Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-23 15:26
A  A  A

Buty startowe firmy Asics

Buty startowe firmy Asics

Wśród butów startowych (czyli takich, które przeznaczone są na starty w zawodach lub na szybkie treningi)  firmy Asics mamy aż 3 modele. Które wybrać? Czy wiesz, czym się różnią od siebie Gel- Hyperspeed 5Gel- Tarther 2 i Gel-Sky Speed 2?  A na dokładkę Asics Gel-Noosa Tri 7 – najbardziej kolorowy but Asics dla najtwardszych zawodników.

 

 Na początek, coś dla początkujących, a także cięższych ścigaczy.

Asics GEL-Sky Speed 2 to but polecany przez producenta do szybkich treningów i startów w wyścigach. Model ten jest następcą Asics Speedstar 5. Ten lekki but treningowo-startowy wyposażony jest w amortyzujące wkładki żelowe pod piętą i z przodu stopy, dzięki czemu osoby nie przyzwyczajone do biegania na cienkiej podeszwie lub ważące „swoje” będą nawet podczas szybkiego biegu czuć się komfortowo i wbiegną na metę bez odbitych pięt. Warstwy amortyzacji nie są jednak tak grube jak w butach typowo treningowych, dzięki czemu Asics Sky Speed 2 zachowuje niską wagę (280 g w rozm. EUR 43). Nie posiada także grubego klina zmniejszającego pronację, w związku z czym polecany jest dla biegaczy ze stopą neutralną lub supinującą. Jeśli wkręciłeś się w bieganie, zapisałeś na swoje pierwsze zawody i chcesz zacząć rozwijać większe prędkości, to ten but jest dla ciebie! 

Waga: 280 gr

 

Idziemy dalej – teraz coś lżejszego dla bardziej doświadczonych maniaków prędkości.

Asics GEL-Tarther 2 to "zawodnik wagi piórkowej". Szukasz buta, który poprawi twoją szybkość na trasie biegu? Oto on. W modelu Tarther 2 nie ma już wkładki żelowej pod przednią częścią stopy i zastosowano lekką piankę, co obniżyło znacznie wagę buta. Producent umieścił w nim specjalną płytkę Propulsion, która zwiększa dynamikę odbicia od ziemi czyli po prostu „daje kopa” Przy okazji but ma świetny design. Przeznaczony jest dla biegaczy o neutralnym i supinującym typie stopy.

Waga: 215 gr 

 

 

No i na koniec – but, który „zrywa asfalt”!

Asics GEL-Hyperspeed 5 to ultralekki but wyścigowy doskonały zarówno na biegi uliczne jak i na bieżnię. Mimo minimalizmu daje poczucie komfortu przy kontakcie z podłożem. Nieco szersza podeszwa w przedniej części niż np. w kolcach lekkoatletycznych poprawia stabilność  w trakcie biegu i odpowiada za płynne przetaczanie stopy. Tworząc tę edycję modelu GEL-HYPERSPEED 5  Asics zastosował wkładkę żelową tylko pod piętą, wentylowaną podeszwę oraz specjalny bieżnik na mokre nawierzchnie czyli WetGrip. W końcu nie zawsze na zawodach jest sucho i świeci słońce. Jeśli jesteś ścigantem z krwi i kości, Hyperspeed 5 to sprzęt dla ciebie.

Waga: 198 gr

 

  

A jeśli samo bieganie to za mało?

Jeśli do biegania chcesz dołożyć na przykład pływanie oraz rower i stać się triatlonistą, musisz poznać specjalistyczną startówkę triathlonową czyli but Asics Gel-Noosa Tri 7. Kolejna już jego odsłona kryje w sobie technologie i udogodnienia sprzyjające ściganiu się na trasie triathlonu: system Guidance Line poprawiający wydajność kroku, elastyczne sznurówki pozwalające zaoszczędzić czas w w strefie zmian, wkładkę umożliwiającą bieg bez skarpet i świecące w ciemności czubki oraz zapiętki (na wypadek gdybyś kończył Ironmana po zmroku ;)

Asics Gel-Noosa Tri 7 to obuwie wyścigowe, ale zachowujące wszystkie właściwości stabilizujące dzięki zastosowaniu pianki wspierającej łuk stopy DuoMax i jako jedyne wśród startówek polecane jest dla pronatorów.

Waga: 290 gr

 

 

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
CrossFit. W jakich butach trenować?

CrossFit. W jakich butach trenować?

Nazwa "CrossFit" to firmowa nazwa i określenie zastrzeżone przez markę Reebok.
2014-10-12 09:08
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499