Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część I

BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część I

Biegać potrafisz od dziecka, ale czy od tego czasu robisz regularne postępy w bieganiu? Czy samo bieganie w treningu biegania wystarczy? Trening biegowy polega oczywiście na bieganiu, ale nie powinien się do samego biegania ograniczać. Jeśli chcesz zadbać o swój biegowy rozwój, sięgnąć musisz także po inne sposoby.

 

Poniżej prezentujemy pięć „ domowych” sposobów na poprawę sprawności fizycznej, na regenerację i rozwój mięśni oraz na zapobieganie kontuzjom.  Powtarzaj omawiane ćwiczenia regularnie, a w niedługim czasie poczujesz poprawę swojej biegowej formy.

 

1. WAŁEK PIANKOWY. Łatwy sposób na pobiegową regenerację. Prostota użytkowania tego gadżetu powinna zainteresować miłośników pozycji leżącej. Wystarczy podłożyć wałek pod wybraną część ciała lub mięsień, który chcesz rozluźnić, i pozwoli się na nim przesuwać. Działa podobnie jak masaż. Działa podobnie jak masaż, prowadząc do samoczynnego rozluźnienia napiętych tkanek. Rolowania przyśpiesza usuwanie ze zmęczonych mięśni toksycznych substancji powstałych podczas wysiłku. Wałek jest też pomocny w rozciąganiu. Nie bez z przyczyny jest jednym z podstawowych narzędzi jogi i pilates. 

     WAŁEK

 

 

 

2. GUMY DO ĆWICZEŃ. Spotyka się je również pod nazwą tubing i tube. Składają się z gumowej, elastycznej rurki, uchwytów i – opcjonalnie – łącznika z miejscem na stopy. Do podobnej kategorii należą płaskie, gumowe taśmy, które można owinąć wokół ręki albo np. nogi łóżka. Cel jest jeden: stawić opór Twoim ruchom. To jedna z najlepszych inwestycji w domowej siłowni. Gumy są niedrogie i łatwo je przechowywać bo zajmują niewiele miejsca. Taśmy dostępne są w różnych kolorach, które odpowiadają stopniowi elastyczności (oporowi) gumy. To najprostsze narzędzie do wzmacniania nóg, rąk, pleców i korpusu.

  

 

 

 

3. DRABINKA KOORDYNACYJNA. Ćwiczenia z drabinką przypominają nieco podwórkową grę w klasy, ale trening z nią to wcale nie zabawa. Zwinność, szybkość, siłę, lepszą propriocepcję (czucie ciała) – oto co zyskasz, wykorzystując ten przyrząd. Cel jest jeden: nie nadepnąć na poprzeczki i łączące je paski. Poza tym każdy krok i skok jest dozwolony, a im bardziej skomplikowany układ i szybsze wykonanie, tym większy zysk dla Ciebie.

     DRABINKA KOORDYNACYJNA       

 

 

 

 

 

4. STEP. Najprościej mówiąc – stopień do ćwiczeń. Popularny element wykorzystywany często w fitness klubach. Pozwala zwiększyć intensywność ćwiczeń aerobowych, bez konieczności przemieszczania się po większej powierzchni. Wchodzisz albo wskakujesz, a forma rośnie. Step jest też bezpieczniejszym oparciem niż krzesło przy robieniu pompek na podwyższeniu czy wzmacnianiu tricepsów. Dzięki regulowanej wysokości i nachyleniu można go dopasować do swoich potrzeb. Przy zakupie warto zwracać uwagę na antypoślizgowe materiały zabezpieczające przed przesuwaniem (zwłaszcza jeśli masz w domu panele) albo poślizgnięciem się na powierzchni stepu. 

 

 

 

5. PLYO BALL. Zapewne ze szkolnych lat pamiętasz ciężką, obitą w brązową skórę piłkę lekarską. Jej współczesny odpowiednik nadal jest masywną kulą, ale wykonana z zupełnie innych materiałów. Jej konstrukcja sprawia, że piłka po odbiciu od ściany czy podłogi wraca z podobna dynamiką, z jaka została rzucona. Pokryta jest materiałem, który ułatwia bezpieczny chwyt. Cała gama rozmiarów i ciężarów pozwala prowadzić dostosowany do możliwości ćwiczącego intensywny trening wzmacniający. Dzięki plyometrycznej piłce wykonasz dynamiczne ćwiczenia w zmiennych warunkach. Taki ruch dodaje mocy, poprawia reakcję i doskonale rozwija czucie głębokie, zmniejszając ryzyko kontuzji.

 PLYO BALL (PIŁKA LEKARSKA)

 

 

 

 

 

Wykonywanie ćwiczeń z użyciem opisanych powyżej narzędzi sprawi Ci dużo radości i przyniesie wiele korzyści treningowych. Nie ograniczaj swojego treningu jedynie do wybiegania. Odrób swoją pracę domową i stań sie lepszy od konkurencji. Zachęcamy do regularnego wykonywania treningu „domowego”.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry