Jesteś tutaj
Dom > Nowości > DIETA PALEO. ZASADY , POCZĄTKI , REDUKCJA I MASA.

DIETA PALEO. ZASADY , POCZĄTKI , REDUKCJA I MASA.

DIETA PALEO .
Zacznimy czym jest dieta ? Dieta to nic innego jak styl zycia, dietą nazywa się sposób zywienia. Na internecie, w artykułach, gazetach można znaleźć mnóstwo zróżnicowanych diet. Dzisiaj przybliżę Wam dietę paleo.

CZYM JEST DIETA PALEO ?
Dieta paleo jest dietą pierwotną, czyli dietą w jaki sposób odzywiali sie nasi przodkowie. Mieli oni bowiem niewiele , to co złowili lub upolowi , mogli zjeść. W tamtym okresie prowadzono głównie koczowniczy tryb życia, więc był deficyt zbóż, strączków czy nabiału. Nie od dziś wiadomo, że każdy z nas jest inny i inaczej reaguje na dany pokarm. Warto więc jest dopasować rodzaj żywienia indywidualnie. W naszych czasach mamy bardzo duzy wybór, wiec jak rozumieć diete paleo na XXI wiek ? Najporściej można to wytłumaczyć po przez spozywanie pierwotnego prduktu ,np : mięso zamiast wędliny, warzywa zamiast soku z warzyw.

ZASADY DIETY PALEO.
Zasadą diety jest spozywanie wiekszej ilosci białka , ponieważ w czasach naszych przodków to był najbardziej dostepny prdukt , który dawał im siłę. Natomiast trzeba zachować równowagę między spozywaniem mięsa a spozywaniem tłuszczu i weglowodanów, które rownież są nam potrzebne do prawidłowego funkcjonowania.Osoby na diecie paleo powinny spożywać chude mięso. Najlepszym źródłem wartościowego białka są owoce morza i dziczyzna (składają się w 80 proc. z białka i 20 proc. z tłuszczu). Alternatywą dla nich jest chude mięso z piersi kurczaka i cielęcina. W diecie paleo niezdrowe tłuszcze nasycone należy zastąpić tłuszczami wielo- lub jednonasyconymi (znajdziemy je w orzechach, awokado i oliwie z oliwek). A co z weglowodanami ? W tej diecie spozycie węglowodanów jest zminimalizowane do sezonowych owoców i warzyw.

JAK ZACZĄĆ Z DIETĄ PALEO ?
Przede wszystkim zacząć powoli , przygotować organizm do zmian. Najlpeszym sposobem będzie wprowadzić w codzienność dwa posiłki na bazie diety paleo np : śniadanie – dwa jajka ze słoniną i surówką z marchewki i jabłka , a na kolacje – cielęcina z surówką z pomidorów i sałaty. Jezeli do tej pory Twoje zywienie opierało się głownie na węglowodanach to z pewnościa będziesz czuć się przytłoczony taką ilościa mięsa na codzien, także radzę, aby co 10 dni wprowadzać zasadę 80 / 20 czyli dwa posiłki co 10 dni wykorzystaj na węglowodany , to pomoże organizmowi i Twojej psychice na uporanie się z trudnościami na poczatku.

REDUKCJA NA DIECIE A MASA W DIECIE PALEO .
Tak na parwdę dieta paleo nie różnic się niczym innym do innych diet. Ważne aby zachować kaloryczność posiłków wzgledem naszego celu, jesli chcesz zredukować powinieneś mieć deficyt kaloryczny, ale uwaga , deficyt kaloryczny nie może być drastyczny ponieważ organizm może sobie nie dac rady z małą ilością przyjmowanych kalorii i zacząc wszystko magazynować a to niestety prowadzi do tycia, i tak jest przy każdej diecie, nie tylko paleo . Natomiast , jesli chcesz uzyskać masę mieścniową Twoja kalorycznośc w ciagu dnia powinna być na plusie minimum 10 % od podstawowego zapotrzebowania kalorycznego.

PRODUKTY DOZWOLONE:
wszystkie owoce (z wyjątkiem bananów, mango, winogron, czereśni i owoców suszonych),
warzywa bez skrobi – najwięcej skrobi posiada kukurydza czy ziemniaki
chude mięsa (cielęcina, królik, przepiórka, kaczka),
drób oraz ryby
produkty odzwierzęce – na przykład jaja

PRODUKTY ZAKAZANE:
oleje rafinowane (kukurydziany, słonecznikowy),
sól,
produkty mleczne: jogurt, kefir, mleko, serki wiejskie
warzywa, które zawierają dużo skrobi (np. kukurydza czy bataty)
artykuły wysokoprzetworzone, np. fast foody czy słodycze, które mają tłuszcze trans
produkty zbożowe (kasze, ryże, pieczywo, makarony),
produkty, które zawierają cukier rafinowany,
strączki.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry