Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-09-05 11:25
A  A  A

Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Zasada działania Hula Hop

Znane od lat hula hop działa wyszczuplająco na talię, ujędrnia ramiona, a nawet pozytywnie wpływa na kręgosłup. Modeluje nogi, ramiona i pośladki – lepiej być nie może. Ponadto przyrząd ten ukształtuje odpowiednią, prawidłową postawę. W celu utrzymania koła na wysokości talii, trzeba mocno napinać mięśnie brzucha wzmacniając je w ten sposób, że odzyskują sprężystość. Kręcąc hula hop kształtują się zasadniczo pośladki i brzuch.

Jak się okazuje, kolorowe kółka hula hop ostatnio coraz częściej pojawiają się na zajęciach w klubach fitness. Zatem śmiało można stwierdzić, ze już czas by wyciągnąć swoje hula hop ze strychu lub piwnicy i też zacząć kręcić ? Wystarczy kilkanaście minut codziennych ćwiczeń aby były efekty.

Zajęcia przy użyciu hula hop polegają głównie na kręceniu plastikową obręczą w pasie, na szyi lub na kończynach. Aby rozpocząć ćwiczenia z hula hop, stajemy w lekkim rozkroku, kolana są lekko ugięte, koło nakłada się na wysokość talii, następnie wprawia się je energicznie w ruch. W celu utrzymania hula hop w ruchu trzeba cały czas poruszać biodrami w bok i do przodu lub do tyłu, przenosząc jednocześnie ciężar z jednej nogi na drugą.

Trening Hula Hop:

 

Na talię i biodra

Kręcimy hula-hop na talii i biodrach przez kilkanaście minut standard. Staramy się obracać nim wokół talii tak długo jak możemy. Kręcimy biodrami raz w prawą, następnie w lewą stronę. 


Na brzuch

Kładziemy się na podłodze. Hula hop kładziemy pod łopatkami. Nogi są ugięte i lekko rozchylone, stopy oparte na podłodze. Unosimy tułów razem z hula hop powoli i stopniowo, po czym opuszczamy je powoli na podłogę. Ćwiczenie należy powtórzyć około 15 razy.

Na uda i pośladki

Stoimy wyprostowani, nogi złączona i brzuch napięty. Hula-hop stawiamy przed sobą. Podpierając się na kole unosimy jedną nogę, przenosząc ciężar ciała na drugą, po czym powoli ją opuszczamy. Na zmianę jedna i druga noga. Ćwiczenie powtarzamy po 15 razy na każą nogę.

Na plecy

Stajemy w lekkim rozkroku, plecy są wyprostowane, brzuch wciągnięty i hula hop unosimy nad głowę. Dalej robimy skłon w prawą stronę, potem powrót i skłon w lewą stronę. Staramy się powtórzyć to ćwiczenie po 15 razy na stronę.

Na ramiona

Zakładamy obręcz na wyciągnięty w bok nadgarstek, wprawiamy hula hop w ruch i kręcimy kółka. Poruszamy nią lekko, aby kręciła się przemieszczając od nadgarstka do ramienia Ćwiczenie należy powtórzyć po 20 razy na każdą rękę.

Systematycznie wykonywanie ćwiczenia z hula hop pozytywnie wpływają na koordynację ruchową oraz kształtuję sylwetkę, ponadto pomagają utrzymać właściwą postawę, modelują mięśnie pośladków, ramion i nóg. Z pomocą powyższych ćwiczeń łączymy przyjemne z pożytecznym. Dwudziestominutowe ćwiczenia umożliwiają spalenie około 200 kalorii. Zatem koła w ruch!!!

5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!

Niezależnie czy biegamy 800 metrów czy 100 kilometrów na każdym dystansie potrzebny jest nam zapas mocy i siły, który kształtujemy po przez proste ćwi ...czytaj dalej »
5 ćwiczeń które dadzą ci siłę podczas biegu!
2013-09-12

Podbiegi - biegowy sadomasochizm

Jesień i zima dla wielu z nas jest biegowym okresem, w którym kładziemy nacisk na kilometraż i poprawienie braków z poprzedniego sezonu. ...czytaj dalej »
Podbiegi - biegowy sadomasochizm
2013-06-12

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM

TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM ...czytaj dalej »
TRENING SPARTAKUSA z AKOPEM SZOSTKIEM
2013-04-26
Powiązane artykuły
Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

Ćwiczenia na mięśnie grzbietu

W poniższym artykule opisujemy i prezentujemy zestaw ćwiczeń na mięśnie grzbietu (na plecy).
2013-03-24 11:10
Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Trening nóg dla zawodników sportów drużynowych

Silne i wytrzymałe nogi są atutem każdego piłkarza, siatkarza, koszykarza, czy szczypiornisty. Osoby uprawiające wytrzymałościowe dyscypliny
2013-02-05 17:17
CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

CrossFit. Trening Tabata dla początkujących

16-minutowy trening Tabata dla początkujących
2013-01-22 11:39
Ćwiczenia na biceps i triceps

Ćwiczenia na biceps i triceps

Duży biceps jest marzeniem każdego faceta. Często właśnie chęć zwiększenia mięśni bicepsu jest bodźcem do rozpoczęcia treningu. W poniższym
2012-11-27 15:40
Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Świetna sylwetka osiągnięta w przyjemny sposób – orbitrek. LAUBR

Firma LAUBR SPORT, która specjalizuje się w sprzęcie sportowym przygotowała w swojej nowej kolekcji dwa warte uwagi modele trenażerów elipty
2012-11-23 10:47
Recepta na piękny brzuch

Recepta na piękny brzuch

W poniższym tekście prezentujemy dziewięć ćwiczeń na brzuch, które z powodzeniem możesz wykonywać w domu, bez użycia jakiegokolwiek przyrząd
2012-11-22 08:20
Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Jak pokonać sezon jesienno-zimowy \\ Cześć 2

Cześć 2 - TRENING
2012-10-30 21:06
Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Jak zmotywować się do ostrego treningu?

Motywacja jest to stan gotowości człowieka do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologi
2012-09-11 11:23
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Trening dla kobiety lepszy niż dieta!

Jeżeli chcesz mieć chudsze biodra, uda czy brzuch albo trochę więcej mięśni, powinnaś ćwiczyć co najmniej dwa razy w tygodniu
2012-09-06 13:59
Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie - poważny problem!

Przetrenowanie jest problemem występującym najczęściej wśród kulturystów, trójboistów i ciężarowców.
2012-09-04 13:46
Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się

Pięć błędów ososby odchudzajacej się
2012-09-03 15:50
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Popularne błędy osób początkujących

Popularne błędy osób początkujących

Prezentujemy wam sześć najczęściej popełnianych błędów przez początkujących.
2012-08-29 16:01
Pierwsze kroki na siłowni

Pierwsze kroki na siłowni

Prezentujemy wam zbiór porad i wskazówek, jak dobrze rozpocząć swoją przygodę z siłownią.
2012-08-29 15:07
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499