Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-06-03 19:13
A  A  A

Co jeść przed bieganiem?

Co jeść przed bieganiem?


Posiłek przed bieganiem jest równie ważny co pora jego spożycia. Trzeba wziąć sobie do serca, że trawienie jest procesem, który przebiega najefektywniej w stanie spoczynku. Każdy intensywny wysiłek z pełnym brzuchem może przyczynić się do powstawania niekomfortowych dolegliwości i urazów mechanicznych w przewodzie pokarmowym, wynikających z nałożenia się czystej fizjologii naszego ciała i ruchów wywołanych biegiem. Ważne jest aby proces intensywnego trawienia zakończył się jeszcze przed treningiem. Optymalnie jeśli po raz ostatni spożyjemy posiłek na 3 do 4 godzin przed wysiłkiem. Taki odstęp czasu daje naszemu żołądkowi odpowiednią ilość czasu na strawienie pokarmu i zagwarantuje, że będziemy czuli się dobrze, czyli już nie pełni, ale jeszcze nie głodni.

W sytuacji, w której na 1-2 h przed treningiem odczuwamy nieprzyjemny głód, można oczywiście coś przekąsić. Należy jednak pamiętać, że produkty obfitujące w tłuszcze, białka i błonnik, trudno i długo są trawione. Przetwory z pełnej mąki i warzywa, powinny występować w każdej racjonalnej diecie, jednak lepiej znaleźć dla nich czas kiedy indziej. Podobnie orzechy i oleje. Część osób, żeby dać sobie energii sięgnie po słodycze, często to pułapka. Słodycze, mimo dużej zawartości węglowodanów w większości opierają się na ciężkostrawnym tłuszczu.

Najlepsze przekąski na 1-2 hprzed treningiem:
• świeże owoce np. banan, kiwi, jabłka
• suszone owoce np. rodzynki, morele, śliwki, figi
• mała kanapka z białego pieczywa z miodem
• żele i baton energetyczny zawierający dużo węglowodanów
• kilka wafli ryżowych z dżemem
• batonik zbożowy
• szklanka soku owocowego

Jeśli mamy więcej czasu po posiłku zanim zaczniemy trening, możemy pozwolić sobie na ciężej strawne produkty takie jak pełnoziarnista mąka, warzywa czy większe ilości produktów białkowych.

Przykłady posiłków na 2-4h przed treningiem:
• tortilla z kurczakiem/rybą/chudym twarogiem/jajkiem i warzywami
• pełnoziarnisty makaron spaghetti z sosem pomidorowym i mieloną piersią indyka
• kurczak z ryżem i warzywami
• sałatka ryżowa
• duszone mięso z warzywami
• płatki owsiane z owocami, mlekiem lub jogurtem
• pieczone ziemniaki z mięsem i brokułami
• kasza gryczana lub jęczmienna z chudym mięsem i sosem

 

Profesjonalny trening i dieta dostosowana do Twoich indywidualnych potrzeb - www.profi-dieta.pl

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km.
2015-05-04 21:51
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania.
2015-05-02 17:37
Wiosenny motywator biegacza!

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia s
2015-05-02 16:44
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499