Jesteś tutaj
Dom > Fitness > AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

Słowo aerobik jest dość szerokie i pojemne. Definiowane jest jako system treningu oparty na intensywnej wymianie tlenowej. W praktyce oznacza jednak zajęcia grupowe, polegające na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń fizycznych w rytm muzyki. 

http://www.bodyinfo.pl/aerobik-najpopularniejsza-wsrod-pan-forma-aktywnosci.a1494

Istnieje kilka rodzajów aerobiku, a jedną z nich jest właśnie Aerobic Dance!

 

Wikipedia donosi, że AEROBIC DANCE to grupa ćwiczeń gimnastycznych, wykonywanych do muzyki,. Powstał jako dyscyplina rekreacyjna, stając się z czasem również dyscypliną sportową, w której odbywają się regularnie mistrzostwa świata.

 

                                       

 

AEROBIC DANCE to jedna z wielu form AEROBIKU, ciesząca się jednak największą popularnością i sympatią!

 

 

Dlaczego AEROBIC DANCE jest tak wyjątkową formą AEROBIKU?

Lubisz tańczyć w rytm dobrej muzyki? Chcesz skutecznie spalić zbędne kilogramy bawiąc się przy tym znakomicie? Dance Aerobik to coś w sam raz dla Ciebie! Jest to zespół ćwiczeń odchudzających typu aerobic, ale połączonych w kroki taneczne, przez co można jednocześnie bawić się świetnie i rzeźbić swoją sylwetkę. Dance aerobik jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które uwielbiają tańczyć – łączą tu przyjemne z pożytecznym. Ci, którzy z tańcem nie są za pan brat, może dzięki tego typu ćwiczeniom taniec polubią. A nawet jeśli nie, to oswoją się przynajmniej z tanecznymi krokami.

Dance Aerobic – jak sama nazwa wskazuje – jest to zestaw ćwiczeń, które mają wiele wspólnego z tańcem. Odchudzanie poprzez taniec jest stosowane od dawien dawna. Najpopularniejszym typem aerobiku „odchudzającego” tańcem jest fat burning. Dance aerobic jak każdy inny aerobik zaliczany jest do ćwiczeń typu cardio. Ćwiczenia typu cardio mają przede wszystkim wzmocnić układ krążenia. Zalet dance aerobiku jest jednak dużo więcej. 
Dance aerobik pozwala nie tylko na poprawienie krążenia, ale również i na poprawienie kondycji oraz koordynacji ruchowej, a także na spalenie zbędnych kilogramów oraz poprawienie koncentracji i samopoczucia. Dzięki połączeniu ćwiczeń aerobicznych z tańcem można świetnie rozładować stres oraz emocje. Ten typ aerobiku kształtuje głównie mięśnie nóg i pleców i jest przeznaczony dla wszystkich osób niezależnie od wieku czy płci. 

 

                       ZNAKOMITA FRAJDA!!!        

 

 

Jak wyglądają ćwiczenia DANCE AEROBIK? 

Na jakiego rodzaju tańcu oparte są te ćwiczenia? Otóż, w dance aerobic wykorzystywane są różne tańce m.in.: salsa, flamenco, tańce arabskie, jazz, hip hop. Tempo muzyki wynosi średnio 130-135 uderzeń na minutę, ale jest też uzależnione od rodzaju tańca, który wykorzystywany jest to ćwiczeń. 

Jak już było wspomniane, ćwiczenia tanecznego aerobiku są przeznaczone dla każdego bez wyjątku. Ten typ aerobiku jest coraz bardziej popularny w Polsce, szczególnie wśród nastolatek. Ćwiczyć można w domu, ale zajęcia z dance aerobiku prowadzone są również w różnych klubach fitness.

Fitness kluby prowadzą często zajęcia z różnymi wariantami dance aerobiku np. arabic aerobic, jazz aerobic czy też latino aerobic. W zależności od tego kto jaki gatunek muzyki i tańca lubi, do takiej grupy ćwiczeniowej może się zapisać. 

Dance aerobic to jedna z ciekawszych form ćwiczeń na odchudzanie.

Dlaczego?

Po pierwszej daje różne warianty, przez co ćwiczenia nie są monotonne i nudne. Po drugie można się przy nich świetnie bawić, zarówno ćwicząc samemu w domu jak i w klubie fitness. Przyjemne z pożytecznym. Ćwiczenia w klubie są prowadzone przez specjalnych trenerów, ale ci którzy wolą zacisze domu mogą skorzystać video trenerów na filmach instruktażowych. Zmniejsza to koszty, a daje takie same efekty. 

