Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)

Aminokwasy rozgałęzione (BCAA)

BCAA są to aminokwasy rozgałęzione, w których skład wchodzi L-leucyna, L-walina i L-isoleucyna. Są to aminokwasy, których organizm nie potrafi sam syntezować i muszą być dostarczone z pożywieniem (aminokwasy egzogenne). BCAA stanowią ok 30-35% składu naszych mięśni, dlatego są wręcz niezbędne dla każdego sportowca i osoby aktywnej fizycznie. Poza tym, wspierają anabolizm mięśniowy oraz doskonale wspierają regeneracje organizmu po ciężkim wysiłku.

Badania udowodniły, że to właśnie BCAA działa najlepiej pod kątem zatrzymania procesów katabolicznych tkanki mięśniowej. Dodatkowo podnoszą poziom syntezy białek mięśniowych. Ważną zaletą jest również podniesienie wytrzymałości mięśniowej.

 

 

Dawkowanie :

Najlepsze pory do przyjmowania aminokwasów rozgałęzionych to pora przed, po i w trakcie wysiłku. Znane są również metody przyjmowania BCAA rano bezpośrednio po przebudzeniu jak i między posiłkami w niewielkich dawkach.

Porcja BCAA powinna być dobrana indywidualnie. Dobierając dawkę musimy wziąć pod uwagę takie czynniki jak :

– waga

– stosunek tkanki mięśniowej do tkanki tłuszczowej

– płeć

– wysiłek fizyczny

Dla kobiet porcja powinna wynosić od 3 do 5 gram BCAA. Dla panów od 6 do 10 gram na porcję.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry