Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-13 16:09
A  A  A

Ćwicz w upał z głową!

Ćwicz w upał z głową!

Nadeszło lato a więc to doskonały czas na ćwiczenia na świeżym powietrzu. Wraz z latem nadeszły upały, które mogą być niebezpieczne podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Niestety podczas treningów szybciej się męczymy co grozi też wycieńczeniem. Podczas upału nasz organizm produkuje więcej ciepła przez co system chłodzenia ma spore problemy.

Upał, rozgrzane ciało plus ćwiczenia mogą stać się kombinacją niebezpieczną a nawet śmiertelną. Jednak przestrzegając pewnych zasad możemy się przed tym skutecznie uchronić.

Co nam grozi?

Musimy pamiętać o niebezpieczeństwie a więc powinniśmy znać objawy groźnego udaru cieplnego. Jeśli tylko zauważymy jego symptomy należy szybko schłodzić organizm i wezwać pomoc lekarską. 
Objawy: uczucie chłodu, zaczerwieniona skóra, uczucie palenia w nogach i klatce, problemy z oddychaniem, przyśpieszone tętno, mdłości, zawroty głowy, brak pocenia się.

Także groźne są dla nas promienie UV. Niestety co roku wzrasta ilość chorych na raka skóry. Powinniśmy stosować kremy z filtrem i starać się unikać ćwiczeń pomiędzy godziną 11-15.

Co robić podczas upału?

Po pierwsze pić dużo wody. Nawadnianie organizmy w czasie ćwiczeń to podstawowa zasada tym bardziej gdy towarzyszą nam wysokie temperatury.

Sprawdzamy puls podczas ćwiczeń. Tutaj oczywiście przyda nam się pulsometr, gdy puls osiągnie górną granicę jaką sobie wyznaczyliśmy powinniśmy zwolnić tempo.

Zakładamy luźne, jasne ubrania, wykonane z oddychających tkanin, które mają za zadanie odprowadzać pot.

Wybieraj odpowiednie miejsca. Najlepszymi miejscami są parki, lasy, ogrody, aleje, tam łatwiej znosimy upał i na pewno znajdziemy cień!

Nie szalejemy z intensywnością ćwiczeń. Stopniowo wydłużajmy czas ćwiczeń i ich intensywność. Powinniśmy też aklimatyzować nasz organizm do upału a więc nie pijemy też lodowato zimnych napoi przed i po a nawet w trakcie treningu.

Dobierz buty i skarpetki. W upał stopy narażone są na otarcia, odparzenia, odciski. Powinniśmy wybrać lekkie, wygodne obuwie oraz przewiewne skarpetki, które zarazem nie będą nas uciskać i hamować przepływu krwi.

Cieszmy się latem i korzystajmy z jego uroków. Można ćwiczyć ale w takich warunkach trzeba to robić z głową. Zachowanie zdrowego rozsądku to podstawa.

Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!

Dzisiaj zajmiemy się jednym z podstawowych powodów, dla których Panie odwiedzają siłownie. Pierwszy powód to oczywiście chęć zrzucenia kilku kilogramó ...czytaj dalej »
Trening dla kobiet na mięśnie ud i pośladków!
2013-11-22

Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING

W poniższym tekście chciałbym poruszyć temat treningu w okresie budowania masy mięśniowej. ...czytaj dalej »
Jak zbudować masę mięśniową? Część I. TRENING
2013-11-03

Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!

Wykorzystaj nasz prosty plan na jesienne przebudzenie i odzyskaj panowanie nad światem! ...czytaj dalej »
Wyjdź z hibernacji. Trenuj jesienią!
2013-10-26
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na klatkę piersiową.
2013-03-20 19:11
Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Rzeźbienie ciała za pomocą taśmy elastycznej!

Jedni to nazywają taśmą treningową, inni gumą pilates. Przyrząd jest niebywale prosty, a przy tym niedrogi w zakupie. Firmy SPOKEY i LAUBR S
2013-01-09 12:00
Ćwiczenia na mięśnie nóg

Ćwiczenia na mięśnie nóg

Zima jest dobrą porą by zacząć pracę nad własnymi niedoskonałościami i do wiosny nadrobić zaległości. Jeśli masz chudziutkie nogi i chciałby
2012-12-11 15:22
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Szerokie barki – ćwiczenia dla najtwardszych!

Nie ma chyba na świecie mężczyzny któremu nie marzą się kuliste, szeroki barki. Partia ta oprócz tego, że często wzbudza zachwyt pań i zazdr
2012-11-21 15:22
Ćwiczenia na jędrny biust

Ćwiczenia na jędrny biust

Dla mężczyzn kształtne piersi są najczęściej obiektem erotycznym, dla kobiet jednak wygląd ich piersi stanowi nie lada problem i większość p
2012-11-20 09:42
Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Ćwiczenia gimnastyczne dla osób w starszym wieku

Aktywność ruchowa osób starszych powinna oddziaływać na trzy podstawowe elementy: poprawiać wydolność tlenową (aerobową),wzmacniać siłę mięś
2012-09-17 12:42
CrossFit. Jak ćwiczyć?

CrossFit. Jak ćwiczyć?

Jak ćwiczyć CrossFit? Jakie ćwiczenia wykonywać? CrossFit jest tak uniwersalnym programem treningowym, że ćwiczyć można w zasadzie wszystko
2012-09-09 13:47
Ćwiczenia z guma PILATES

Ćwiczenia z guma PILATES

Elastyczna Taśma Pilates ma szerokie zastosowanie, służy do ćwiczeń Pilates i jogi, jest doskonała do treningów rozciągających i wzmacniają
2012-09-05 15:46
Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Dlaczego warto ćwiczyć?

Jestem w formie. Czy możesz tak o sobie powiedzieć? Jeśli tak, to fantastycznie. Jeśli nie, to pora zabrać się za siebie. Oto siedem powod
2012-08-20 22:25
Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Coś dla biegaczy - Trening siłowy!

Poprawa wyników w bieganiu to właśnie zaleta treningu siłowego, a więc wybieraj odpowiednie ćwiczenia!
2012-08-13 15:49
Trening na bieżni i jego zalety

Trening na bieżni i jego zalety

Bieganie na bieżni to odpowiednik biegania na dworze. Jak już wiemy korzystnie wpływa on na nasze zdrowie. Jest to ćwiczenie aerobowe, które
2012-08-13 15:45
Technika rozciągania SMR

Technika rozciągania SMR

Technika uciskania przykurczonych mięśni za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych wałków.
2012-08-13 15:29
Trening Split

Trening Split

Jest to system treningu podzielonego. Jego celem jest ekonomizacja wysiłku i proporcjonalny rozwój wszystkich grup mięśniowych.
2012-08-13 15:20
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499