Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2016-01-15 16:40
A  A  A

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Dzisiaj przyjrzymy się bliżej kilku rodzajom jednego z najpopularniejszych suplementów diety czyli BIAŁKU. Nie będę się rozpisywał za bardzo omawiając działanie białka oraz dlaczego warto go brać. Skupie się dzisiaj na wymienieniu kilku podstawowych jego frakcji tych które uważane są za pełnowartościowe czyli takie które zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy a jest ich 10. Wszystkie aminokwasy Nam niezbędne znajdziemy w białkach pochodzenia zwierzęcego, pozostałe białka są pochodzenia roślinnego i oprócz soi nie są białkami pełnowartościowymi.

Białko i jego rodzaje:

1. Białko Serwatkowe WPC - jedno z najbardziej popularnych białek o wchłanianiu umiarkowanym, charakteryzuje się bardzo dobrą ilością aminokwasów oraz najlepszym spośród wszystkich rodzajów białka smakiem gdyż w odróżnieniu od hydrolizatu czy izolatu proces technologiczny jest dużo prostszy. Białko polecane wszystkim i tym którzy chcą osiągnąć wzrost masy mięśniowej jak i tym którzy chcą ją zredukować lub stosują białko jako uzupełnienie jego niedoborów w diecie. Idealna proporcja jakości do ceny. Stosowanie 1 miarka 30gr. w dni treningowe na czczo i po treningu a w dni nie treningowe na czczo i między posiłkami.

http://supleshop.pl/whey-100-2275g-trec-produkt7090

http://supleshop.pl/whey--2000g-4--nutrition-produkt8698

http://supleshop.pl/100--predator-protein-2000g-amix-produkt9284

http://supleshop.pl/100--whey-protein-2350g-scitec-nutrition-produkt9651

http://supleshop.pl/100--whey-gold-standard-2270g-optimum-nutrition-produkt7665

http://supleshop.pl/whey-protein-complex-100--2200g-olimp-produkt7035

2. Białko Sojowe - Jako jedyne białko roślinne zawiera pełny zakres aminokwasów egzogennych, charakteryzuje się gorszą rozpuszczalnością oraz smakiem ale działa bardzo korzystnie na nasz układ immunologiczny, wzmacnia kości oraz potrafi obniżać poziom cukru we krwi. Stosunkowo tani produkt jeśli bierzemy pod uwagę konkurencję. Bardzo polecany nadmiernym mięsożercom dla urozmaicenia diety oraz wegetarianom. Stosowanie 1 miarka 35gr. w dni treningowe na czczo i po treningu a w dni nie treningowe na czczo i między posiłkami.

http://supleshop.pl/soya-pro-2000g-activlab-produkt7600

http://supleshop.pl/sojavit-85-700g-olimp-produkt396

3. Micelarna Kazeina - nie mylić z kazeinianem wapnia ( gorsza jakość produktu oraz uboższa ilość aminokwasów) Kazeina jest najdłużej rozkładaną przez nasz organizm odmianą białka co za tym idzie jest ona najlepszym wyborem by stosować ją na noc. Nasz organizm przez całą fazę snu będzie mógł pobierać sobie wszystkie wartości odżywcze z kazeiny (brak nocnego katabolizmu). Polecana tylko do stosowania w nocy lub w okresie w którym między jednym a drugim posiłkiem jest bardzo duży odstęp czasu. Stosowanie 1 miarka 30gr przed snem lub między długi przerwami między jednym a drugim posiłkiem.

http://supleshop.pl/platinum-micellar-casein-1600g-fitness-authority-produkt7798

http://supleshop.pl/micellar-casein-1000g-amix-produkt9260

http://supleshop.pl/real-casein-700g-real-pharm-produkt17977

4. Ostatnimi rodzajami białka o których przede wszystkim należy wspomnieć to oczywiście Izolat WPI i Hydrolizat. Są to białka najszybciej wchłaniane które posiadają najlepszy profil aminokwasowy ze wszystkich frakcji białek. Najlepiej polecane są dla osób które są w trakcie redukcji, odchudzania lub chcą budować beztłuszczową masę mięśniową. Jedyną ich drobną wadą jest troszkę gorszy smak niż koncentratu serwatki oraz wyższa cena. Z uwagi na ich bardzo szybkie wchłanianie stosujemy zaraz po treningu 30gram.

http://supleshop.pl/anabolic-monster-beef-protein-90--2200g-amix-produkt9259

http://supleshop.pl/diamond-hydrolysed-whey-2270g-fitness-authority-produkt4993

http://supleshop.pl/platinum-hydrowhey-1590g-optimum-nutrition-produkt7869

http://supleshop.pl/hydro--2000g-4--nutrition-produkt13738

5. Są też oczywiście inne frakcje białka takie jak ultrafiltrowane albuminy jaj czy białko mleka itd. ale jeśli chodzi o te frakcje białka to przeważnie nie występują one samodzielnie tylko są jednym ze składników danego produktu.

http://supleshop.pl/system-protein-80-2200g-olimp-produkt7566

http://supleshop.pl/ultimate-protein-2750g-trec-produkt7083

 

Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie

Najlepiej jeśli powyższy plan treningowy wykonywany jest przez okres 8 – 10 tygodni. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część V. Podsumowanie
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część IV
2015-02-22

Trening siłowy - plan przykładowy. Część II

Trening wykonywany powinien być trzy razy w tygodniu. Każdego dnia jest to nieco inny trening. Identyczny trening powtarza się zatem raz w tygodniu. I ...czytaj dalej »
Trening siłowy - plan przykładowy. Część II
2015-02-19
Powiązane artykuły
Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Trening siłowy - plan przykładowy. Część I

Poniższy tekst jest pierwszą częścią artykułu o treningu siłowym na wszystkie partie mięśniowe.
2015-02-18 21:08
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo
2014-04-12 20:00
Tauryna

Tauryna

Tauryna jest aminokwasem, jednakże innym od tych, które budują białka mięśniowe.
2014-02-02 11:39
Białko sojowe

Białko sojowe

Do najbardziej wartościowych roślin proteinowych należy zaliczyć soję, której ziarna są oczyszczone i koncentrowane w nowoczesnych procesach
2013-11-30 00:50
Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część III. SUPLEMENTACJA

W okresie redukcyjnym suplementy diety odgrywają bardzo ważną rolę.
2013-11-07 13:22
Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Jak osiągnąć rzeźbę? Część II. TRENING

Poniższy tekst jest drugą częścią artykułu pt.: „Jak osiągnąć rzeźbę?”. Traktować będzie o treningu w okresie redukcyjnym.
2013-11-06 20:53
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Popraw swoją wytrzymałość!

Popraw swoją wytrzymałość!

Istnieje więcej niż jeden rodzaj fizycznej wytrzymałości. Wyróżniamy trzy główne typy wytrzymałości w fitnessie i w sporcie: TLENOWĄ, BEZTLE
2013-10-01 21:53
Rowerowy trening kardio

Rowerowy trening kardio

Zrzuć zbędny tłuszcz, pokaż mięśnie brzucha i baw się przy tym dobrze!
2013-09-28 10:56
Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

W dzisiejszym artykule znajdziesz wszystko na temat aerobów i wydolności tlenowej. Zapraszamy do lektury!
2013-09-18 08:35
Treningowe last minute

Treningowe last minute

Poniżej prezentujemy czterotygodniowy program treningowy LAST MINUTE.
2013-06-23 09:24
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499