Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-22 11:39
A  A  A

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

Przedstawiony poniżej trening Tabata dla początkujących zakłada, że nie masz dostępu do żadnej siłowni ani do sprzętu fitnessu w domu. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się przy obciążeniu własnego ciała i trening można odbyć na niewielkiej przestrzeni, jeśli brakuje ci miejsca na trening. Rutyna jest idealna dla początkujących, ponieważ wszystkie ćwiczenia tutaj przedstawione są znane większości ludzi i można je właściwie wykonać.

Rutynę można ukończyć w mniej niż 20 minut. Każda runda trwa 4 minuty, a przerwa pomiędzy nimi jest jednominutowa. Tak naprawdę trening trwa 16 minut.
Nie licząc oczywiście 5-10 minutowej rozgrzewki.

Czego potrzebujesz, by rozpocząć

Tylko stoper. Możesz kupić stoper interwałowy, taki jak Gymboss, w którym można ustawić ‘czas pracy’ i ‘czas odpoczynku’, a jeśli masz smartphona, możesz ściągnąć wybraną aplikację treningową. Jeśli nie masz do nich dostępu, wystarczy zwykły zegarek. Jeśli korzystasz z zegarka, upewnij się, że łatwo możesz zobaczyć dłuższą wskazówkę, ponieważ będziesz musiał zwracać na nią szczególną uwagę podczas treningu i odpoczynku.

Jak trenowac tabatę?

Twoim celem jest wykonanie jak największej ilości powtórzeń w określonym czasie. Ale wykonuj je prawidłowo i bezpiecznie. Wykonuj każdą rundę przez 4 minuty, zanim przejdziesz do kolejnej.

Trening tabata dla początkujących

Rozgrzewka:  

przysiady- 20 powtórzeń
pełne przysiady- 20 powtórzeń
marsz z wysokimi kolanami- 1 minuta
bieg w miejscu- 1 minuta
skłony i wyprosty- 20 powtórzeń

(dobrym pomysłem jest powtórzyć rozgrzewkę dwa razy)

Runda 1

  • Burpees: 20 sekund
  • Odpoczynek:  10 sekund
  • Wspinaczka górska: 20 sekund
  • Odpoczynek:  10 sekund

Runda 2

  • Pompki: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund
  • Superman: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund

Runda 3

  • Brzuszki: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund
  • Przeciwne brzuszki: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund

Runda 4

  • Platforma: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund
  • Pajacyki: 20 sekund
  • Odpoczynek: 10 sekund

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM ...czytaj dalej »
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26
Powiązane artykuły
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Popularne błędy osób początkujących

Popularne błędy osób początkujących

Prezentujemy wam sześć najczęściej popełnianych błędów przez początkujących.
2012-08-29 16:01
Pierwsze kroki na siłowni

Pierwsze kroki na siłowni

Prezentujemy wam zbiór porad i wskazówek, jak dobrze rozpocząć swoją przygodę z siłownią.
2012-08-29 15:07
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499