Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-13 16:14
A  A  A

Dieta grejpfrutowa

Dieta grejpfrutowa

Skąd się wzięła?

Dieta ta została opracowana stosunkowo niedawno przez specjalistów z dziedziny odżywiana ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo (Norwegia). Jak w samej nazwie podstawowym jej składnikiem jest oczywiście grejpfrut.

Moc grejpfruta

Ten owoc posiada wiele zalet. Jest niskokaloryczny, bogaty w wodę, beta karoten, włókna roślinne i witaminę C. Nie zawiera tłuszczu.
Jest kluczowym składnikiem w walce z nadwagą. Dzięki zawartości wody i roślinnych włókien, doskonale wypełnia żołądek powodując uczucie sytości. Zaś bogactwo witaminy C, która powoduje obniżenie cholesterolu oraz zmniejszenie uczucia zmęczenia. Jedzenie grejpfruta działa jak katalizator rozpoczynający proces spalania kalorii.

Jak stosować?

Taka dieta nie trwa długo, a mianowicie 10-12 dni. W takim czasie można spalić nawet 4 kilogramy.
Dieta grapefruitowa dostarcza organizmowi 1300-1700 kalorii dziennie i uwaga..nie wymaga liczenia kalorii!

Zasady:

Możemy jeść połówkę grejpfruta z każdym posiłkiem lub wypijać szklankę soku grapefruitowego bez cukru.
Podczas diety powinniśmy pamiętać aby spożywać też surówki i jajka. Dieta ta zabrania spożywania cukru i skrobi ponieważ powodują one tycie.
Nie jemy wtedy deserów, chleba, słodkich ziemniaków. Możemy zwiększyć porcje mięsa, sałatki czy warzyw.
Posiłków nie należy smażyć na tłuszczu, najlepiej gotować na parze lub zrobić na grillu.
Pamiętamy o piciu wody (2l na dzień).
Między posiłkami pij herbatę ziołową, natomiast ogranicz kofeinę.
Zakazane jest używanie soli.
Grejpfruty powinny być składnikiem 2-3 posiłków w ciągu dnia.

Dieta grejpfrutowa jest uboga w węglowodany, ale grejpfrut pomaga spalać kalorie w połączeniu z pokarmami zawierającymi zdrowe tłuszcze, dlatego więc dieta ta zachęca do spożywania mięsa, jajek oraz innych pokarmów bogatych w tłuszcze oraz proteiny.
Ogranicza natomiast spożywanie węglowodanów poprzez eliminację cukru, słodkich owoców, warzyw, ziaren oraz musli.

Przeciwskazania:

Tej diety nie powinny stosować osoby, które biorą leki i mogą potencjalnie wejść w reakcje z grejpfrutem. Niewskazana, jeśli grejpefrut wpływa na skuteczność działania przyjmowanych leków lub jeśli osoba ma alergię na cytrusy.

Dlaczego stosujemy dietę max. do 2 tygodni?

Odpowiedź jest prosta. Plan żywieniowy tej diety jest ubogi w tłuszcze, które zawierają cenne witaminy A, D, E oraz K. Dłuższy czas stosowania diety może więc spowodować zaburzenia organizmu. 

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?

Każdy z Nas pewnie zadaje sobie pytanie jakie białko będzie najlepsze serwatka?wołowe? a może sojowe czy pszeniczne na te i inne pytania postaramy się ...czytaj dalej »
Białko...ach to białko jaki rodzaj wybrać dla siebie? jak je stosować?
2016-01-15
Powiązane artykuły
Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia
2015-12-01 11:48
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Spalanie tłuszczu – metody treningu. Część I. Cardio

Chcąc wybrać najlepszy trening redukujący tkankę tłuszczową, powinniśmy zadać sobie następujące pytania: Co należy zrobić? Kiedy? Jak długo
2014-04-12 20:00
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499