Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-11-08 16:38
A  A  A

Dlaczego powinieneś zdecydować się na trening systemem CrossFit?

Dlaczego powinieneś zdecydować się na trening systemem CrossFit?

10 cech motorycznych, które powinny cechować dobrze rozwiniętego sportowo człowieka to:

  1. Wytrzymałość sercowo-naczyniowa i oddechowa czyli zdolność organizmu do gromadzenia, przetwarzania i dostarczania tlenu do komórek organizmu.
  2. Wytrzymałość siłowa - zdolność organizmu do przetwarzania, dostarczania, magazynowania i korzystania z energii.
  3. Siła - zdolność mięśni do korzystania z mocy.
  4. Elastyczność/gibkość - zdolność do maksymalnego zakresu ruchu w obrębie danego stawu.
  5. Moc - zdolność mięśni do korzystania z maksymalnej siły w jak najkrótszym czasie.
  6. Prędkość - zdolność do skracania czasu wykonywania określonego ruchu.
  7. Koordynacja - zdolność do łączenia kilku różnych wzorców ruchowych w jeden.
  8. Sprawność/zwinność - zdolność do skracania czasu przejścia z jednego wzorca ruchowego do innego.
  9. Dokładność - zdolność do kontrolowania ruchu w określonym kierunku i na określonej intensywności.
  10. Równowaga - zdolność do określania, kontrolowania środka ciężkości ciała w przestrzeni.

Poziom naszej sprawności zależy od tego, w jakim stopniu opanujemy te umiejętności.

Crossfit  to trening, który dzięki wysokiej intensywności, różnorodnym doborze ćwiczeń, nie tylko stanowi ciekawą alternatywę dla monotonii klasycznego treningu siłowego, czy biegania, ale gwarantuje wymierne rezultaty. Podnosi sprawność ogólną człowieka, kształtuje sylwetkę oraz cechy motoryczne takie jak siła, wytrzymałość, szybkość, koordynację ruchową, zwinność, zręczność, moc (skoczność), gibkość i wiele więcej! Główne cechy tego treningu to funkcjonalność i wszechstronność, aby cieszyć się pełną sprawnością i zdrowiem na co dzień. 

Co wyróżnia CrossFit?

CrossFit to trening wytrzymałościowo-siłowy, którego celem jest uzyskanie lepszej sprawności fizycznej całego organizmu. CrossFit koncentruje się na nieustannie zmieniających się, intensywnych ćwiczeniach mających na celu poprawę ogólnej sprawności fizycznej. Jest to innowacyjna forma treningu, która stała się niezwykle popularna w USA, a jest jeszcze mało popularna w Polsce. Praktykowany jest zarówno przez aktywne mamy jak i światowej klasy sportowców. 

Przykładowy trening CrossFit na świeżym powietrzu:

-         400 m biegu

-         30 skoków na skrzynie i zeskoków ze skrzyni.

-         30 rzutów piłką lekarska w ścianę

-         30 skłonów z piłka lekarską (powracamy do pozycji stojącej, ręce wyprostowane z piłką lekarską podniesione do góry)

Całość powtarzamy 5 razy.

Ćwiczenia wykonujemy możliwie najszybciej i najdynamiczniej.

Regularne wykonywanie 30 minutowych treningów w ramch systemu CrossFit gwarantuje szybkie dojście do formy i uzyskanie znakomitej spraności. Niewątpliwą zaletą tego programu jest jego różnorodność i fukncjonalność, które gwarantują, że treningi nigdy sie nie nudzą, a ponadto rozwijają nas wszechstronnie.

CrossFit. W jakich butach trenować?

Nazwa "CrossFit" to firmowa nazwa i określenie zastrzeżone przez markę Reebok. ...czytaj dalej »
CrossFit. W jakich butach trenować?
2014-10-12

Trening funkcjonalny jako ideologia i styl życia

Trening funkcjonalny, głównie CrossFit, to nie tylko rodzaj sportu i forma aktywności fizycznej, ale również ideologia. ...czytaj dalej »
Trening funkcjonalny jako ideologia i styl życia
2014-09-17

CrossFit. Trening z kettlami

Żeliwny, zimny i groźny, zapomniany przez lata, wyparty na rzecz nowoczesnych maszyn siłowych powoli wraca do łask. A wszystko to dzięki tak popularne ...czytaj dalej »
CrossFit. Trening z kettlami
2014-04-27
Powiązane artykuły
CrossFit. W prostocie siła!

