Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-12-16 13:41
A  A  A

Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Definicja AEROBÓW

Aerobik (ang. aerobics z gr. aér, aéros - powietrze + bíos - życie), to system treningu opartego na intensywnej wymianie tlenowej.

Opracowany przez Kennetha Coopera, konsultanta programu sprawnościowego amerykańskich kosmonautów. Wszystkie formy ruchu podczas których zwiększa się wymiana tlenowa w organizmie nazywamy aerobowymi.

Najpopularniejsze formy wysiłku aerobowego to:

-          bieganie (jogging)

-          marsz

-          ćwiczenia na maszynach takich jak: orbitrek, steper, rowerek stacjonarny, bieżnia stacjonarna

-          pływanie

-          biegi narciarskie

-          jazda na rowerze

 

Na czym polega aerobik?

Aerobikiem nazywamy  zajęcia, najczęściej grupowe, polegające na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń fizycznych w rytm muzyki. Aerobik jest prowadzony przez instruktorkę (instruktora), która przygotowuje, a następnie demonstruje choreografie lub zestaw ćwiczeń, które to wykonuje się do muzyki. Uczestniczący w zajęciach naśladując prowadzącą, intensywnie ćwiczą przy głośnej, dynamicznej muzyce. Niektóre formy aerobiku opierają się na pojedynczych ćwiczeniach, głównie aerobowych, ale czasem też siłowo-modelujących. Inne formy aerobiku przypominają bardziej układ taneczny, którego uczestnicy uczą się na pamięć. Aerobik, bez wątpienia jest aerobową formą wysiłku, stąd prawdopodobnie zaczerpnięto nazwę tego typu aktywności fizycznej.

Najpopularniejsze formy zajęć aerobiku to:

  • Fat burning – ćwiczenia „spalające tłuszcz“. Ich sekret tkwi w utrzymywaniu tętna na poziomie 120 - 130 uderzeń na minutę. W takt niezbyt szybkiej muzyki wykonuje się bardzo proste, niezbyt męczące ćwiczenia, tworzące nieskomplikowany układ choreograficzny. Trening o umiarkowanej intensywności (bez skoków, wymachów, czy energicznych ruchów).
  • Low impact aerobik – ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży.
  • Step-Step – jest odmianą aerobiku uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn. Jako innowację dla podniesienia intensywności zajęć można wprowadzić lekkie hantle.
  • TBC (Total Body Condition) – jedna z odmian aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała. Pozwala w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu.
  • Aerobic-dance – grupa ćwiczeń gimnastycznych, wykonywanych do muzyki, powstał jako dyscyplina rekreacyjna, stając się z czasem również dyscypliną sportową, w której odbywają się regularnie mistrzostwa świata.

W dzisiejszych czasach aerobik jest bardzo popularnym typem aktywności fizycznej i uprawiany jest przez wiele kobiet (rzadziej mężczyzn). Obecnie w Polsce istnieją już tysiące klubów fitness, w których odbywają się zajęcia z różnych form aerobiku. Kobieta chcąca zacząć uprawiać ten rodzaj rekreacji nie powinna mieć żadnego problemu ze znalezieniem w swojej okolicy miejsca, gdzie prowadzony jest aerobik. Zachęcamy do ćwiczenia!

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo to robić? ...czytaj dalej »
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio
2014-04-12

LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!

LOW IMPACT AEROBICK to jedna z wielu form AEROBIKU, słynąca z mniejszej intensywności i przeznaczona dla osób mniej zaawansowanych. ...czytaj dalej »
LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!
2013-11-02

FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!

Istnieje kilka rodzajów aerobiku, a jedną z nich jest FAT BURNING! ...czytaj dalej »
FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!
2013-11-02
Powiązane artykuły
Popraw swoją wytrzymałość!

Popraw swoją wytrzymałość!

Istnieje więcej niż jeden rodzaj fizycznej wytrzymałości. Wyróżniamy trzy główne typy wytrzymałości w fitnessie i w sporcie: TLENOWĄ, BEZTLE
2013-10-01 21:53
AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE to jedna z wielu form AEROBIKU, ciesząca się jednak największą popularnością i sympatią!
2013-09-28 15:57
Rowerowy trening kardio

Rowerowy trening kardio

Zrzuć zbędny tłuszcz, pokaż mięśnie brzucha i baw się przy tym dobrze!
2013-09-28 10:56
Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

W dzisiejszym artykule znajdziesz wszystko na temat aerobów i wydolności tlenowej. Zapraszamy do lektury!
2013-09-18 08:35
Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Ćwiczenia na stepie są odmianą aerobiku, uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn.
2013-01-27 09:34
SKAKANKA – genialne urządzenie!

SKAKANKA – genialne urządzenie!

Podczas skakania na skakance spalasz średnio 10,2 kalorii na minutę, podczas gdy maszerując tylko 4,2 kalorii na minutę. Im dłużej skaczesz,
2013-01-09 08:44
Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia aerobowe określane również jako ćwiczenia układu krążenia, to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na usprawnienie wydolności
2012-09-17 12:08
Hula Hop

Hula Hop

Już kilkanaście minut regularnych ćwiczeń z plastikową obręczą wyszczupli talię i biodra, a także korzystnie wpłynie na kręgosłup. A to wszy
2012-06-21 14:41
Łyżworolki

Łyżworolki

Jazda na łyżworolkach należy do sportów aerobowych, jest idealna dla osób, które chcą schudnąć. Kiedy jeździsz na rolkach, spalasz ok. 470
2012-06-20 16:51
TBC - Total Body Conditioning

TBC - Total Body Conditioning

To jedna z najpopularniejszych odmian aerobiku, która zapewnia trening mięśni całego ciała przy pomocy odpowiednio dobranego zestawu ćwiczeń
2012-06-19 15:21
Gimnastyka w wodzie

Gimnastyka w wodzie

Ćwiczenia w basenie nie obciążają układu kostno-stawowego, dlatego tę formę ruchu poleca się przy problemach z kręgosłupem, zaawansowanej os
2012-06-19 15:02
SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

SUPLEMENTACJA WITAMINĄ D vs SUPLEMENTACJA CHOLESTEROLU (jedzenie)

Większość z nas słyszała o tym, że należy suplementować witaminę D w zimie. Dlaczego w zimie? No dlatego, że nie ma słoneczka. Lekarze zalec
2017-05-22 13:36
VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN - LABOTEST USA

VOXYGEN marki LABOTEST USA to odsłona termogenika z najwyższej półki na rynku suplementów diety.
2017-04-28 13:59
Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

Gala OCTAGON NO MERCY 2 - Ostrów Wielkopolski

W minioną sobotę tj. 04.03.2017r. odbyła się druga edycja gali walk- Octagon No Mercy.
2017-03-07 16:55
III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

III Puchar Polski oraz IV Otwarte Mistrzostwa Śląska w Trójboju Siłowym Klasycznym

W dniach 01-02.04.2017 w Hali Zapaśniczej w Rudzie Śląskiej przy ul. Bytomskiej 13 w dzielnicy Orzegów odbędą się: III Puchar Polski oraz IV
2017-02-27 13:56
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499