Jesteś tutaj
Dom > Nowości > 10 Grzechów żywieniowych biegacza!

10 Grzechów żywieniowych biegacza!

1. Nocny zajadacz

Spożywanie większości dawki kalorii wieczorem to błąd, którego biegacze dopuszczają się dość często. Zdrowa dieta wymaga odrobiny planowania – jeśli jesteś w stanie ułożyć plan treningowy i wrzucić go w natłok innych zajęć, na pewno poradzisz sobie z obmyśleniem trzech pełnowartościowych posiłków na dzień!

2.Smakosz fast posiłku

To grupa biegaczy, którzy uważają, że mogą jeść cokolwiek, bo i tak wszystko spalą podczas treningu. Fasty foody zapewniają bomby kaloryczne bez żadnych pożywnych wartości posilku.

3.Baton za batonem

Batony energetyczne to szybki i prosty sposób na dostarczenie ciału energii. Taka strategia prędzej czy później doprowadzi do niedoboru błonnika, karotenoidów i innych cennych substancji odżywczych zawartych w świeżych owocach i warzywach.

4.Wróg tłuszczu

Zdrowe tłuszcze są niezbędne w prawidłowej diecie: obniżają cholesterol, wspomagają przyswajanie witamin i trawienie, regulują metabolizm i gospodarkę hormonalną. Nauka dowiodła, że niedobór tłuszczu zwiększa ryzyko kontuzji i osłabia system odpornościowy

5. Szaleniec sobotniej nocy

To typ, który po ostrym treningu wybiera się na ostra imprezę, sowicie zakrapianą alkoholem, a następnego dnia wybiera się na maraton. Jeśli koniecznie chcesz imprezować, zadbaj o to, by znaleźć czas na odpoczynek!

6.Biegacz bez śniadania

Tak można określić wszystkich amatorów biegania na czczo – a wystarczy kawałek banana przed rozpoczęciem aktywnego dnia

7.Amator białka

To biegacz, który usłyszał, ze białko jest niezbędne do regeneracji i budowy mięśni i zjada go zbyt dużo – zazwyczaj kosztem węglowodanów. Białko powinno stanowić 10-15% dziennej dawki kalorii.

8.Suchacz

Człowiek, który w ogóle nie troszczy się o picie, pomimo tego że podczas wysiłku potrzebna jest zwiększona ilość płynów.

9.Witaminoholik

To osoba, która sądzi, że im więcej witamin, tym lepiej – i trzyma w kuchni całą kolekcję różnych suplementów zapominając że można je również znaleźć w produktach naturalnych.

10.Ortodotyk

To ten, który nie dostarcza swojemu ciału wystarczającej ilości kalorii. Większość należących do tej kategorii biegaczy to osoby, które biegają aby schudnąć. Nie można jednak zapominać o pełnowartościowych posiłkach..

Dodaj komentarz

Do góry