Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część II

BIEGANIE. Odrób pracę domową. Część II

Biegać potrafisz od dziecka, ale czy od tego czasu robisz regularne postępy w bieganiu? Czy samo bieganie w treningu biegania wystarczy? Trening biegowy polega oczywiście na bieganiu, ale nie powinien się do samego biegania ograniczać. Jeśli chcesz zadbać o swój biegowy rozwój, sięgnąć musisz także po inne sposoby.

 

Poniżej prezentujemy siedem „ domowych” sposobów na poprawę sprawności fizycznej, na regenerację i rozwój mięśni oraz na zapobieganie kontuzjom.  Powtarzaj omawiane ćwiczenia regularnie, a w niedługim czasie poczujesz poprawę swojej biegowej formy.

 

1. TRX. To zestaw lin umożliwiających wykonanie wszechstronnego treningu z obciążeniem własnego ciała. Główna idea urządzenia jest taka, żeby na małej powierzchni móc wykonac jak najwięcej ćwiczeń. W ten sposób pomysłodawcy TRX wyszli naprzeciw potrzebom amerykańskich marines i przy okazji stworzyli urządzenie, które zmieścisz w małym pokoju. System regulacji taśm pozwala wykonać więcej ćwiczeń niż na niejednym atlasie. Do tego są one dużo bardziej funkcjonalne niż te wykonane z użyciem ciężkiego sprzętu na siłowni. 

                

 

 

 

2. ViPR. Narzędzie do funkcjonalnego treningu wzmacniającego. Cała konstrukcja to nic więcej jak gumowa rura z uchwytami. Dostępne są różne wersje wagowe przyrządu; wraz z masa rośnie jego długość i średnica (oraz, niestety cena) ViPR ma podobne zadanie jak tradycyjna sztanga, ale buduje siłę w formie imitującej codzienne ruchy, które są bardziej złożone jak wyciskanie. Podnoszenie, pchanie, obracanie – tego typu ruchy przygotują całe ciało do codziennych wyzwań.

               

 

 

 

3. GYMSTICK. Jest połączeniem drążka gimnastycznego z gumami oporowymi. Łączy też w sobie funkcje treningu wytrzymałościowego z wzmacniającym. Ćwiczenia z nim angażują jednocześnie wiele mięśni, poprawiając stabilność całego ciała. Jako, że gumy są podczas ćwiczeń w ciągłym napięciu, mobilizuje to organizm do znacznie większej pracy niż gdy ćwiczysz bez przyrządu. 

               GIMSTICK        

 

 

 

 

4. ODWAŻNIK. Zwany też kettlem – od nazwy najpopularniejszego producenta tego ciężarka. To kuzyn tradycyjnych hantli. Kettle-bell jest ciężką (od kilku do kilkudziesięciu kilogramów) kulą z dużym uchem. Właśnie ten kształt i uchwyt decydują o wyjątkowości odważnika. Dobre ułożenie w dłoni i przemieszczanie się środka ciężkości kuli pozwala na naprawdę dynamiczny, intensywny trening siły i wytrzymałości. Ćwiczenia z taki ciężarem angażują mięśnie, dzięki którym funkcjonujesz na co dzień, a nie wyizolowane grupy, które wzmacniasz zwykłą hatlą. 

           

 

 

 

5. MATA DO ĆWICZEŃ. Nawet jeśli masz w domu wykładzinę albo dywan, przyda Ci się kolejna warstwa na podłodze. Specjalna mata może mieć nie więcej, jak centymetr grubości, a zapewni Ci bezpieczeństwo i wygodę podczas ćwiczeń.

        MATA DO ĆWICZEŃ  

 

 

 

 

6. BOSU. Twój osobisty trener równowagi. BOSU ma dwustronną budowę: łączy step i połówkę piłki gimnastycznej. Możesz ćwiczyć stojąc na równej platformie albo łapiąc równowagę na elastycznej piłce. BOSU może być dodatkowym elementem do niemal każdego ćwiczenia. Dzięki temu, nawet ćwicząc z TRX albo PLYO BALL, zyskasz dodatkowy bodziec, poprawiający czucie głębokie ciała (tym samym zmniejszając ryzyko kontuzji). 

        BOSU

 

 

 

7. PIŁKA GIMNASTYCZNA. Inaczej zwana szwajcarską. Tradycyjne pompki i brzuszki odchodza w niepamięć. Niestabilne podłoże piłki urozmaici nawet najbanalniejsze ćwiczenie, aktywizując dodatkowo mięśnie postularne. Lekarze zalecają ostatnio, by dla dobra kręgosłupa zamienić krzesło na taka piłkę. 

                    

 

 

 

 

 

Wykonywanie ćwiczeń z użyciem opisanych powyżej narzędzi sprawi Ci dużo radości i przyniesie wiele korzyści treningowych. Nie ograniczaj swojego treningu jedynie do wybiegania. Odrób swoją pracę domową i stań sie lepszy od konkurencji. Zachęcamy do regularnego wykonywania treningu „domowego”.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry