większość należących do tej kategorii biegaczy to osoby, które biegają aby schudnąć. Nie można jednak zapominać o pełnowartościowych posiłkach..

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km.
2015-05-04 21:51
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania.
2015-05-02 17:37
Wiosenny motywator biegacza!

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia s
2015-05-02 16:44
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499