Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Aqua aerobik. Spróbuj tego!

Aqua aerobik. Spróbuj tego!

Zastanawiasz się czasami, gdzie się zapisać na zajęcia i którą formą fitness wybrać?

Jeżeli lubisz środowisko wodne oraz ćwiczenia przy muzyce, ta forma jest idealna dla Ciebie. Spośród wszystkich dostępnych form fitness, właśnie aqua aerobic powoduje najmniejsze obciążenie dla organizmu przy stosunkowo dużej liczbie spalanych kalorii.
Aqua aerobic to ćwiczenia w wodzie w postaci prostych choreografii przypominających aerobik. Angażowane są tu wszystkie grupy mięśniowe,ćwiczenia natomiast są bardzobezpieczne i efektywne.

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu:

Trening w wodzie płytkiej (Aqua Aerobic): 

– poziom wody sięga do połowy klatki piersiowej i jest przystosowany dla osób, które nie potrafią pływać. 

Trening w wodzie głębokiej (Hydro Fitness): 

– poziom wody sięga do szyi, wszystkie ruchy wykonywane są pod wodą, co zwiększa opór, a co za tym idzie intensywność treningu.

W wyniku wyporu wody ciało człowieka staje się lżejsze, dzięki czemu wykonywanie ćwiczeń staje się łatwiejsze. Temperatura wody natomiast wpływa na rozluźnienie mięśni,a to zapobiega kontuzjom.

Aqua aerobik jest formą bezpieczną nawet dla osób:
– z nadwagą,
– z osteoporozą,
– po przebytych urazach układu ruchu. 

Efektem wszystkich ćwiczeń jest pobudzenie przede wszystkim układu krążenia, oddechowego i układu ruchu. Trening w wodzie ma jednak dodatkowy plus, jakim jest masaż. Podczas ćwiczeń powstają wiry wody, które delikatnie masują ciało. Wpływa to na pobudzenie krążenia w powierzchniowych tkankach, co ułatwia usuwanie toksyn i spalanie tkanki tłuszczowej. A oprócz tego, dzięki takiemu masażowi, nasze ciało jest świetnie zrelaksowane i odprężone.

Aqua aerobic ma różne formy m.in.:

– typowy aqua aerobic – najczęściej spotykany na polskich pływalniach, podobny do aerobiku odbywającego się w sali tj. proste ćwiczenia przy muzyce,

– ćwiczenia z użyciem niezatapialnych węży tzw. noodle workout,

– step aerobik w basenie – platforma jest przymocowana do dna basenu,

– biegi i marsz w wodzie – efektywny trening krążeniowo-oddechowy,

– łączenie ćwiczeń fizycznych z technikami umiejętności pływania.

Z treningu w wodzie wypływa naprwdę wiele zalet. Szczególnie ważne jest jednak zmniejszenie obciążenia układu kostno-stawowego i łatwość wykonywania ćwiczeń.

Inne plusy tej formy ćwiczeń to:

– wysmuklenie ciała,
– redukcja tkanki tłuszczowej,
– zwiększenie ruchomości stawów,
– odciążenie stawów kręgosłupa,
– zmniejszenie cellulitu,
– wzmocnienie mięśni,
– poprawa samopoczucia. 

Zachęcamy do tej formy treningu szczególnie tych, którzy nie uprawiają czynnie sporu, a pragną poprawić swoją kondycję fizyczną i stacić trochę zbędnych kilogramów. Niepotrzebe sa tu żadne specjalne umiejętności ani duża sprawność. Wystarczą chęci. Już po pierwszych zajęciach możesz poczuć pozytywne odprężenie i chęć do dalszych ćwiczeń.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry