Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-08-14 16:26
A  A  A

Dieta Kliniki Mayo

Dieta Kliniki Mayo

Klinika Mayo- co to takiego?

 

Powstała w Rochester w USA, była jedną z pierwszych farm piękności. W latach 60. i 70. XX wieku tłumnie odwiedzały ją gwiazdy filmowe, aby pozbyć się zbędnych kilogramów.Klinika Mayo zajmuje się leczeniem otyłości i stworzyła w tym celu oryginalny program.

Zasady diety

Dieta codziennie dostarcza organizmowi od 600 do 800 kcal. Bazuje na dwóch głównych produktach: jajach i warzywach. Jajka stanowią główną część zjadanych posiłków. Dostarczają dużej ilości białka bardzo wysokiej jakości. Duża porcja białka sprzyja szybkiej przemianie materii, uaktywnia szlaki metaboliczne i ułatwia spalanie tłuszczów.

Drugim składnikiem są warzywa. Dostarczają one witamin i minerałów. Składniki te są konieczne, aby procesy metaboliczne mogły przebiegać z właściwą szybkością i efektywnością. Warzywa zawierają błonnik, który warunkuje prawidłową perystaltykę jelit, ułatwia wypróżnianie i pozbywanie się toksyn. Usuwa z organizmu wolne rodniki, metale ciężkie i kwasy.

Co i jak spożywamy?

 

Codziennie należy zjeść 4-6 jajek i wypić 2 litry płynów. Może to być woda mineralna, herbatki ziołowe, kawa lub słaba herbata. W czasie kuracji odchudzającej należy unikać soli, cukru, pełnotłustych produktów mlecznych, roślin strączkowych, owoców i alkoholu. Z warzyw polecane są: sałata, marchew, brokuły, ogórki, pomidory.

Czas trwania i rezultaty

 

Dietę stosujemy przez 2 tygodnie. W ciągu tego czasu możemy schudnąć nawet do 10 kg! 

Ta dieta jest skuteczna ale monotonna. Trzeba się pilnować i bardzo uważać, aby po zakończeniu diety nie wrócić do starych nawyków żywieniowych, gdyż kończy się to natychmiastowym efektem jo-jo.

 

Jadłospis na pierwszy tydzień:
Śniadanie
: 2 jajka na twardo, filiżanka czarnej kawy
Obiad: 2 jajka na twardo, 200 g szpinaku
Kolacja: 2 jajka na twardo albo 150 g pieczonej cielęciny, główka zielonej sałaty doprawiona sokiem z cytryny

Jadłospis na drugi tydzień:
Śniadanie
: filiżanka czarnej kawy, kromka chleba chrupkiego
Obiad: befsztyk (150 g) smażony na tłuszczu, filiżanka tartej marchewki doprawiona sokiem z cytryny
Kolacja: 2 jajka na twardo lub 100 g chudej szynki, 150 g jogurtu naturalnego

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia ...czytaj dalej »
Przedstartowa dieta Phila Heath'a
2015-12-01
Powiązane artykuły
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Redukcja tkanki tłuszczowej. Jak skonstruować dietę?

Poniższy tekst dotyczy odżywiania w okresie "redukcyjnym".
2014-05-06 19:59
Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Odżywianie. Co jeść i jak obliczać kalorie?

Podstawą dobrze zaplanowanej diety jest świadomość swojego zapotrzebowania kalorycznego, dzięki czemu waga się nie zmienia.
2014-04-29 20:35
W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

W kuchni biegacza. Jakie produkty żywnościowe wybierać.

Poniżej zestawiamy podobne z pozoru do siebie produkty. Prezentujemy lepsza lodówkę i lepszą spiżarnię w mieszkaniu biegacza. Jedz zdrowo i
2014-03-12 07:00
Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Jak osiągnąć rzeźbę? Część I. DIETA

Poniższy tekst jest pierwszą częścią cyklu artykułów o rzeźbieniu sylwetki czyli o tzw. redukcji. Traktować będzie o odżywianiu w okresie tz
2013-11-06 19:57
Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Odchudzamy się, czyli jak skutecznie zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej?

Osoby z tendencją do tycia muszą na bieżąco spalać kalorie, a najlepiej jest robić to poprzez aktywność fizyczną.
2013-11-05 20:25
Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Jak zbudować masę mięśniową? Część II. Dieta

Część druga traktuje o odżywianiu w okresie budowania masy mięśniowej.
2013-11-03 21:04
Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Sportowe diety. Część III. Gubimy kilogramy!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-29 07:19
Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Sportowe diety. Część II. Rzeźbimy się!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 16:00
Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Sportowe diety. Część I. Budujemy masę!

Każdy cel wymaga innego rodzaju treningu. Każdy trening powinien być wzmocniony odpowiednią dietą. Przeczytaj ten tekst i nie pompuj bez sen
2013-10-27 14:13
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
Do biegu, śniadanie, START!

Do biegu, śniadanie, START!

Śniadanie przed joggingiem powinno być lekkie, pożywne i łatwe do przygotowania!
2013-10-21 13:15
Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Jedzenie na czas czyli paliwo biegacza

Chcesz biegać dalej i szybciej? Spoglądaj nie tylko na swój zegarek. Nakarm swój organizm przed biegiem ze szwajcarską precyzją, a dasz mu j
2013-10-15 07:12
Wróć do wagi lekkiej. Idealna waga biegowa.

Wróć do wagi lekkiej. Idealna waga biegowa.

Dowiedz się, jak połączyć podstawowe elementy treningowo – dietetycznej układanki, która złożona w całość tworzy biegacza doskonałego.
2013-10-08 22:00
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499