Jesteś tutaj
Dom > Crossfit > GAS (General Adaptation Syndrome) a DELOAD.

GAS (General Adaptation Syndrome) a DELOAD.

GAS (General Adaptation Syndrome) a DELOAD.

Dzisiaj po krótce o wpływie regeneracji (deload) na ogólny zespół adaptacyjny (GAS). Każdy z Nas świadomie, bądź też nie korzysta z obu tych zjawisk obecnych w holistycznym podejściu do treningu i szeroko rozumianej regeneracji potreningowej. Zacznijmy sobie od wyjaśnienia w kilku słowach czym w ogóle jest GAS i DELOAD. Do dzieła 🙂

GAS (General Adaptation Syndrome) – to ogólny zespól przystosowania składający się z 3 faz: reakcji alarmowej, stadium adaptacji i okresie wyczerpania. GAS jest szeroko rozumianym pojęciem stosowanym nie tylko na płaszczyźnie sportowym. Ale my przecież skupiamy się na tym, co kochamy – sporcie. O co chodzi? W standardowym planie treningowym każdy trenujący przechodzi przez pierwsze dwa okresy. I sęk w tym aby nie dopuścić do wcześniej wspomnianej trzeciej fazy (wyczerpania). Jak to uzyskać? A no przechodząc do kolejnego pojęcia. Zapraszam!

DELOAD – to okres, w którym świadomie dajemy Naszemu organizmowi czas na wielopłaszczyznową regenerację, innymi słowy ładujemy swoje baterie i akumulatory na dalsze boje i podnoszenie swoich osiągnięć siłowych czy też sylwetkowych. DELOAD jest nieuniknionym elementem każdego mądrego sportowca, dzięki któremu może cały czas progresować. Regeneracja ta pozwala na naprawę i odbudowę uszkodzonych tkanek, mięśni, układu nerwowego, stawów, kości, ścięgien, okolic okołostawowych. Co więcej DELOAD pomaga Nam zwyczajnie złapać oddech.

No dobra, ale jak to połączyć? Nic prostszego, poniżej podaje Wam gotowy do wykorzystania schemat, który już od dziś możecie wprowadzić do swojego życia.

Załóżmy, że trenujemy 4 razy w tygodniu w systemie SPLIT.

KLATKA + BICEPS NOGI BARKI + TRICEPS PLECY
Ciężko LEKKO Ciężko Ciężko
Ciężko Ciężko LEKKO Ciężko
Ciężko Ciężko Ciężko LEKKO
LEKKO Ciężko Ciężko Ciężko

I takim oto sposobem raz na cztery tygodnie dajemy każdej grupie czas na DELOAD nie wyczerpując swoich możliwości i nie obciążając zanadto układu nerwowego. System ten może być również przekształcany i stosowany w innych wariantach w zależności od Naszych indywidualnych potrzeb.

Jedyne co Nas ogranicza to Nasza wyobraźnia!

Trener Personalny: Sebastian Strokosz

https://www.facebook.com/strokosztrener/

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry