Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Białko sojowe

Białko sojowe

Białko sojowe
Tomasz Mrowiec
http://www.profi-dieta.pl

Do najbardziej wartościowych roślin proteinowych należy zaliczyć soję, której ziarna są oczyszczone i koncentrowane w nowoczesnych procesach technologicznych.

Cechy:

• Soja ma stosunkowo niską wartość biologiczną (tzw. BV), która wynosi 73 (dla porównania wzór biologiczny czyli jajko ma BV=100, drób BV=75, ryby BV=76 a izolat białka serwatki ok. 159)

• Białko sojowe (oraz inne produkty sojowe) zawierają mniej aminokwasów siarkowych niż inne białka

• Białko sojowe bierze udział w obniżaniu poziomu cholesteroli całkowitego oraz LDL-cholesterolu

• Białko sojowe hamuje utlenianie tłuszczów w krwioobiegu.

• Biało sojowe jest białkiem pełnowartościowym (zawiera pełen zestaw aminokwasów)

• Białko sojowe jest stosunkowo bardzo tanim białkiem

Dla kogo białko sojowe:
– dla wegetarian
– dla alergików
– dla osób nie trawiących laktozy
– dla niemowląt oraz małych dzieci
– dla ludzi starszych i chorych

Rodzaje białka sojowego:
– koncentrat
– izolat
– mąka sojowa 

Podsumowanie:
Moim zdaniem odżywki sojowe są dobrą alternatywą dla osób, które są wegetarianami, alergikami lub też posiadają problemy istoty finansowej, natomiast w żaden sposób nie przewyższają dobrych jakościowo izolatów białka serwatki.

Nie polecam stosować odżywek sojowych mężczyznom oraz osobom regularnie trenującym.
Paniom nie radziłbym spożywać więcej niżeli 2 razy dziennie.

 

Aby otrzymać profesjonalny trening i dietę dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb odwiedź www.profi-dieta.pl

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry