Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Witaminy z grupy B i ich niedobory

Witaminy z grupy B i ich niedobory

Dziś na bęben wrzucamy sterydy na porost mięśni – czyli B jak Beton niezbędny do zalania fundamentów SOLIDNEGO ZDROWIA.

A kończąc żarty, opowiemy sobie coś niecoś o witaminach z grupy – B !!!

B jak Beton.
B jak Bomba.
B jak Budowa od podstaw.

Zaczynamy.

Od czasu pierwszego szkolenia zawsze tłuczono mi do głowy, że ok. 80% społeczeństwa ma braki witamin z grupy B. Nie wiedziałem o co chodzi póki nie zacząłem pracować z ludźmi. Rzut okiem na badania i już wszystko jasne!

Zacznijmy może od tego skąd biorą się te braki, jak myślicie …?

1. Właśnie, odpowiedz brzmi : HAJS -> przemysł ma w dupie to co jest w np. kalafiorze. Kalafior to ma być kalafior a jego produkcja ma być szybka, tania no i przynosząca zyski.

Szacuje się, że warzywa i owoce na przestrzeni ostatnich 20-30 lat straciły 40-90% swojej zawartości witamin i minerałów, lipa, nie?

2. Drugim czynnik jest już bardziej zależny od nas ( choć nie do końca ) jest to zdrowie naszych flaczków, ilość kwasu żołądkowego i jego ph, enzymów trawiennych, żółci, w końcu jakość przewodu pokarmowego, flory bakteryjnej i sławnych KOSMKÓW JELITOWYCH. Nie będę tu rozprawiał o glutenie, cukrze, fitazie czy stresie który powoduje enteropatie tych wymienionych wcześniej – czyli po prostu ich śmierć. Brak kosmków – brak wchłaniania.

Wnioski wyciągajcie sami.

Witaminy z grupy B są nietrwałe, możliwość ich przedawkowania jest praktycznie nie możliwa gdyż organizm ich NIE MAGAZYNUJE. Pobiera z pożywienia tyle ile potrzebuje na bieżące procesy a resztę wydala.

Kilka najważniejszy ról naszego BETONU:

1. Produkcja czerwonych krwinek i hemoglobiny – to chyba ważne nie ?
2. Zamiana węglowodanów w energię.
3. Odpowiedni stan skóry.
4. Odpowiednie działanie układu nerwowego.
5. Detoksykacja organizmu.
6. Anabolizmu białek mięśniowych.

To tylko ułamek procesów dla których witaminy z gr. B są NIEZBĘDNE !

Najlepsze źródła witamin z grupy B ?

-> Mięso.
-> Podroby.
-> Jaja.
-> Ziemniaki.
-> Ryby.

U kogo podejrzewamy niedobory?
– Prawie u całej populacji biorąc szczególnie pod uwagę wegan, wegetarian, osoby z chorobami jelita, układu trawiennego oraz O ZGROZO – osoby długotrwale stosujące leki na zgagę – ihibitory pompy protonowej <- tu to pewniak.

Jak żyć Panie Dietetyku?

-> Dbać o odpowiednie dokwaszenie żołądka.
-> Dbać o odpowiedni stan flory jelitowej.
-> Dbać o wypasione kosmki jelitowe.
-> Nie spalać jedzenia a poddawać lekkiej obróbce termicznej.

No i czy suplementacja jest konieczna ?

Wedle mojej oceny TAK, jest niezbędna przynajmniej dla wyrównania niedoborów dla osób nieaktywnych fizycznie. Dla osób aktywnych fizycznie zapotrzebowanie na witaminy z grupy B wzrasta kilku lub kilkunastokrotnie co za tym idzie B – complex jest niezbędny.

Pamiętajcie, że większość B – complex-ów dostępnych w aptekach to kicha, syf, bród i smród i czasem lepiej było by zjeść pudełko nżz zawartość.
Witaminy musimy przyjmować w odpowiednich formach, najlepiej metylowane. Ja polecę firmę Dr. Best i ich produkt B – complex.

Sprawdzony klinicznie na sobie – działa!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry