Jesteś tutaj
Dom > Crossfit > Dlaczego powinieneś zdecydować się na trening systemem CrossFit?

Dlaczego powinieneś zdecydować się na trening systemem CrossFit?

10 cech motorycznych, które powinny cechować dobrze rozwiniętego sportowo człowieka to:

  1. Wytrzymałość sercowo-naczyniowa i oddechowa czyli zdolność organizmu do gromadzenia, przetwarzania i dostarczania tlenu do komórek organizmu.
  2. Wytrzymałość siłowa – zdolność organizmu do przetwarzania, dostarczania, magazynowania i korzystania z energii.
  3. Siła – zdolność mięśni do korzystania z mocy.
  4. Elastyczność/gibkość – zdolność do maksymalnego zakresu ruchu w obrębie danego stawu.
  5. Moc – zdolność mięśni do korzystania z maksymalnej siły w jak najkrótszym czasie.
  6. Prędkość – zdolność do skracania czasu wykonywania określonego ruchu.
  7. Koordynacja – zdolność do łączenia kilku różnych wzorców ruchowych w jeden.
  8. Sprawność/zwinność – zdolność do skracania czasu przejścia z jednego wzorca ruchowego do innego.
  9. Dokładność – zdolność do kontrolowania ruchu w określonym kierunku i na określonej intensywności.
  10. Równowaga – zdolność do określania, kontrolowania środka ciężkości ciała w przestrzeni.

Poziom naszej sprawności zależy od tego, w jakim stopniu opanujemy te umiejętności.

Crossfit  to trening, który dzięki wysokiej intensywności, różnorodnym doborze ćwiczeń, nie tylko stanowi ciekawą alternatywę dla monotonii klasycznego treningu siłowego, czy biegania, ale gwarantuje wymierne rezultaty. Podnosi sprawność ogólną człowieka, kształtuje sylwetkę oraz cechy motoryczne takie jak siła, wytrzymałość, szybkość, koordynację ruchową, zwinność, zręczność, moc (skoczność), gibkość i wiele więcej! Główne cechy tego treningu to funkcjonalność i wszechstronność, aby cieszyć się pełną sprawnością i zdrowiem na co dzień. 

Co wyróżnia CrossFit?

CrossFit to trening wytrzymałościowo-siłowy, którego celem jest uzyskanie lepszej sprawności fizycznej całego organizmu. CrossFit koncentruje się na nieustannie zmieniających się, intensywnych ćwiczeniach mających na celu poprawę ogólnej sprawności fizycznej. Jest to innowacyjna forma treningu, która stała się niezwykle popularna w USA, a jest jeszcze mało popularna w Polsce. Praktykowany jest zarówno przez aktywne mamy jak i światowej klasy sportowców. 

Przykładowy trening CrossFit na świeżym powietrzu:

–         400 m biegu

–         30 skoków na skrzynie i zeskoków ze skrzyni.

–         30 rzutów piłką lekarska w ścianę

–         30 skłonów z piłka lekarską (powracamy do pozycji stojącej, ręce wyprostowane z piłką lekarską podniesione do góry)

Całość powtarzamy 5 razy.

Ćwiczenia wykonujemy możliwie najszybciej i najdynamiczniej.

Regularne wykonywanie 30 minutowych treningów w ramch systemu CrossFit gwarantuje szybkie dojście do formy i uzyskanie znakomitej spraności. Niewątpliwą zaletą tego programu jest jego różnorodność i fukncjonalność, które gwarantują, że treningi nigdy sie nie nudzą, a ponadto rozwijają nas wszechstronnie.

Dodaj komentarz

Do góry