Na zajęciach nie poznasz typowych kroków dla tańca klasycznego, po prostu wyluzujesz się i poczujesz witalność! To szczególnie ważne, jeśli uwzględnimy fakt, że mamy już jesień – zimne wieczory skłaniają raczej do siedzenia w przytulnym fotelu, pod kocykiem, niż spacerowania czy jeżdżenia na rowerze. Doskonałą receptą na jesienną apatię może być właśnie DANCE AEROBIK

Inne zalety tej formy aktywności to wszystkie te korzyści jakie przynosi prawie każdy rodzaj ruchu, a więc odpowiedź jest prosta: nie tylko utrzymamy naszą wagę na stałym poziomie, ale jeszcze nie opuści nas dobry nastrój – nie ważne jaka aura będzie panować za oknem.

Podczas tańca bowiem w naszym organizmie wytworzą się endorfiny, zwane hormonami szczęścia, które skutecznie pomogą zawsze być w dobrym humorze.

Jest jeszcze jeden plus wynikający z uczęszczania na zajęcia dance aerobic: masz tu niepowtarzalną okazję podszkolić swój warsztat taneczny, by potem móc zabłysnąć na imprezie czy w dyskotece.

 

                                           

 

Jak przygotować się do zajęć?

Przede wszystkim zainwestuj w dobry strój, który nie będzie krępował twoich ruchów oraz sprawi, że będziesz czuła się komfortowo. Równie ważne są dobre buty, które pozwolą odnaleźć rytm! (Ogromny wybór odzieży i obuwia sportowego znajduje się na stronie: www.sportxtreme.pl).

Zajęcia rozpoczynają się tradycyjną rozgrzewką. Podczas niej twoje mięśnie i stawy zostaną przygotowane do intensywnej pracy – nie należy więc zignorować tego etapu.

Teraz przyszedł czas na właściwy trening. Podczas niego ćwiczy się układy choreograficzne typowe dla stylu dance, ale bez obaw! Wszystko odbywa się w przyjaznej atmosferze i w tempie, które na pewno jest do wytrzymania, niezależnie od kondycji oraz umiejętności tanecznych.

Podczas zajęć następuje częsta zmiana kroków i tempa, co pomoże ci się poczuć komfortowo. Po kilku treningach, na których opanujesz podstawowe ruchy, z pewnością zapomnisz, że jesteś na sali ćwiczeń. Dlaczego?

 

                                                   

 

Przetańczyć cały stres

To jasne, dance aerobic jest także doskonałą metodą odstresowującą, przecież w końcu podczas tańca znakomicie się bawisz! Sama zabawa to jednak nie wszystko.

Podczas dance aerobic usprawnisz jeszcze pracę swojego układu krążenia oraz wzmocnisz układ oddechowy. Twoje ruchy nabiorą gracji, a ciało stanie się jędrne i sprężyste – efekt jo- jo i wzrost masy ciała, tak typowy dla okresu jesienno- zimowego, nie będą stanowić dla ciebie zagrożenia!

Jeśli więc do tej pory na imprezach podpierałaś ściany, chcesz uciec od stresujących wydarzeń, lub po prostu chcesz popracować nad swoją kondycją przy użyciu metody, która nie znudzi ci się szybko – postaw na dance aerobic i zacznij ćwiczyć już dziś!

 

                                     

 

Ćwiczenia dance aerobiku mogą służyć jako osobne ćwiczenia odchudzające, a można je traktować jako rozgrzewkę przed większym wysiłkiem fizycznym. Tego typu aerobic polecany jest również jako rozgrzewka dla tancerzy, nie tylko dlatego, że wiąże się z tańcem, ale ze względu na zalety jakie prezentuje. 

 

 

Inne formy AEROBIKU to:

– FAT BURNING

http://www.bodyinfo.pl/fat-burning-ciekawa-forma-aerobiku.a2065

– STEP

http://www.bodyinfo.pl/trening-na-stepie–idealny-na-spalanie-kalorii.a1709

– TBC

http://www.bodyinfo.pl/tbc-total-body-conditioning.a16

– LOW IMPACT AEROBIK

http://www.bodyinfo.pl/low-impact-aerobick-delikatna-forma-aerobiku.a2066

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry