Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Ekspozycja na zimno przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej!

Ekspozycja na zimno przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej!

Ekspozycja na zimno przyspiesza spalanie tłuszczu, wydłuża życie, sprzyja regeneracji oraz poprawia pracę mózgu! Wiedzieliście?!

Zapraszamy do lektury!

Wielu z Nas po prostu nie lubi zimna. Większości marzy się klimat w którym zimy są ciepłe, a śnieg pada tylko na stokach narciarskich i tylko w okresie ferii.

„Zimna woda zdrowia doda” – jak to tak naprawdę jest?
Pędzę z krótkim wytłumaczeniem!

Ekspozycja na zimno kojarzy Nam się z drżeniem rąk, sinymi ustami i uczuciem POTĘŻNEGO dyskomfortu. No bo kto z Nas lubi wybiec w środku zimy w slipach czy stroju kąpielowym na podwórko i położyć się w śniegu? Nikt, lub bardzo niewiele osób odczuwa z tego przyjemność.

WSZYSTKO JEST DLA LUDZI – podobnie jak z konopiami czy alkoholem – odpowiednie ilości, odpowiedni czas ekspozycji nie tyle, że nie powodują patologi zdrowotnych ale wprost przeciwnie sprzyja zdrowiu.

Zanurzenie ciała w zimnej wodzie powoduje obkurczenie naczyń krwionośnych (organizm po prostu broni się przed utratą ciepła) po zakończeniu takiego schładzania, np. po wyjściu z wanny organizm chce jak najszybciej dostarczyć substancje odżywcze do tkanek obwodowych i dochodzi do PRZEKRWIENIA.

Przekrwienie sprzyja chociażby regeneracji po treningowej. Ten efekt jest równie korzystny przy różnego rodzaju kontuzjach czy chociażby zwyrodnieniach stawów.

Ekspozycja na zimno w wielkim skrócie potrafi wspomóc pracę tarczycy – a w moim osobistym przypadku zwiększyć konwersję T4 (tyroksyny) do T3 (Trijodotyroniny) co może spowodować spadek tego nieszczęsnego TSH (Tyreotropiny), które tak często jest jedynym markerem problemów z tarczycą.

Zapamiętujemy, że zimno może wspomóc powrót do homeostazy (mowa o układzie hormonalnym).

Regularne schładzanie organizmu – umożliwia nam darmowe spalanie kalorii. Darmowe oczywiście jeżeli nie liczymy kosztów wody czy lodu. Wystarczy 3-5 min dziennie zimnego prysznica czy kąpieli w wodzie z lodem by uzyskać w skali miesiąca parę dobrych kalorii i poprawić swoją sylwetę

Kąpiele w lodzie, zimne prysznice, krioterapie ogólnoustrojowe, morsowanie to tylko kilka ze sposobów na zimną termogenezę.

Jeszcze jako ciekawostkę nieco bardziej złożoną dodam, że regularne schładzanie organizmu prowadzi do wzrostu działania PGC1-alfa, oraz SIRT -1 i SIRT -3 (sirtuin klasy 1 i 3).
Powyższe sprzyjają spalaniu kwasów tłuszczowych w mitochondriach, regeneracji DNA oraz w ogromnym skrócie myślowym sprzyjają DŁUGOWIECZNOŚCI.

Prowadzone są badania na zwierzętach, w których genetycznie włącza lub wyłącza się konkretne SIRTUINY, których celem jest wydłużenie życia osobników.

Ja osobiście uważam, że powinniśmy być tacy jakimi stworzyła nas MATKA NATURA, tysiące lat ewolucji ukształtowały Nas lepiej niż kiedykolwiek będą w stanie to zrobić naukowe (sztuczne) modyfikacje. AMEN

Dzięki za przeczytanie do końca moich lodowych wypocin.

Autor: Diet Doctors

https://m.facebook.com/dietdoctorsclinic/

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry