Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-07-11 01:54
A  A  A

Biegacz nie wielbłąd

Biegacz nie wielbłąd

Biegacz, nie wielbłąd. W czasie, kiedy żar z nieba się leje, a pot zalewa oczy, naczelnym problemem wszystkich sportowców staje się utrzymanie dobrego poziomu hydratacji. W lato, woda i napoje izotoniczne stają na drugim miejscu piramidy żywienia sportowców, tuż za ukochanym makaronem.  

Pamiętajmy, że drogocenną wodę oraz składniki mineralne, pozwalające zachować odpowiednie nawodnienie, można czerpać również z innych, całkowicie naturalnych źródeł. Choć w pełni nie zastąpią „mineralki“, skutecznie ugaszą pragnienie, dodając od siebie kilka korzystnych dla zdrowia bonusów.

Pokonaj upał, zastępując gorące i ciężkie posiłki:

Sałatką warzywną, z dużą ilością SAŁATY. W kategorii na zawartość wody w produktach żywnościowych, pogrąża konkurentów. 96% zielonego liścia to tak naprawdę...H2O. Ponadto, sałata jest cennym źródłem potasu ważnego dla mięśni sportowców, kwasu foliowego (na który szczególnie zwracać uwagę powinny kobiety planujące wydanie na świat biegacza juniora) oraz przeciwutleniaczy (zwalczających stres oksydacyjny po intensywnym treningu). Krucha sałata z pachnącym pomidorem, soczystym ogórkiem, polane sosem vinegret z chrupiącą bagietką stanowią kuszącą alternatywę dla patelni i garnków na ogniu.

 

KAWONEM. A cóż to takiego? A no polska nazwa pospolitego, słodziutkiego arbuza. Smaczny i orzeźwiający owoc, który - co zaskakujące, uprawiany jest również na terenie naszego kraju, zawiera około 91% wody. W sklepach spotkać możecie się z różnymi jego odmianami, które rozpoznać będziecie mogli po kolorze miąższu (czerwony, różowy, żółty oraz biały). Pozostała waga kawonu (ok. 9%) to czyste węglowodany – sacharoza, glukoza i fruktoza. Najlepszy w upały - schłodzony arbuz prosto z lodówki, zawiera dużą ilość witaminy A, witaminy C, błonnika oraz potasu.

 

GREJPFRUTEM. Choć czasami gorzki, doskonale ugasi pragnienie pod każdą postacią – przekąski albo soku. 90% jego wagi to woda, a w 100 g zawartych jest jedynie 36 kcal. Fakt ten czyni go genialnym dostawcą składników odżywczych przy małej energetyczności (posypany cukrem staje się atrakcyjną, orzeźwiającą przekąską dla sportowców). Odmiany czerwone i różowe doceniane są również ze względu na zawartość likopenu. Chroni on przed nowotworem pęcherza moczowego, trzustki oraz szyjki macicy.

 

BROKUŁAMI. To dziwne? Kto mógłby się spodziewać, że brokuły zawierają aż 89% H2O!?! Ich dobroczynne właściwości znane są już chyba wszystkim. Te zielone różyczki to źródło witaminy C, wapnia, błonnika, żelaza oraz beta – karotenu (przekształcanego później w witaminę A). Jeżeli w sklepie zamiast zielonkawego warzywa dostępne będą te o żółtawym i fioletowym zabarwieniu, nie przerażajcie się ich nieświeżością – taka ich natura, albo inaczej – odmiana.

 

MLEKIEM I JOGURTAMI. Są to kolejne propozycje, utrzymujące się w czołówce pozycji żywności dostarczającej sporą ilość wody ludzkiemu organizmowi (odpowiednio 89% oraz 85%). Kości, mięśnie i wzrok również będą pod ochroną dzięki fosforowi, potasowi, witaminie A oraz witaminie D.

 

 

 Profesjonalny trening i dieta dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb - www.profi-dieta.pl

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Dieta w grach zespołowych (piłka ręczna)

Piłka ręczna to gra zespołowa, w której zawodnicy muszą bardzo dużo i szybko poruszać się po boisku. Wykonują pracę beztlenowo – siłową i jednocześnie ...czytaj dalej »
Dieta w grach zespołowych (piłka ręczna)
2015-12-29
Powiązane artykuły
NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI  ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

Co jeść przed i po treningu...każdy pewnie zadaje sobie to pytanie a ja napiszę krótko po prostu posiłek - siłownia - posiłek. bo jest to j
2015-12-24 11:39
Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia
2015-12-01 11:48
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499