Jesteś tutaj
Dom > Crossfit > Dlaczego nie powinno się często używać wagi podczas odchudzania ?

Dlaczego nie powinno się często używać wagi podczas odchudzania ?

Dlaczego nie powinno się za często ważyć podczas odchudzania ?

Zapraszam do kolejnego artykułu w którym wyjaśnię Wam, dlaczego waga jest mało użyteczna w czasie celu na odchudzanie.
Więc masz cel – odchudzanie. Redukujesz swoją dietę pozbywając się w pierwszej kolejności nie zdrowych cukrów oraz utwardzonych tłuszczów. Natomiast jedynym Twoim pomiarem jest waga… co kilka dni ważysz się i obserwujesz liczby na wadzę… spadło coś czy nie ? Po kilku tygodniach jesteś szczęśliwa/y bo udało Ci się zrzucić kilka kilo, natomiast w pewnym momencie waga zatrzymała się a może nawet i wzrosła… Nie wiesz co się dzieje, zaczyna brakować Ci motywacji, jesteś wściekła/y, bo przecież trzymasz się diety a tu waga nie chce lecieć w dół…myślisz sobie ” mam tego dość ! ” i koniec diety, powrót do starych rozmiarów, efekt jojo …Zaprzestałaś diety ? To mógł być Twój błąd …

Teraz wyjaśnię dlaczego.
Waga jest dobra na początku naszej przygody z odchudzaniem się. Lecz nie jest dobra , aby ważyć się co drugi dzień, ponieważ organizm często zatrzymuję wodę lub glikogen , także czasami waga może pokazywać trochę mniej trochę więcej … więc warto się ważyć, lecz co tydzień , co półtorej tygodnia.
Do czego zmierzam.
Jeżeli zaczęłaś systematycznie trenować, jeść czysto – waga będzie spadała w dół . To oczywiste. Lecz czemu tak jest, że czasami stanie i nie chce spadać w dół w ciągu dalszym…
Ponieważ , gdy ćwiczysz tracisz tłuszcz , ale i zyskujesz mięśnie ( najlepszymi ćwiczeniami na spalanie tk. tłuszczowej są ćwiczenia siłowe z obciążeniem ) . I tutaj właśnie zaczyna się świetny etap w Twoim odchudzaniu, Twoje mięśnie zaczynają się rozwijać i nadawać kształt Twojemu ciału, bo przecież to one sprawiają, że wyglądasz fit.
Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, dlatego też czasem waga może wzrosnąć, ale Ty dalej będziesz chudła/ł. Dlatego zamiast ciągłego ważenia się proponuję, abyś zaczęła używać lustra , miary a przede wszystkim zacznij robić sobie zdjęcia, na których będziesz widział/a postępy.
Musisz wiedzieć, że każdy kilogram mięśni spala 100 kalorii więcej, dlaczego ? Ponieważ mięśnie potrzebują energii do ruchu ! Także im więcej mięśni tym więcej kalorii spalasz . 3 kilogramy więcej mięśni daje 300 kalorii na dzień więcej spalonych kalorii.
Coś dla kobiet … nie bójcie się ćwiczeń siłowych, które tak na prawdę one najbardziej wpływają na kształt naszej sylwetki. Nie będziecie wyglądać jak Arnold ! Nie macie tyle testosteronu co faceci , a po drugie używając tylko wagi do waszego monitorowania postępów to błąd. Zacznij używać miary , lustra i zdjęć.
Nie przejmuj się wiec, gdy waga stanie w miejscu, nie poddawaj się, to znak, że zaczynasz stawać się bardziej seksi niż wcześniej . Poza tym żywym dowodem na to mogą być stare rozmiary ubrań wiszących w szafie !

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry