Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-10-21 13:15
A  A  A

Do biegu, śniadanie, START!

Do biegu, śniadanie, START!

Śniadanie przed joggingiem powinno być lekkie, pożywne i łatwe do przygotowania!

 

To oczywiste, że chciałbyś przed porannym bieganiem pospać jak najdłużej, ale zjeść trzeba – bieganie na czczo nie jest przyjemne. Chyba, że jesteś osobą z dużą nadwagą i celowo biegasz rano „na głodniaka” by nie spalać dostarczonej przed chwilą energii, a spalać kalorie  „zaległe”. Jeśli jednak nie jesteś na diecie odchudzającej powinieneś jeść przed treningiem lekko strawne śniadanie. Tradycyjne śniadanie w postaci jajecznicy na szynce czy kanapek jest nieco pracochłonne, a w dodatku mocno obciąża żołądek. Rozwiązaniem jest więc posiłek płynny lub półpłynny, z którym żołądek sobie szybko i bez problemu poradzi, a jednocześnie bogaty w węglowodany, które dostarczą Ci energii. Poniżej przedstawiamy kilka propozycji:

 

 

MUESLI

Potrzebujesz: 10 łyżek gotowanego albo samodzielnie przygotowanego muesli i dużego kubka jogurtu (400 g).

Z doświadczenia wiemy, że większości gotowanych muesli zawsze czegoś brakuje. Nasza rada jest taka – przyrządź własne, według własnego uznania i własnych proporcji. Będą potrzebne płatki: owsiane, jęczmienne, pszenne i kukurydziane. Do tego dodaj, to co lubisz –rodzynki, suszone lub kandyzowane owoce, orzechy itp. Wszystko wymieszaj w dużym słoju. Do przyrządzenie muesli lepiej wykorzystać jogurt niż mleko (Które jest gorzej trawione).

400 kcal, węglowodany 52 g

 

 

KOKTAJL

Potrzebujesz: jogurtu naturalnego (duży kubek 400 g), dwóch bananów i do wyboru: 2-3 brzoskwiń, gruszek albo jabłek.

Jogurt przelej do wysokiego pojemnika, wrzuć owoce pokrojone na kawałki, całość zmiksuj. Dla poprawienie smaku dodać możesz łyżeczkę miodu.

420 kcal, węglowodany 71 g

 

 

TWAROŻEK

Potrzebujesz: 1 opakowanie serka wiejskiego, 1 pomidor, bazylię, natkę pietruszki, pieprzu i słodkiej papryki.

Przełóż twarożek do miski. Pomidor pokrój na kawałki i dodaj do trarożku. Dopraw bazylią i natka pietruszki. Nie dodawaj soli, ser jest już wystarczająco słony, ewentualnie lekko przypraw słodka papryką i pieprzem. Zjedz z kromką lub kilkoma kromkami (maksymalnie czteroma) chleba wieloziarnistego.

400 kcal, węglowodany 48 g

 

 

 

Tak więc posil sie szybko lecz solidnie przed porannym treningiem i ruszaj pełen energii w trasę. Powodzenia!

DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE

„Tylne ładowanie węglowodanów ‘’ pod tą dziwnie brzmiącą po polsku nazwą kryje się bardzo ciekawy, coraz bardziej popularny system żywienia powszechni ...czytaj dalej »
DIETA CARB BACK LOADING W PIGUŁCE
2016-08-02

Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)

Każdy bywalec siłowni który decyduje się rozpocząć etap budowania masy mięśniowej ma na celu zwiększenie swojej wagi, rozmiarów i muskulatury. ...czytaj dalej »
Metoda budowania suchej masy mięśniowej (Mini Cut)
2016-07-08

Dieta w grach zespołowych (piłka ręczna)

Piłka ręczna to gra zespołowa, w której zawodnicy muszą bardzo dużo i szybko poruszać się po boisku. Wykonują pracę beztlenowo – siłową i jednocześnie ...czytaj dalej »
Dieta w grach zespołowych (piłka ręczna)
2015-12-29
Powiązane artykuły
NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI  ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

