Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-09-12 12:53
A  A  A

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwiczenia siłowe. Zoptymalizuje nam to sposób poruszania się oraz przystosuje nasze mięśnie do jeszcze większego wysiłku. Program ćwiczeń siłowych powinien stosować każdy biegacz od początkującego do zaawansowanego biegacza. Daje nam to możliwość rozwoju oraz pozwala zachować odpowiednią postawę. Ćwiczenia siłowe może wykonywać w dni wolne ale także po treningu. Poniższe ćwiczenia to podstawowy zestaw, który może wykonywać co 2 dzień.

 

 

 

 

 

  • Brzuszki bokiem

Kładziemy się na boku, dolna ręka wysunięta do przodu w celu stabilizacji, druga za głową (ale podczas ćwiczenia nie ciągnie jej do góry), nogi jedna na drugiej w linii prostej ciała. Powoli unieś tułów, a w raz z nim lekko unieś również nogi. Jest to trudne ćwiczenie ale dobrze rozwijające skośne partie mięśni brzucha. Gdy opuszczasz nogi i tułów rób to równocześnie nie pozwalając aby ciało poleciało w sposób niekontrolowany. Zrób 15 powtórzeń

  • Wykroki na podwyższeniu

Stań na podwyższeniu, zrób jedną nogą krok w przód i staraj się nogą która zostaje na platformie (kolanem) zejść jak najniżej podłoża. Ćwiczenie to aktywizuje doskonale mięśnie pośladkowe oraz dół pleców. Pamiętaj jednak aby zachować odpowiednią postawę i nie garbić się ani nie pochylać do przodu. Gdy ćwiczenie zrobi się proste możesz w ręce wziąć dodatkowe obciążenie. Powtórz 15 razy na każdą nogę

  • Podnoszenie się na brzuchu

Leżymy na brzuchu z rękami wzdłuż ciała. Dłonie skierowane do podłogi, nogi nieruchomo. Podnosimy górną część ciała do góry i skręcamy głowę oraz tułów raz w prawą raz w lewą stronę (za każdym powtórzeniem inaczej). Ćwiczenie to dobrze wzmacnia dolne partie mięśniowe, które mocno pracują podczas biegu. Wykonaj po 15 powtórzeń na każdą ze stron. Pamiętaj o płynnym przejściu.

 

  • Sprinterskie podskoki

Skacz na jednej nodze przez 20 metrów w przód. Rób to dynamicznie z jak najkrótszym zatrzymaniem. Musisz to zrobić szybko, skoncentruj się. Najpierw 20 metrów na prawej a następnie 20 metrów na lewej nodze bez odpoczynku. Potruchtaj około 150 - 200 metrów normalnie i zrób następne powtórzenie. Powtórz 5 razy. Dla utrudnienia możesz robić to ćwiczenie pod górkę lub z górki. Gdy 20 metrów to za mało - zwiększ dystans.

 

  • Przeskakuj przeszkody

Ustaw przeszkody co 45 cm i staraj się je przeskakiwać obunóż. Rób to dynamicznie tak aby był jak najmniejszy kontakt z podłożem. Staraj się to robić szybko i zwinnie bez zatrzymanie i namyślania. Możesz wrócić na początek przeszkód i powtórzyć jeszcze 4-5 razy w zależności od siły. To ćwiczenie idealnie poprawi sprężystość kroku biegowego!

 

 Profesjonalny trening i dieta dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb - www.profi-dieta.pl

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499