Jesteś tutaj
Dom > Zdrowie > Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia Aerobowe

Ćwiczenia aerobowe:

Ćwiczenia aerobowe określane również jako ćwiczenia układu krążenia lub ćwiczenia kardio, to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów na usprawnienie wydolności naszego organizmu. AEROBY to rodzaj wysiłku, podczas którego do mięśni i narządów ciała dociera więcej utlenionej krwi. Wymuszają na sercu i płucach cięższą pracę, wzmacniając je i poprawiając ich kondycje. Poprawiają pracę układu krwionośnego i oddechowego, a ponadto uelastyczniają żyły, wzmacniają mięsień sercowy, obniżają poziom cholesterolu we krwi.

Tradycyjnymi formami ćwiczeń aerobowych są: biegi długodystansowe i średniodystansowe, pływanie zwłaszcza długodystansowe, jazda na rowerze (kolarstwo), jogging czy nawet spacerowanie, a także sporty zimowe, jak: biegi narciarskie i łyżwiarstwo szybkie (panczen). AEROBY wykonywać można również na sprzęcie fitness: rowery treningowe, steppery, orbitreki, wioślarz i inne trenażery stacjonarne.

 

                           

 

Aby AEROBY były efektywne i bezpieczne, starajmy sie wykonywać ćwiczenia w jednostajnym tempie. Dzięki temu nasze serce będzie biło równo, a przepływ krwi będzie szybszy i zwiększy ilość dostarczanego tlenu do każdej komórki naszego ciała. Sportowcy bardziej zaawansowani lub osoby o dobrej kondycji, chcące wzmocnić zasadniczo  swoją wydolność tlenową, mogą pokusić się o interwały lub rytmy, a więc bardziej intensywne formy ćwiczeń kardio.

Jedną z głównych zalet AEROBÓW jest fakt, że te jeśli są systematycznie wykonywane, w znaczny sposób wpływaja na obniżenie ryzyka choroby wieńcowej czy zawału serca oraz na powiększenie pojemności naszych płuc. Regularne ćwiczenia są jednym z najskuteczniejszych sposobów na obniżenie ciśnienia krwi i zmniejszenia ilości tkanki tłuszczowej w organizmie.

 

                                                  

 

Trening kardio najlepiej jest wykonywać, zaraz po treningu siłowym, kiedy poziom glikogenu jest najniższy. Nie  powinien on trwać mniej niż 30 minut gdyż dopiero po tym czasie spalana jest tkanka tłuszczowa.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest ćwiczenie trzy razy w tygodniu po 45 minut. Taka ilość aerobów jest wystarczająca i zapewnia szybką poprawę wydolności tlenowej oraz skuteczną utratę wagi.

 

Dodaj komentarz

Do góry