Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-14 16:06
A  A  A

Ćwiczenia wzmacniające

Ćwiczenia wzmacniające

Jak wykonywać ćwiczenia?

Każde ćwiczenie powtarzaj 8-15 razy. Gdy już będzie łatwe, dodaj następną serię. Kup taśmy oporowe o zróżnicowanej grubości. W sklepach z artykułami sportowymi i rehabilitacyjnymi można kupić na metry taśmy w różnych kolorach, stawiające różny opór.

Ćwiczenia:

1. Zginanie rąk

Stań na taśmie, rozsuwając stopy na szerokość ramion. Chwyć końce taśmy. Ręce trzymaj przy bokach, a dłonie skieruj do przodu.

Unieś do góry przedramiona, zginając ręce w łokciach i trzymając ramiona przy ciele. Chwilę wytrzymaj, po czym wróć do pozycji wyjściowej.

2. Wiosłowanie oporowe

Usiądź na podłodze z nogami wyciągniętymi przed siebie i lekko ugiętymi w kolanach. Plecy trzymaj prosto, ale nie napinaj mięśni. Przyciągnij oba uchwyty taśmy do swoich boków. Chwilę wytrzymaj, a następnie wyprostuj ręce.

3. Wypychanie ramion do przodu

Usiądź i załóż taśmę oporową na plecy, przekładając ją pod pachami. Chwyć końce w dłonie. Rozstaw dłonie mniej więcej na szerokość ramion, wyciągnij ręce przed siebie i trzymaj je równolegle do podłogi. Wytrzymaj chwilę i cofnij ręce z powrotem w stronę ciała.

4. Przysiady z taśmą

Chwyć w dłonie końce taśmy oporowej i stań na jej środkowej części, rozstawiając stopy na szerokość bioder. Zetknij dłonie przed klatką piersiową, tak by łokcie były skierowane w doł, a taśma otaczała ramiona. Opuść ciało w dół jak przy siadaniu na krześle.

5. Prostowanie mięśnia trójgłowego

Ujmij oba końce taśmy oporowej w lewą dłoń, a założony na pół środek w prawą. Rozstaw stopy na szerokość bioder. Połóż lewą dłoń na przedniej części prawego ramienia. Zegnij prawą rękę tak, aby skierowana do wewnątrz dłoń znalazła się przy biodrze. Trzymając łokieć nieruchomo, prostuj prawą rękę za siebie i naciągaj taśmę. Wytrzymaj chwilę.

6. Wypychanie ramienia do góry

Stań na jednym końcu taśmy, a drugi chwyć lewą dłonią. Twoja prawa dłoń powinna się lekko wspierać na biodrze. Trzymając plecy prosto wypchnij rękę ponad głowę jak gdyby zgłaszając się do odpowiedzi. Wytrzymaj chwilę a potem powoli opuść rękę.

Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.

Czym jest trening funkcjonalny, kiedy i jak go stosować? Przykładowy plan. ...czytaj dalej »
Trening funkcjonalny - krótki opis, przykładowy plan, zalecenia.
2016-02-01

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12
Powiązane artykuły
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26 01:27
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Snowboard. Zacznij sezon „na sucho”!

Nowy sezon snowboardowy zacznij w domu. Trochę treningu - na nogi, ręce i brzuch – zmniejszy ryzyko kontuzji. A po całym dniu jazdy będziesz
2012-11-27 11:09
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Sporty zimowe. Przygotuj nogi do sezonu.

Sporty zimowe. Przygotuj nogi do sezonu.

Co wspólnego mają z sobą narty, snowboard i łyżwy? Wszystkie wymagają mocnych nóg. Za półtora miesiąca zaczyna się sezon na sporty zimowe. W
2012-10-10 21:20
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Kojarzy się zapewne z zabawami z dzieciństwa ale jest to jednocześnie świetny sprzęt gimnastyczny. I co istotne – można mieć to w domu i kie
2012-09-05 11:25
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499