Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-02 12:58
A  A  A

Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej

Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej

Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej . To prawda , błonnik może rzeczywiście pomóc w pozbyciu się tkanki tłuszczowej. Wszyscy wiemy, że błonnik pomaga walce z chorobami serca, z poziomem  cholesterolu, cukrzycą i rakiem jelita grubego, ale także odgrywa rolę w zwalczaniu otyłości. Błonnik jest związkiem który zawierają tylko rośliny (ziarna, nasiona roślin strączkowych,owoce) taki błonnik nazywamy błonnikiem pokarmowym.

Błonnik można podzielić na dwa rodzaje:

  • błonnik rozpuszczalny
  • nierozpuszczalny.

Codzienna zalecana ilość błonnika według ekspertów to 20-35g na dzień

Rozpuszczalny błonnik

Rozpuszczalny błonnik, jak sama nazwa wskazuje, rozpuszcza się w wodzie. Włókna te wiążą się z kwasami żółciowymi i wydalają je z jelita cienkiego. Cholesterol jest usuwany z wątroby w postaci  kwasów żółciowych. Kwasy żółciowe są następnie transportowane do jelita cienkiego, gdzie przy pomocy w lipidów trawione.  Kwasy żółciowe są również niezbędne do absorpcji tych strawionych produktów. To wiązanie kwasów żółciowych pomogłoby obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Stwierdzono również, że rozpuszczalne włókna pomagają regulować poziom cukru we krwi

Błonnik nierozpuszczalny

Błonnik nierozpuszczalny, znowu jak sama nazwa wskazuje, nie rozpuszcza się w wodzie. Chociaż nie jest rozpuszczalny w wodzie, to wchłania ją, powodując wzrost włókien luzem. Środki wypełniające pomagają w oczyszczaniu przewodu pokarmowego.  Poprzez regularne spożywanie tych włókien, skraca się ilość czasu przeznaczonego na trawienie . Pomaga on zredukować przyswajanie cukrów i skrobi w jelicie.

Błonnik nierozpuszczalny jest odpowiedzialny za uczucie sytości po zjedzeniu posiłku. Pomaga to w diecie, pozwalając nam jeść mniej kalorii bez uczucia głodu później. Nierozpuszczalne włókna są ciężkostrawne, więc kiedy w końcu dostaną się  do punktu, gdzie mogą być uwalniane do jelita, nadal są  nienaruszone. Jest to powód, dla którego stanowią one większość stolcu. Ponieważ włókna nierozpuszczalne są tylko częściowo strawione, stanowią utrudnienie w przyswajaniu  nie strawionych kalorii przez jelito. Poprzez zmniejszenie ilości kalorii i zmniejszenie ilości cholesterolu we krwi, można potencjalnie schudnąć .

Najlepsze źródła błonnika

Najlepszym źródłem błonnika jest zdrowa żywność ponieważ oprócz błonnika zawiera też mnóstwo skłądników mineralnych potrzebnych naszemu organizmowi , jeżeli spożywasz rośliny bogate w błonnik takie jak ,ziarna, nasiona roślin strączkowych,owoce , nie zachodzi wtedy potrzeba stosowania suplementów zawierających błonnik.

Błonnik jest dobry naturalny związek który pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej. Nie przyśpiesza metabolizowania tłuszczu  bardziej efektywnie, ale  za to pomoże Ci zmniejszając spożycie kalorii. Zmniejszy również poziom cholesterolu we krwi . Błonnik jest to również naturalny i łatwy sposób zapobiegania rakowi jelita grubego i cukrzycy. Błonnik jest coś, czego każdy powinien spożywać więcej .

Ostrzeżenie

Kiedy podnosimy ilość błonnika w naszej diecie zaleca się robienie tego powoli i stopniowo. W przeciwnym razie narażamy się na nie przyjemne skutki uboczne takie jak:

  • biegunke
  • bóle brzucha
  • wzdęcia

Innym sposobem, aby pomóc zminimalizować te efekty jest picie co najmniej 2 litrów (8 szklanek) płynów dziennie.

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Każdy z Nas pewnie zadaje sobie pytanie jakie białko będzie najlepsze serwatka?wołowe? a może sojowe czy pszeniczne na te i inne pytania postaramy się ...czytaj dalej »
Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?
2016-01-15

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania i odchudza ...czytaj dalej »
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!
2014-11-11

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo to robić? ...czytaj dalej »
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio
2014-04-12
Powiązane artykuły
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Odchudzanie z największym bublem - BMI, może zdołować!

Odchudzanie z największym bublem - BMI, może zdołować!

Wskaźnik BMI - Body Mass Index, jest powszechnie wykorzystywany w odchudzaniu. Czy słusznie?
2013-04-22 21:57
Efekt jo-jo

Efekt jo-jo

Kiedy występuje i jak go uniknąć - przeczytaj i nie popełnij tego błędu.
2013-01-02 11:04
Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina znana jest powszechnie jako afrodyzjak, czyli środek mający wpływać na popęd płciowy i potencję.
2012-12-28 10:31
Czerwona herbata - Pu Erh

Czerwona herbata - Pu Erh

Poznaj zasady parzenie czerwonej herbaty, jej właściwości oraz działanie.
2012-12-17 21:19
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Woda a odchudzanie

Woda a odchudzanie

Woda a odchudzanie to temat, który nie wymaga zbyt zawiłych wyjaśnień. Najprościej rzecz ujmując, woda jest niezbędna w procesach przemiany
2012-09-10 17:37
Dieta Kopenhaska

Dieta Kopenhaska

Czym jest dieta Kopenhaska? jakie są jej skutki uboczne?
2012-09-07 11:07
Dieta kapuściana

Dieta kapuściana

Dieta kapuściana powstała ponad 20 lat temu. Została opracowana przez norweskich lekarzy i miała stanowić główne menu dla osób ze schorzenia
2012-09-07 09:06
Jak uniknąć błędów żywieniowych?

Jak uniknąć błędów żywieniowych?

Przeciętny człowiek je trzy główne posiłki dziennie: śniadanie, obiad i kolację, z czego ten drugi jest najbardziej obfity. Nie jest to praw
2012-09-01 15:17
Poskromić wilczy apetyt

Poskromić wilczy apetyt

Nadmierny pobór kalorii i otyłość bardzo często związane są z zaburzonymi mechanizmami kontroli łaknienia na poziomie centralnego układu ne
2012-08-23 12:35
Odchudzanie uwalnia trucizny zgromadzone w tłuszczu

Odchudzanie uwalnia trucizny zgromadzone w tłuszczu

Szybka utrata tkanki tłuszczowej wiąże się z masywnym uwalnianiem toksyn rozpuszczalnych w tłuszczach, które przez lata zgromadziły się w tk
2012-08-23 12:33
Zwykłe marnotrawstwo jedzenia

Zwykłe marnotrawstwo jedzenia

Poza farmakologiczną ingerencją w ośrodek sytości i łaknienia inną istotną strategią na redukcję tłuszczu w organizmie jest zmniejszenie prz
2012-08-23 12:26
Mały WIELKI gruczoł, który odchudza

Mały WIELKI gruczoł, który odchudza

Jeszcze kilka lat temu skutecznym ale i jednocześnie bardzo niebezpiecznym sposobem na szybkie pozbycie się kilku zbędnych kilogramów tłuszc
2012-08-23 12:22
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499