Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2016-10-14 14:04
A  A  A

Czy częściej znaczy lepiej?

Czy częściej znaczy lepiej?

Niestety jednym z podstawowych błędów osób ćwiczących jest wypruwanie sobie żył. Trening jest tylko bodźcem do wzrostu. Można nawet rzec, że trening jest stanem chorobowym dla Naszego organizmu. Wszystko jednak powinno iść w parze – trening, regeneracja, zdrowe odżywianie. Oczywiście warto podkreślić, ze silna wola i determinacja to cechy charakteru, które należy pielęgnować, bo to w ich cieniu rodzi się sukces. Jednak w myśl zasady co za dużo to nie zdrowo należy pamiętać o rozsądku i regeneracji. Sam trening powinien być dostosowany do indywidualnych możliwości, bo zniechęcić człowieka można łatwo. W życiu jak i w sporcie – ważna jest rozwaga. W końcu nie zawsze będziemy mieć naście lat. Z wiekiem organizm dłużej się regeneruje, produkuje mniej testosteronu, jak i innych hormonów, w tym hormonu wzrostu.

Optymalna liczna treningów u osób, które nie pracują fizycznie i nie żyją w ciągłym stresie to 4, maksymalnie 5 razy w tygodniu. Dlaczego tylko tyle? Dlatego, że mięśnie potrzebują do wzrostu regeneracji. Tak jak i organizm potrzebuje odpoczynku i regeneracji aby spalać tłuszcz i najzwyczajniej w świecie optymalnie funkcjonować. Jeśli nie macie już 18stu lat, nie szykujecie się do zawodów i nie wspomagacie się hormonami pochodzącymi z zewnątrz, nie dajcie sobie wmówić krążących wokół haseł typu „do upadku”, „na maxa”, „na 100%”. To wyłącznie metody treningowe, które stosowane w odpowiednich warunkach i ściśle przypisane do konkretnej serii, ćwiczenia przynoszą pozytywne korzyści. Często jednak stosowane bezmyślnie sieją spustoszenie i niosą za sobą spadek nie tylko siły ale i objętości treningowej. Każdy organizm jest inny i wszystko należy robić z głową. Nie chcąc stać w miejscu należy zadbać o odpowiedni trening, dietę, regenerację i suplementację.

Przypomnijmy sobie o tym wszystkim, kiedy ktoś każe Nam ćwiczyć codziennie po 2 godziny do upadku. Ciągłe i długotrwałe przetrenowanie może prowadzić do obciążenia nie tylko mięśni ale i układu nerwowego – a z tego już „wyjść” to nie prosta sprawa. Odpowiedni trener powinien uświadomić i wytłumaczyć na czym polega i od czego zależy progres w danej dyscyplinie sportu. Zajechać człowieka można szybko. Wystarczy kazać robić mu pompki przez godzinę, a na pewno nie wyjdzie o własnych siłach. Tylko czy to aby na pewno przełoży się na motywację, zapał i chęć do dalszych treningów?

 

Trener personalny: Sebastian Strokosz

Fit sernik na zimno - przepis

Przepis na nisko-węglowodanowy sernik, który sprawdzi się idealnie w okresie redukcji wagi ciała. ...czytaj dalej »
Fit sernik na zimno - przepis
2016-12-13

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600 ...czytaj dalej »
TAD 600 - złoty antyoksydant
2016-12-10

Wyniki "Olympia Amateur" San Marino

W dniach 2-5.12.2016 odbyła się kolejna edycja "Olympia Amateur" w San Marino. Kolejne ważne medale trafiają w ręce Polaków. ...czytaj dalej »
Wyniki  "Olympia Amateur" San Marino
2016-12-07
Powiązane artykuły
Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe do martwych ciągów – używać czy nie?

Paski treningowe mają za zadanie przede wszystkim poprawić jakość i siłę uchwytu przy ćwiczeniach z podnoszeniem głównie wolnych ciężarów, a
2016-11-29 11:40
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - rodzaj, cel, negatywne skutki

Doping - sztuczne podnoszenie wydolności fizycznej i psychicznej zawodnika metodami wykraczającymi poza normalne. Za doping uważa się metody
2016-11-22 12:57
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

Wyniki Mistrzostw Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej

W dniach 04-07.11.2016r w Benidorm w Hiszpanii odbyły się Mistrzostwa Świata mężczyzn w kulturystyce oraz kulturystyce klasycznej. Wsród pol
2016-11-08 11:42
Wyniki "GP PEPA"

Wyniki "GP PEPA"

W ubiegły weekend odbyła się kolejna - 38 już edycja zawodów Grand Prix PEPA - Opava w Czechach
2016-11-04 12:36
Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre - sposób na leczenie cukrzycy, uwrażliwienie organizmu na insulinę i nie tylko ...

Gymnema sylvestre to naturalnie występujące zioło w Indiach, gdzie stosowane jest w leczeniu cukrzycy oraz przy odchudzaniu.
2016-11-02 14:03
Kilka słów o minerałach

Kilka słów o minerałach

Minerały to związki nieorganiczne, które spełniają wiele niezbędnych funkcji w ludzkim organizmie, są budulcem.
2016-10-27 10:55
Zawody siłowe

Zawody siłowe

W najbliższą sobotę (22.10.2016r.) w dopiero co nowo otwartym sklepie SUPLESHOP'a, w Tychach przy ulicy Uczniowskiej 7, odbędą się zawody si
2016-10-20 15:00
Puchar Polski - wyniki

Puchar Polski - wyniki

W dniach 15-16.10.2016 roku w Mińsku Mazowieckim odbył się Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness. Są to jedne z najbardziej prestiżowych za
2016-10-18 11:04
Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

Wyniki Mistrzostw Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness

W ubiegły weekend tj. 08-09.10.2016 podczas targów FIWE odbyły się Mistrzostwa Polski Juniorów i Weteranów w Kulturystyce i Fitness.
2016-10-11 12:14
Cukier - biała śmierć

Cukier - biała śmierć

Wiele współczesnych badań wskazuje jasno, że rafinowany cukier może uzależniać jak nie jeden narkotyk. Cukier śmiało można nazwać biała śmie
2016-10-05 10:43
Psychika w sporcie

Psychika w sporcie

Rekordy sportowe są ustalane od początku istnienia każdej z dyscyplin. Dla każdej z dyscyplin rekordy te były pobijane wielokrotnie. W dzisi
2016-09-16 12:47
Under Armour

Under Armour

Under Armour producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych. Obecnie jedna wśród największych przedsiębiorstw odzieżowych na świecie obok
2016-09-14 13:41
Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Woda - ile powinniśmy jej wypijać?

Temat ilości wypijania płynów przewija się nieustannie po dziś dzień. Można się z nim spotkać nie tylko na siłowni, salach treningowych, ale
2016-09-12 11:39
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499