Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-13 15:49
A  A  A

Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Jak to działa?

Trening siłowy pomaga utrzymać ciało w formie, poprawia krążenie krwi i modeluje sylwetkę spalając szybciej tkankę tłuszczową. 
Bieganie zmusza do intensywnej pracy tylko wybrane grupy mięśniowe, a więc trening biegowy warto uzupełnić o ćwiczenia ramion i mięśni brzucha. Siła mięśni brzucha przydaje się gdy biegamy na trasie biegowej, ponieważ utrzymują one prawidłową pozycję tułowia. Te ćwiczenia powinny mieć jednak charakter tylko uzupełniający, więc biegacz nie może z nimi przesadzać jeśli chce mieć wystarczająco dużo energii przy bieganiu.

Jak ćwiczyć?

Najistotniejszymi ćwiczeniami są tu ćwiczenia na nogi. Zaletą jest to, że nie zajmują one wiele czasu. Dzięki nim wypracujesz szybkość i uchronisz się przed kontuzjami. 
Treningi nóg najlepiej wykonywać 3 razy w tygodniu, poza sezonem. A przed wyścigiem powinno się zmniejszyć intensywność ćwiczeń.

Przykładowe ćwiczenia:

1. Wzniosy na palcach - stajemy na stopniu lub stepie. Palce powinny być oparte o przyrząd a pięty mają wystawać poza. Wespnij się na palce i zegnij do tyłu jedną nogę, po czym opuść ją i podnieś ponownie. Trzymaj brzuch napięty. Wykonujemy 2 serie po 10 powtórzeń na każda nogę (max. 3 serie po 15). Można do kostek przypiąć do kostek obciążniki, jeśli ćwiczenie jest dla kogoś zbyt łatwe.

2. Przysiady na jednej nodze – stajemy prosto na jednej nodze, drugą zginamy lekko do tyłu i unosimy. Nogę, na której stoimy zginamy, przenosząc ciężar ciała nad piętę. Można ćwiczyć z ciężarkami w dłoniach (na początek 2kg). Wykonujemy 2 serie po 10 powtórzeń na każda nogę (max. 3 serie po 12).

3. Wchodzenie na ławkę - stajemy przed ławką. Podnosimy prawą nogę, stawiamy ją na ławce i nie odbijając się z podłogi dostawiamy na ławkę druga nogę. Plecy i biodra trzymamy proste, nie pochylamy się do przodu. Wykonujemy 2 serie po 10 powtórzeń na każda nogę (max. 3 serie po 12). Tutaj także można dodać ciężarki.

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km. ...czytaj dalej »
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!
2015-05-04

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania. ...czytaj dalej »
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!
2015-05-02

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia sportowych ...czytaj dalej »
Wiosenny motywator biegacza!
2015-05-02
Powiązane artykuły
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część I

Zrób to sam! Zbuduj z siebie maratończyka.. Masz do tego wszystkie elementy. Ale uwaga! Ta konstrukcja wymaga precyzji.
2014-09-16 08:44
Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Ściana w czasie zawodów. Jak ją pokonać?

Poniżej przedstawiamy sprawdzone strategie, które niczym egzorcyzmy zdejmują zły urok z dystansu, który chcesz pokonać.
2014-09-13 22:28
BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

BIEGANIE. Trening regeneracyjny przed zawodami!

W czasie ładowania baterii przed zawodami nie odłączaj dostaw mocy!
2014-09-13 15:14
Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Pierwszy w życiu półmaraton? Poradnik jak się przygotować

Poniższy tekst stanowi krótki poradnik traktujący o tym, jak przygotować się do półmaratonu. Zapoznaj się z nim i bądź gotów na 21 km.
2014-09-06 23:29
Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Dwa maratony w miesiąc! Jak tego dokonać?

Maraton to dla Ciebie święto? Możesz zacząć świętować we wrześniu, a skończyć w październiku! Nie ograniczaj się do jednego jesiennego marat
2014-09-06 21:44
JOGGING. Postaw sobie cel!

JOGGING. Postaw sobie cel!

Na końcu wyścigu nie musi być meta, ale na przykład utrata 10 kg wagi. Powodów dla których warto biegać jest wiele. Wybierz idealny cel dla
2014-09-04 19:45
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499