Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-10-29 09:01
A  A  A

6 razy „nie” początkującego rowerzysty!

6 razy „nie” początkującego rowerzysty!

Błądzić jest rzeczą ludzką, szczególnie na początku przygody z kolarstwem, ale błędy trzeba korygować. Poniżej przedstawiamy listę sześciu najpopularniejszych błędów, których ofiarą padają rowerzyści amatorzy. Spróbuj się ich ustrzec! A jeśli jest już na to za późno, postaraj się błędy naprawić!

 

Błąd nr 1: Zbyt nisko ustawione siodełko

Nisko ułożone siodełko daje rowerzyście poczucie bezpieczeństwa, ale zmniejsza siłę pedałowania i może prowadzić do kontuzji kolan. Siedząc na siodełku powinniśmy móc dotknąć ziemi co najwyżej palcami. Aby poznać różne metody określania położenia siodełka.

 

Błąd nr 2: Im więcej smaru na łańcuchu, tym lepiej

Nieprawda: nadmiar smaru przyciąga drobinki piasku i brudu, które przyspieszają psucie się mechanizmu. Za każdym razem, gdy smarujesz łańcuch (jeśli słyszysz piszczenie, powinieneś był już to zrobić jakiś czas temu) wytrzyj nadmiar smaru szmatką.

 

Błąd nr 3: Lęk przed przednim hamulcem

Wyobrażamy sobie, że zaciskając przedni hamulec zatrzymamy się tak gwałtownie, że przelecimy nad kierownicą i wylądujemy na szosie. Cóż, to jest możliwe, ale tylko przy sporej prędkości. Hamowanie tylko tylnym hamulcem jest znacznie mniej skuteczne, przez co również wiąże się z ryzykiem. Najlepiej używać zawsze jednego i drugiego hamulca.

 

Błąd nr 4: Jazda bez kasku

Niektórzy rowerzyści uważają, że kask „to przesada", inni - że jest nie wygodny i poci się w nim głowa. Ten ostatni mit można obalić metodą eksperymentalną - współczesne kaski są bardzo lekkie i przewiewne, a nawet chronią głowę przed słońcem - stąd w kasku może być ci chłodniej, a nie goręcej. Co do potrzeby jazdy w kasku - cóż, nie musisz zakładać go, jeśli jedziesz przez park do sklepu, ale jeśli rozpędzasz się do ponad 20 km/godz. i/lub jeździsz po ulicy, zastanów się, jakie masz szanse w zderzeniu z nieostrożnym kierowcą... Co ciekawe, rowerzysta w kasku wygląda bardziej profesjonalnie, przez co innym wydaje się, że jedzie szybciej i lepiej.

 

Błąd nr 5: bawełniany t-shirt i majtki

Kolarze, którzy inwestują w specjalne rowerowe spodenki powinni wiedzieć, że nie powinno zakładać się pod nie bielizny. A skoro już inwestujemy w ubiór kolarski, warto pomyśleć również o odpowiedniej koszulce - tradycyjne t-shirty nie uwalniają potu, a na wietrze działają niczym żagle.

 

Błąd nr 6: każdy musi złapać czasem gumę

Każdy może mieć pecha, ale znakomita ilość flaków wynika z błędu rowerzysty. Wśród najczęstszych niedopatrzeń znajdują się niedopompowane koła, zużyte opony i niedokładne oczyszczenie koła po wymianie poprzedniej dętki.

 

 

Jesienny sezon daje Ci jeszcze szansę na naukę metodą prób i błędów. Jeśli teraz dopracujesz niedoskonałości do perfekcji, wiosną będziesz w tym co robisz naprawdę niezły. Wykorzystaj październikowo – listopadowy czas na korektę niedociągnięć i pracę nad słabościami, a w nowy sezon 2013 wkroczysz w świetnej formie, z nieocenionymi umiejętnościami i cennym doświadczeniem!

Kolarstwo. Przygotuj się do sezonu!!!

Solidne przygotowanie sprzętu rowerowego i budowa dobrej formy fizycznej gwarantują Ci udany sezon kolarski. Przygotuj się dobrze do lata, a żadne utr ...czytaj dalej »
Kolarstwo. Przygotuj się do sezonu!!!
2015-06-20

Kolarstwo górskie. Naucz się techniki!

