Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > Biegaczu! Stop rutynie!

Biegaczu! Stop rutynie!

Jak wyjść z treningowego dołka i wrócić do gry? Stop rutynie! Powrót do treningowego rytmu.

Początkujący biegacze, często z wielkim zapałem rozpoczynający przygodę z tym sportem, po kilku tygodniach dokładania kilometrów zatrzymują się bez woli kontynuowania treningów. Rutyna i ciągłe powtarzanie jednej czynności blokują początkujących. Są jednak sposoby, żeby sobie z tym poradzić.

 

PRZESZKADA 1

Zwalniam na treningu, jestem bez sił.

TWÓJ RUCH – Odpuść minimalnie. Pozmieniaj tygodniowy grafik – w miejsce treningów wstaw odpoczynek, w dni biegowe zostań w domu. Zminimalizuj ilość treningów do dwóch tygodniowo. Zwiększ ilość przerw na marsz lub wolny trucht (kiedy czujesz, że zwalniasz, przejdź do krótkiego – trwającego od 1 do 3 minut marszu). Jeśli nadal czujesz zmęczenie, porozmawiaj z lekarzem. Możesz mieć niedobór żelaza lub witaminy B.

 

 

PRZESZKODA 2

Nie mogę przyśpieszyć.

TWÓJ RUCH – Znajdź w grafiku treningowym miejsce na trening szybkościowy i na długie biegi. To niezbędne narzędzia do poprawy szybkości. Długie wybiegania (60 minut lub więcej) przygotują mięśnie do radzenia sobie ze zwiększonym wysiłkiem, a szybkościówka poprawi Twoja wydolność tlenową i szybkość. Po tak wyczerpującym treningu koniecznie weź jeden dzień wolnego od biegania – mięśnie musza mieć czas na regenerację.

 

 

PRZESZKADA 3

Tracę parę podczas długich biegów.

TWÓJ RUCH – Nie zmuszaj się do wysokiego tempa. Dodawaj kilometry stopniowo i rób w czasie biegu przerwy na wolny trucht. Przykład: Planujesz długi bieg w tempie 5.35 min/km. Zwolnij do 6.10 min/km, truchtając przez minutę po każdych 3 minutach biegu. Długie wybiegania powinny znaleźć się na rozkładzie raz w tygodniu, z tym, że do każdego kolejnego biegu dodawaj 1-2 km. 

 

 

Zastosuj sie do powyższych porad i biegaj z przyjemnością. Niech każdy Twój trening będzie efektywny, ale i radosny! Trenuj z portalem www.bodyinfo.pl !!!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry