Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Dieta grejpfrutowa

Dieta grejpfrutowa

Skąd się wzięła?

Dieta ta została opracowana stosunkowo niedawno przez specjalistów z dziedziny odżywiana ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo (Norwegia). Jak w samej nazwie podstawowym jej składnikiem jest oczywiście grejpfrut.

Moc grejpfruta

Ten owoc posiada wiele zalet. Jest niskokaloryczny, bogaty w wodę, beta karoten, włókna roślinne i witaminę C. Nie zawiera tłuszczu.
Jest kluczowym składnikiem w walce z nadwagą. Dzięki zawartości wody i roślinnych włókien, doskonale wypełnia żołądek powodując uczucie sytości. Zaś bogactwo witaminy C, która powoduje obniżenie cholesterolu oraz zmniejszenie uczucia zmęczenia. Jedzenie grejpfruta działa jak katalizator rozpoczynający proces spalania kalorii.

Jak stosować?

Taka dieta nie trwa długo, a mianowicie 10-12 dni. W takim czasie można spalić nawet 4 kilogramy.
Dieta grapefruitowa dostarcza organizmowi 1300-1700 kalorii dziennie i uwaga..nie wymaga liczenia kalorii!

Zasady:

Możemy jeść połówkę grejpfruta z każdym posiłkiem lub wypijać szklankę soku grapefruitowego bez cukru.
Podczas diety powinniśmy pamiętać aby spożywać też surówki i jajka. Dieta ta zabrania spożywania cukru i skrobi ponieważ powodują one tycie.
Nie jemy wtedy deserów, chleba, słodkich ziemniaków. Możemy zwiększyć porcje mięsa, sałatki czy warzyw.
Posiłków nie należy smażyć na tłuszczu, najlepiej gotować na parze lub zrobić na grillu.
Pamiętamy o piciu wody (2l na dzień).
Między posiłkami pij herbatę ziołową, natomiast ogranicz kofeinę.
Zakazane jest używanie soli.
Grejpfruty powinny być składnikiem 2-3 posiłków w ciągu dnia.

Dieta grejpfrutowa jest uboga w węglowodany, ale grejpfrut pomaga spalać kalorie w połączeniu z pokarmami zawierającymi zdrowe tłuszcze, dlatego więc dieta ta zachęca do spożywania mięsa, jajek oraz innych pokarmów bogatych w tłuszcze oraz proteiny.
Ogranicza natomiast spożywanie węglowodanów poprzez eliminację cukru, słodkich owoców, warzyw, ziaren oraz musli.

Przeciwskazania:

Tej diety nie powinny stosować osoby, które biorą leki i mogą potencjalnie wejść w reakcje z grejpfrutem. Niewskazana, jeśli grejpefrut wpływa na skuteczność działania przyjmowanych leków lub jeśli osoba ma alergię na cytrusy.

Dlaczego stosujemy dietę max. do 2 tygodni?

Odpowiedź jest prosta. Plan żywieniowy tej diety jest ubogi w tłuszcze, które zawierają cenne witaminy A, D, E oraz K. Dłuższy czas stosowania diety może więc spowodować zaburzenia organizmu. 

Dodaj komentarz

Do góry