Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej

Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej

Błonnik dla utraty tkanki tłuszczowej . To prawda , błonnik może rzeczywiście pomóc w pozbyciu się tkanki tłuszczowej. Wszyscy wiemy, że błonnik pomaga walce z chorobami serca, z poziomem  cholesterolu, cukrzycą i rakiem jelita grubego, ale także odgrywa rolę w zwalczaniu otyłości. Błonnik jest związkiem który zawierają tylko rośliny (ziarna, nasiona roślin strączkowych,owoce) taki błonnik nazywamy błonnikiem pokarmowym.

Błonnik można podzielić na dwa rodzaje:

  • błonnik rozpuszczalny
  • nierozpuszczalny.

Codzienna zalecana ilość błonnika według ekspertów to 20-35g na dzień

Rozpuszczalny błonnik

Rozpuszczalny błonnik, jak sama nazwa wskazuje, rozpuszcza się w wodzie. Włókna te wiążą się z kwasami żółciowymi i wydalają je z jelita cienkiego. Cholesterol jest usuwany z wątroby w postaci  kwasów żółciowych. Kwasy żółciowe są następnie transportowane do jelita cienkiego, gdzie przy pomocy w lipidów trawione.  Kwasy żółciowe są również niezbędne do absorpcji tych strawionych produktów. To wiązanie kwasów żółciowych pomogłoby obniżyć poziom cholesterolu we krwi. Stwierdzono również, że rozpuszczalne włókna pomagają regulować poziom cukru we krwi

Błonnik nierozpuszczalny

Błonnik nierozpuszczalny, znowu jak sama nazwa wskazuje, nie rozpuszcza się w wodzie. Chociaż nie jest rozpuszczalny w wodzie, to wchłania ją, powodując wzrost włókien luzem. Środki wypełniające pomagają w oczyszczaniu przewodu pokarmowego.  Poprzez regularne spożywanie tych włókien, skraca się ilość czasu przeznaczonego na trawienie . Pomaga on zredukować przyswajanie cukrów i skrobi w jelicie.

Błonnik nierozpuszczalny jest odpowiedzialny za uczucie sytości po zjedzeniu posiłku. Pomaga to w diecie, pozwalając nam jeść mniej kalorii bez uczucia głodu później. Nierozpuszczalne włókna są ciężkostrawne, więc kiedy w końcu dostaną się  do punktu, gdzie mogą być uwalniane do jelita, nadal są  nienaruszone. Jest to powód, dla którego stanowią one większość stolcu. Ponieważ włókna nierozpuszczalne są tylko częściowo strawione, stanowią utrudnienie w przyswajaniu  nie strawionych kalorii przez jelito. Poprzez zmniejszenie ilości kalorii i zmniejszenie ilości cholesterolu we krwi, można potencjalnie schudnąć .

Najlepsze źródła błonnika

Najlepszym źródłem błonnika jest zdrowa żywność ponieważ oprócz błonnika zawiera też mnóstwo skłądników mineralnych potrzebnych naszemu organizmowi , jeżeli spożywasz rośliny bogate w błonnik takie jak ,ziarna, nasiona roślin strączkowych,owoce , nie zachodzi wtedy potrzeba stosowania suplementów zawierających błonnik.

Błonnik jest dobry naturalny związek który pomaga w redukcji tkanki tłuszczowej. Nie przyśpiesza metabolizowania tłuszczu  bardziej efektywnie, ale  za to pomoże Ci zmniejszając spożycie kalorii. Zmniejszy również poziom cholesterolu we krwi . Błonnik jest to również naturalny i łatwy sposób zapobiegania rakowi jelita grubego i cukrzycy. Błonnik jest coś, czego każdy powinien spożywać więcej .

Ostrzeżenie

Kiedy podnosimy ilość błonnika w naszej diecie zaleca się robienie tego powoli i stopniowo. W przeciwnym razie narażamy się na nie przyjemne skutki uboczne takie jak:

  • biegunke
  • bóle brzucha
  • wzdęcia

Innym sposobem, aby pomóc zminimalizować te efekty jest picie co najmniej 2 litrów (8 szklanek) płynów dziennie.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry