Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-07-02 13:30
A  A  A

Cała prawda o kofeinie

Cała prawda o kofeinie

Prawda o kofeinie

Kofeina jest odpowiednia dla ciebie, Czekaj kofeina jest nie odpowiednia dla ciebie. Skreśl ostatnie kofeina jest dobra dla ciebie!!

Czy kiedykolwiek czułeś się przepełniony informacjami od  ekspertów i naukowców na temat kofeiny ? Wygląda na to że co drugi dzień pojawia się nagłówek w wiadomościach na temat zdorwotnych właściwośći kofeiny takich jak pomoc w utracie wagi, zmniejszenie ryzyka zachorowania na chorobę Parkinsona, oraz pomoc w kontrolowaniu astmy. I właśnie wtedy gdy jesteś podekscytowany działaniem kofeiny słychać doniesienia że kawa może zablokować twoje tętnice, wywołać kołatanie serca, oraz zwiększyć apetyt na słodkie który nie jest pomocny w odchudzaniu.

Więc jaka jest prawda?

Przeglądając współczesną literaturę natkniesz się na 19tyś badani analizujących wady i zalety stosowania kofeiny. Według badań kawy w Uniwersytecie Vanderbit kawa wygląda korzystnie. Generalnie niektóre osoby np kobiety w ciąży lub z problemami serca nie powinny stosować kofeiny. Innymi słowy nie musisz unikać kofeiny zwłaszcza jeżeli chcesz schudnąć.

Kofeina pomoże ci schudnąć?

Pewnie zauważyłeś, że kofeina jest podstawowym składnikiem wielu popularnych tabletek odchudzających , jak i domowych suplementów wspomagajacych utratę wagi. Zapewne słyszałeś rady ekspertów któzy zalecają picie kawy lub innych preparatów zawierających kofeinę, które pomogą ci schudnąć.

Więc tu nasuwa się pytanie czy kofeina pomoże schudnąć?. Tak, na dwa sposoby:

  • Przyśpiesza metabolizm(spożycie kofeiny rozpoczyna proces lipolizy, jest to porces w którym organizm uwalnia wolne kwasy tłuszcozwe do krwiobiegu , dzieje się to wtedy gdy twój organizm sięga po swoje zpasy tkanki tłuszczowej w celach energetycznych.) Innymi słowy kofeina przyśpiesza metabolizm i pomaga schudnąć.
  • Daje nam zastrzyk energi(każdy z nas wie że kofeina jest środkiem pobudzającym.Jednak nie ogranicza się tylko do umysłowych zadań. Obejmuje to też fizyczne zadania, bieganie lub podnoszenie ciężarów. Oznacza to że mała dawka kofeiny  może dać nam energię na wykonanie w pełni wydajnego treningu)

Teraz już wiemy że kofeina pomaga schudnąć ale prowadzi nas do następnego pytania...

Ile kofeiny potrzebujesz?

Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ każdy człowiek inaczej reaguje na kofeinę. Niektórzy ludzie wypiją filiżankę kawy i są pełni energii na cały dzień inni zaś odczuwają dużo słabsze działanie. Jeżeli jesteś osobą która spożywa duże dawki kofeiny zaleca się przerwanie stosowania kofeiny aby organizm mógł odpocząć, po takim czasie będziesz mógł się cieszyć pozytywnym działaniem kofeiny nawet po małej jej dawce.

Jeśli nie spożywasz regularnie kofeiny, wtedy kilkaset miligramów kofeiny będzie powodować oczekiwane efekty, zaleca się rozpocząć dawkowanie kofeiny od 100mg  do 200mg na początek jeżeli taka dawka jest nieodczuwalna zaleca się zwiększenie jej o kolejne 50mg.

 Kofeinę można kupić w różnych formach:

  • pigułki
  • napoje energetyczne
  • kawa
  • inne jedzenie

Tutaj jest porblem.

Jeśli przyjmujesz  kofeinę w formie tabletek lub w standardowym płynem, trudno powiedzieć, jak dużo kofeiny rzeczywiście dostarczamy. Kawa ma znacznie więcej kofeiny niż herbaty lub czekolady. Jednakże, różne marki  kawy, a nawet różne pieczenie mają różne poziomy kofeiny, więc trudno powiedzieć na pewno, ile kofeiny jest w każdym kubku. Dobrą zasadą jest jednak to, aby zrozumieć, że każda filiżanka kawy ma około 80 do 125 miligramów kofeiny.

Spożywanie nadmiaru kofeiny:

Zbyt dużo kofeiny jest niezdrowe , może wywoływać nadciśnienie , uczucie zdenerwowania lub nudności. Zaleca się sprawdzenie od minimalnych dawek kofeiny jak twój organizm reaguje na tą substancję.

Uzależnienei od kofeiny.

Kofeina uzależnia, jest stymulantem także nie zaleca się gwałtownego przerywania stosowania kofeiny ponieważ mogą wystąpić efekty uboczne np takie jak bóle głowy.

Cieńka linia.

Jeśli nie pijesz kawy lub nie dostarczas kofeiny w inny sposób, nie musisz jej stosować. Możesz cieszyć się dobrą utratą wagi i samopoczuciem bez tego.

Jeżeli spożywasz już kawę lub dostarczas kofeinę w inny sposób,  nie musisz z niej rezygnować. Ponieważ stosowanie kofeiny wydaje się być bardziej korzystne niż szkodliwe. Tylko musisz pamiętać o tym  aby się nie uzależnić.

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Każdy z Nas pewnie zadaje sobie pytanie jakie białko będzie najlepsze serwatka?wołowe? a może sojowe czy pszeniczne na te i inne pytania postaramy się ...czytaj dalej »
Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?
2016-01-15

Zawartość kofeiny w różnych produktach

Kofeina - jedna z tych substancji, która została dokładnie przebadana i udowodniono jej działanie. ...czytaj dalej »
Zawartość kofeiny w różnych produktach
2016-01-04

Kofeina - naturalna vs syntetyczna

Kofeina jest jedną z najlepiej przebadanych oraz skutecznych substancji wspomagających nasz organizm, poprawiających zdolności wysiłkowe oraz wpływają ...czytaj dalej »
Kofeina - naturalna vs syntetyczna
2015-11-03
Powiązane artykuły
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo
2014-04-12 20:00
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Odchudzanie z największym bublem - BMI, może zdołować!

Odchudzanie z największym bublem - BMI, może zdołować!

Wskaźnik BMI - Body Mass Index, jest powszechnie wykorzystywany w odchudzaniu. Czy słusznie?
2013-04-22 21:57
Efekt jo-jo

Efekt jo-jo

Kiedy występuje i jak go uniknąć - przeczytaj i nie popełnij tego błędu.
2013-01-02 11:04
Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina – sposób na oporny tłuszcz?

Johimbina znana jest powszechnie jako afrodyzjak, czyli środek mający wpływać na popęd płciowy i potencję.
2012-12-28 10:31
Czerwona herbata - Pu Erh

Czerwona herbata - Pu Erh

Poznaj zasady parzenie czerwonej herbaty, jej właściwości oraz działanie.
2012-12-17 21:19
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Dowody na działanie kofeiny

Dowody na działanie kofeiny

Mity oraz fakty dotyczące kofeiny.
2012-10-20 01:13
Sportowcy lubią kofeinę!

Sportowcy lubią kofeinę!

Kofeina - czym jest, jakie ma zalety oraz co powoduje.
2012-10-20 01:01
Woda a odchudzanie

Woda a odchudzanie

Woda a odchudzanie to temat, który nie wymaga zbyt zawiłych wyjaśnień. Najprościej rzecz ujmując, woda jest niezbędna w procesach przemiany
2012-09-10 17:37
Dieta Kopenhaska

Dieta Kopenhaska

Czym jest dieta Kopenhaska? jakie są jej skutki uboczne?
2012-09-07 11:07
Dieta kapuściana

Dieta kapuściana

Dieta kapuściana powstała ponad 20 lat temu. Została opracowana przez norweskich lekarzy i miała stanowić główne menu dla osób ze schorzenia
2012-09-07 09:06
Jak uniknąć błędów żywieniowych?

Jak uniknąć błędów żywieniowych?

Przeciętny człowiek je trzy główne posiłki dziennie: śniadanie, obiad i kolację, z czego ten drugi jest najbardziej obfity. Nie jest to praw
2012-09-01 15:17
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
biuro@redmonster.pl
NIP: 6462632499