CrossFit. W prostocie siła!

CrossFit nie wymaga specjalistycznego sprzętu, ale za to ogromnego zaangażowania. Chcesz wiedzieć jak rozpocząć treningi CrossFit? Zapraszam
2013-04-27 18:46
Plany treningowe CrossFit. Część III

Plany treningowe CrossFit. Część III

W poniższym tekście po raz kolejny zamieszczamy kilka przykładowych planów treningowych. Każdy sportowiec znaleźć może tu coś w sam raz dl
2013-04-18 21:37
CrossFit. Wszystko o treningu dla sportów szybkościowo – wytrzymałościowych!!!

CrossFit. Wszystko o treningu dla sportów szybkościowo – wytrzymałościowych!!!

W poniższym tekście podpowiadamy jaki CrossFitowy trening wykonywać powinni miłośnicy sportów „nie siłowych”, czyli na przykład lekko atleci
2013-04-17 11:39
REEBOK.Odzież i obuwie do CrossFit.Część II

REEBOK.Odzież i obuwie do CrossFit.Część II

Nazwa "CrossFit" to firmowa nazwa i określenie zastrzeżone przez markę Reebok. W poniższym tekście prezentujemy buty i ubrania do CrossFitu
2013-04-14 20:20
REEBOK.Odzież i obuwie do CrossFit.Część I

REEBOK.Odzież i obuwie do CrossFit.Część I

Nazwa "CrossFit" to firmowa nazwa i określenie zastrzeżone przez markę Reebok. W poniższym tekście prezentujemy buty i ubrania do CrossFitu
2013-04-14 19:33
Wszystko o treningu CrossFit dla osób trenujących sporty walki

Wszystko o treningu CrossFit dla osób trenujących sporty walki

W poniższym tekście udzielamy wielu informacji dla osób trenujących sztuki walk, które chciałyby przygotowywać formę systemem CrossFit!
2013-04-07 12:58
CrossFit. Informacje dla początkujących.

CrossFit. Informacje dla początkujących.

W poniższym tekście dotyczącym CrossFit, piszemy o trzech bardzo istotnych kwestiach - z punktu widzenia osoby początkującej.
2013-03-20 16:03
CrossFit. Nauka przysiadu

CrossFit. Nauka przysiadu

W poniższym tekście omawiamy jeden z podstawowych i kluczowych elementów treningu CrossFit - PRZYSIADU. Przysiady w CrossFit to bardzo wazne
2013-03-19 17:17
CrossFit !!! Jak zacząć?!

CrossFit !!! Jak zacząć?!

Crossfitowe początki do najłatwiejszych zdecydowanie nie należą, ale nie ma co się zniechęcać. Trzeba wyznaczyć sobie cele i patrzeć w przys
2013-03-17 16:15
CrossFit - trenuj to!

CrossFit - trenuj to!

Poniższe linki ilustrują, jak poprawnie wykonywać ćwiczenia wchodzące w skład systemu CrossFit.
2013-03-17 15:45
CrossFit od podstaw!

CrossFit od podstaw!

Trenują go strażacy, policjanci i komandosi. Stosowała go amerykańska armia i jednostki specjalne Navy Seals. Teraz zyskuje popularność równ
2013-02-06 07:54
CrossFit. Metody treningowe

CrossFit. Metody treningowe

W poniższym artykule przedstawiamy najprostsze schematy treningu crossfit. Opisane ćwiczenia można wykonywać w formie obwodu lub wg metody s
2013-02-06 07:06
CrossFit. Sprawdzaj swoje postępy!

CrossFit. Sprawdzaj swoje postępy!

Gdzie jesteście dzisiaj i gdzie chcecie być jutro w treningach CrossFit??
2013-01-26 13:38
Plany treningowe CrossFit. Część II

Plany treningowe CrossFit. Część II

Staramy się Wam pomóc wkroczyć w ciężki, ale piękny świat CrossFit. W poniższym tekście przedstawiamy kilka planów treningowych CrossFit.
2013-01-24 16:30
CrossFit. O co tak naprawdę w tym chodzi?

CrossFit. O co tak naprawdę w tym chodzi?

Czym jest CrossFit najłatwiej wytłumaczyć w następujący sposób:
2013-01-24 14:42
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499