By stać się dobrym rowerzystą posiąść musisz kilka cennych umiejętności. Poniżej przybliżamy Ci je. ...czytaj dalej »
Kolarstwo górskie. Naucz się techniki!
2014-08-13

Ostra jazda na rowerze górskim. Porady jak nauczyć się extremy

Artykuł zaadresowany jest do wszystkich fanów ostrej jazdy, którzy nie są już nowicjuszami, ale wciąż potrzebują porad, sugestii i wskazówek, by stawa ...czytaj dalej »
Ostra jazda na rowerze górskim. Porady jak nauczyć się extremy
2014-08-12
Powiązane artykuły
Rowerowy trening kardio

Rowerowy trening kardio

Zrzuć zbędny tłuszcz, pokaż mięśnie brzucha i baw się przy tym dobrze!
2013-09-28 10:56
Kolarstwo. Trening na rowerze w górach!

Kolarstwo. Trening na rowerze w górach!

Niezależnie od tego czy uprawiasz kolarstwo szosowe, górskie, torowe, czy też jesteś triathlonistą. Jeśli chcesz poprawić siłę kolarską, pod
2013-08-31 10:36
Trening kolarski. Ćwiczenia na doskonalenie techniki i poprawę  szybkości.

Trening kolarski. Ćwiczenia na doskonalenie techniki i poprawę szybkości.

Poniższy tekst traktuje o treningu kolarskim. W pierwszej części artykułu mowa będzie o ćwiczeniach na doskonalenie techniki pedałowania. Cz
2013-08-11 20:35
Konserwacja i serwisowanie roweru, czyli jak dbać o swój sprzęt.

Konserwacja i serwisowanie roweru, czyli jak dbać o swój sprzęt.

Słowem wstępu przypominamy, że o rower trzeba dbać. Poniższy tekst traktuje o tym, jak przeglądać i jak serwisować swój rower.
2013-08-11 19:30
Kolarstwo. Trening interwałowy na rowerze

Kolarstwo. Trening interwałowy na rowerze

Trening metodą interwałową jest bardzo skutecznym sposobem rozwijania wydolności.
2013-07-11 23:33
Planowanie treningu kolarskiego

Planowanie treningu kolarskiego

W poniższym tekście doradzamy jak skonstruować plan treningowy dla kolarza górskiego oraz jak zaprojektować kolarski sezon. Udzielamy też ws
2013-03-30 17:58
 Jak wybrać dobry rower?

Jak wybrać dobry rower?

Niebawem zaczyna się sezon rowerowy. Miłośnicy jazdy na rowerze zaczynają zaopatrywać się w nowe modele rowerów. W poniższym tekście doradza
2013-03-07 21:27
Kolarstwo. Czynniki decydujące o wydajności jazdy

Kolarstwo. Czynniki decydujące o wydajności jazdy

Możesz być silny, mieć doskonałą kondycję i świetny sprzęt, ale jeździć na rowerze zaledwie przeciętnie. Dlaczego? Powoduje to słaba technik
2012-11-04 16:02
Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Kolarstwo. Trening siłowo – wytrzymałościowy kolarza!

Zima to czas, kiedy warto zatroszczyć się o ogólny rozwój organizmu. Pomagają w tym, oprócz roweru, inne dyscypliny sportu. Zaliczyć do nich
2012-11-04 11:22
Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze a zdrowie

Rower to samo zdrowie. Pod takim sformułowaniem podpisałby się każdy lekarz. Po pierwsze, regularna jazda na rowerze intensywnie wpływa na w
2012-11-03 23:53
Kolarstwo a odżywianie. Dieta kolarza.

Kolarstwo a odżywianie. Dieta kolarza.

Kolarstwo to jedna z dyscyplin sportu, w której wydatek energetyczny jest największy. Osoby pokonujące wiele kilometrów na rowerze powinny p
2012-11-01 15:50
Kolarstwo. Jak uniknąć kontuzji?

Kolarstwo. Jak uniknąć kontuzji?

Mięśnie łydek, ud i pośladków – to one wykonują największą pracę w trakcie jazdy na rowerze. Gdy wjeżdżamy pod górę, dodatkowo „uaktywniają
2012-10-29 20:21
Jazda na rowerze, a odchudzanie!

Jazda na rowerze, a odchudzanie!

Jazda na rowerze to świetny sposób, by stracić wagę! Rower to fantastyczna zabawa, okazja do poznania nowych ludzi, wypoczynku i utraty wa
2012-09-13 18:47
Efektywność treningu na rowerze. Jak ją poprawić?

Efektywność treningu na rowerze. Jak ją poprawić?

Każdy trening można poprawić – można zwiększyć jego wydajność i tak go rozplanować, by przynosił lepsze efekty. O jakości ćwiczeń często dec
2012-08-24 09:20
Jazda na rowerze. Jak się za to zabrać?

Jazda na rowerze. Jak się za to zabrać?

Jazda na rowerze, tak modna ostatnio, to fantastyczny rodzaj rekreacji i prawdziwa przyjemność. Nie sprawia jednak radości i nie daje satysf
2012-08-18 19:50
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499