NIE WIESZ CO STOSOWAĆ PRZED I PO CIĘŻKIM TRENINGU Z NAMI ZARAZ SIĘ TO ZMIENI :)

Co jeść przed i po treningu...każdy pewnie zadaje sobie to pytanie a ja napiszę krótko po prostu posiłek - siłownia - posiłek. bo jest to j
2015-12-24 11:39
Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Przedstartowa dieta Phila Heath'a

Plan dietetyczny Phila Heatha podczas przygotowań do zawodów Mr. Olympia
2015-12-01 11:48
Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Dieta Arnolda Schwarzenegger'a

Na początku kilka rad od Arnolda odnośnie diety :
2015-11-23 13:39
BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

BIEGANIE. Przygotuj sie do zawodów!

W poniższym tekście doradzamy wszystkim miłośnikom biegania, jak przygotować się do zawodów biegowych na dystansach średnich: 5, 6 i 10 km.
2015-05-04 21:51
Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Biegaj szybciej: KADENCJA, RYTMY i INTERWAŁY!

Wrzuć na wyższe obroty. Trening zawodowców dla każdego. Rytmy, interwały i lepsza kadencja – sztuka użytkowania.
2015-05-02 17:37
Wiosenny motywator biegacza!

Wiosenny motywator biegacza!

Poniżej zamieszczamy MOTYWATOR BIEGACZA! Jest to zestaw porad i sugestii jak zmobilizować się do biegania i jak zmotywować się do podjęcia s
2015-05-02 16:44
JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

JOGGING. Biegać na czas czy na dystans?

W przypadku czasu bez patrzenia na zegarek lub liczenia sekund trudno oszacować, ile udało się już przebiec.
2015-02-22 15:40
BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

BIEGANIE. Znajdź czas i motywację

Poniższy artykuł jest motywatorem i przewodnikiem każdego biegacza. Co zrobić by robić postępy w bieganiu? Jak radzić sobie ze słabościami?
2015-02-07 19:10
Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

Biganie poza sezonem. Urozmaicaj swój trening.

To co w okresie zimowych jest dla półprofesjonalnych biegaczy najważniejsze to dwie sprawy - regeneracja fizyczna oraz odbudowa psychiczna.
2015-01-25 15:05
Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Jak biegać w zimne dni? Zimowy poradnik biegacza

Poniższy artykuł jest poradnikiem dla najambitniejszych sportowców. Jak biegać zimą? Jak radzić sobie z chłodem i wiatrem? Jak pokonać mrozy
2015-01-25 13:50
BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

BIEGANIE zimową porą. Jak się za to zabrać?

Poniższy artykuł jest „zimowym” poradnikiem dla wszystkich joggerów i podpowiada jak biegać w mroźne dni. Zapoznajcie się z tym tekstem i po
2014-12-31 17:50
Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez bieganie. Czyli jedz, biegaj, chudnij!

Jeśli chcesz zrzucać kilogramy przez bieganie, nie daj się nabierać na legendy i plotki! Poniżej rozprawimy się z mitami na temat odżywania
2014-11-11 13:45
Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Maraton. Precyzyjne tankowanie energii

Podstawowym źródłem energii w przypadku startów na dystansach od 5 km do maratonu są węglowodany.
2014-10-06 19:53
Regeneracja w sporcie cz. 2

Regeneracja w sporcie cz. 2

Chyba najczęściej wybieraną formą regeneracji w Polsce jest sauna. Spowodowane jest to głównie aspektem
2014-09-28 13:43
Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

Stań się perfekcyjnym maratończykiem! Część II

W pierwszej części artykułu mowa była o ostatnich przygotowaniach do maratonu. Drugą cześć tekstu poświęcimy omówieniu samego startu
2014-09-16 21:58
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499