Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Ćwiczenia z Hula Hop!

Ćwiczenia z Hula Hop!

Zasada działania Hula Hop

Znane od lat hula hop działa wyszczuplająco na talię, ujędrnia ramiona, a nawet pozytywnie wpływa na kręgosłup. Modeluje nogi, ramiona i pośladki – lepiej być nie może. Ponadto przyrząd ten ukształtuje odpowiednią, prawidłową postawę. W celu utrzymania koła na wysokości talii, trzeba mocno napinać mięśnie brzucha wzmacniając je w ten sposób, że odzyskują sprężystość. Kręcąc hula hop kształtują się zasadniczo pośladki i brzuch.

Jak się okazuje, kolorowe kółka hula hop ostatnio coraz częściej pojawiają się na zajęciach w klubach fitness. Zatem śmiało można stwierdzić, ze już czas by wyciągnąć swoje hula hop ze strychu lub piwnicy i też zacząć kręcić ? Wystarczy kilkanaście minut codziennych ćwiczeń aby były efekty.

Zajęcia przy użyciu hula hop polegają głównie na kręceniu plastikową obręczą w pasie, na szyi lub na kończynach. Aby rozpocząć ćwiczenia z hula hop, stajemy w lekkim rozkroku, kolana są lekko ugięte, koło nakłada się na wysokość talii, następnie wprawia się je energicznie w ruch. W celu utrzymania hula hop w ruchu trzeba cały czas poruszać biodrami w bok i do przodu lub do tyłu, przenosząc jednocześnie ciężar z jednej nogi na drugą.

Trening Hula Hop:

 

Na talię i biodra

Kręcimy hula-hop na talii i biodrach przez kilkanaście minut standard. Staramy się obracać nim wokół talii tak długo jak możemy. Kręcimy biodrami raz w prawą, następnie w lewą stronę. 

Na brzuch

Kładziemy się na podłodze. Hula hop kładziemy pod łopatkami. Nogi są ugięte i lekko rozchylone, stopy oparte na podłodze. Unosimy tułów razem z hula hop powoli i stopniowo, po czym opuszczamy je powoli na podłogę. Ćwiczenie należy powtórzyć około 15 razy.

Na uda i pośladki

Stoimy wyprostowani, nogi złączona i brzuch napięty. Hula-hop stawiamy przed sobą. Podpierając się na kole unosimy jedną nogę, przenosząc ciężar ciała na drugą, po czym powoli ją opuszczamy. Na zmianę jedna i druga noga. Ćwiczenie powtarzamy po 15 razy na każą nogę.

Na plecy

Stajemy w lekkim rozkroku, plecy są wyprostowane, brzuch wciągnięty i hula hop unosimy nad głowę. Dalej robimy skłon w prawą stronę, potem powrót i skłon w lewą stronę. Staramy się powtórzyć to ćwiczenie po 15 razy na stronę.

Na ramiona

Zakładamy obręcz na wyciągnięty w bok nadgarstek, wprawiamy hula hop w ruch i kręcimy kółka. Poruszamy nią lekko, aby kręciła się przemieszczając od nadgarstka do ramienia Ćwiczenie należy powtórzyć po 20 razy na każdą rękę.

Systematycznie wykonywanie ćwiczenia z hula hop pozytywnie wpływają na koordynację ruchową oraz kształtuję sylwetkę, ponadto pomagają utrzymać właściwą postawę, modelują mięśnie pośladków, ramion i nóg. Z pomocą powyższych ćwiczeń łączymy przyjemne z pożytecznym. Dwudziestominutowe ćwiczenia umożliwiają spalenie około 200 kalorii. Zatem koła w ruch!!!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry