Jesteś tutaj
Dom > Zdrowie > Cztery sekrety zdrowych kości

Cztery sekrety zdrowych kości

Wapń w diecie jest bardzo ważny dla utrzymania zdrowych kości. Większość spożywanego wapnia powinno pochodzić ze wszystkich źródeł  żywności.

Zdrowe kości

Każda osoba w młodości słyszała pij mleko aby wzmocnić kości, jest to istotne ale istnieje wiele innych rzeczy które powinieneś wiedzieć aby zapobiec osteoporozie.

1. Soda

Zaleca się ograniczyć spożycie sody, we wcześniejszych latach ludzie spożywali mleko lecz z biegiem czasu mleko zostało zastąpione produktami o dużej ilości sody. Przez co kości ludzi spożywających te napoje uległy osłabieniu.

2. Wapń

Suplementacja wapniem jest bardzo istotna dla utrzymania zdrowia naszych kości, dzienne zapotrzebowanie na wapń powinno być zaspokojone z wszystkich źródeł żywności lecz trudno jest spożywać duże ilości produktów mlecznych jeśli cierpi się na nietolerancje laktozy, suplementacja wapniem może ci pomóc.

3. Fosfor

Choć wapń jest ważny w naszej diecie ale nie można zapomnieć o fosforze, podczas naprawy kości wapń potrzebuje dużych ilości fosforu więc warto o nim pomyśleć.

4. Witamina K

Witamina k jest kluczowym składnikiem zdrowych kości, możemy znaleźć ją w olejach roślinnych, lecz trzeba pamiętać o tym żeby unikać tłuszczy uwodnionych.

Dodaj komentarz

Do góry