Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-09-17 12:08
A  A  A

Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia aerobowe:

Ćwiczenia aerobowe określane również jako ćwiczenia układu krążenia lub ćwiczenia kardio, to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na usprawnienie wydolności naszego organizmu. AEROBY to rodzaj wysiłku, podczas którego do mięśni i narządów ciała dociera więcej utlenionej krwi. Wymuszają na sercu i płucach cięższą pracę, wzmacniając je i poprawiając ich kondycje. Poprawiają pracę układu krwionośnego i oddechowego, a ponadto uelastyczniają żyły, wzmacniają mięsień sercowy, obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Tradycyjnymi formami ćwiczeń aerobowych są: biegi długodystansowe i średniodystansowe, pływanie zwłaszcza długodystansowe, jazda na rowerze (kolarstwo), jogging czy nawet spacerowanie, a także sporty zimowe, jak: biegi narciarskie i łyżwiarstwo szybkie (panczen). AEROBY wykonywać można również na sprzęcie fitness: rowery treningowe, steppery, orbitreki, wioślarz i inne trenażery stacjonarne.

 

                           

 

Aby AEROBY były efektywne i bezpieczne, starajmy sie wykonywać ćwiczenia w jednostajnym tempie. Dzięki temu nasze serce będzie biło równo, a przepływ krwi będzie szybszy i zwiększy ilość dostarczanego tlenu do każdej komórki naszego ciała. Sportowcy bardziej zaawansowani lub osoby o dobrej kondycji, chcące wzmocnić zasadniczo  swoją wydolność tlenową, mogą pokusić się o interwały lub rytmy, a więc bardziej intensywne formy ćwiczeń kardio.

Jedną z głównych zalet AEROBÓW jest fakt, że te jeśli są systematycznie wykonywane, w znaczny sposób wpływaja na obniżenie ryzyka choroby wieńcowej czy zawału serca oraz na powiększenie pojemności naszych płuc. Regularne ćwiczenia są jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie.

 

                                                  

 

Trening kardio najlepiej jest wykonywać, zaraz po treningu siłowym, kiedy poziom glikogenu jest najniższy. Nie  powinien on trwać mniej niż 30 minut gdyż dopiero po tym czasie spalana jest tkanka tłuszczowa.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest ćwiczenie trzy razy w tygodniu po 45 minut. Taka ilość aerobów jest wystarczająca i zapewnia szybką poprawę wydolności tlenowej oraz skuteczną utratę wagi.

 

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo to robić? ...czytaj dalej »
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio
2014-04-12

LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!

LOW IMPACT AEROBICK to jedna z wielu form AEROBIKU, słynąca z mniejszej intensywności i przeznaczona dla osób mniej zaawansowanych. ...czytaj dalej »
LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!
2013-11-02

FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!

Istnieje kilka rodzajów aerobiku, a jedną z nich jest FAT BURNING! ...czytaj dalej »
FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!
2013-11-02
Powiązane artykuły
Popraw swoją wytrzymałość!

Popraw swoją wytrzymałość!

Istnieje więcej niż jeden rodzaj fizycznej wytrzymałości. Wyróżniamy trzy główne typy wytrzymałości w fitnessie i w sporcie: TLENOWĄ, BEZTLE
2013-10-01 21:53
AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE to jedna z wielu form AEROBIKU, ciesząca się jednak największą popularnością i sympatią!
2013-09-28 15:57
Rowerowy trening kardio

Rowerowy trening kardio

Zrzuć zbędny tłuszcz, pokaż mięśnie brzucha i baw się przy tym dobrze!
2013-09-28 10:56
Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

Wydolność tlenowa czyli wszystko o aerobach w treningu sportowym

W dzisiejszym artykule znajdziesz wszystko na temat aerobów i wydolności tlenowej. Zapraszamy do lektury!
2013-09-18 08:35
Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Ćwiczenia na stepie są odmianą aerobiku, uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn.
2013-01-27 09:34
SKAKANKA – genialne urządzenie!

SKAKANKA – genialne urządzenie!

Podczas skakania na skakance spalasz średnio 10,2 kalorii na minutę, podczas gdy maszerując tylko 4,2 kalorii na minutę. Im dłużej skaczesz,
2013-01-09 08:44
Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Aerobikiem nazywamy zajęcia, najczęściej grupowe, polegające na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń fizycznych w rytm muzyki. Aerobik jest pro
2012-12-16 13:41
TBC - Total Body Conditioning

TBC - Total Body Conditioning

To jedna z najpopularniejszych odmian aerobiku, która zapewnia trening mięśni całego ciała przy pomocy odpowiednio dobranego zestawu ćwiczeń
2012-06-19 15:21
Fit sernik na zimno - przepis

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała.
2016-12-13 10:47
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków.
2016-12-07 10:27
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499