Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2012-06-19 15:02
A  A  A

Gimnastyka w wodzie

Gimnastyka w wodzie

Ćwiczenia w basenie nie obciążają układu kostno-stawowego, dlatego tę formę ruchu poleca się przy problemach z kręgosłupem, zaawansowanej osteoporozie (gdy grożą złamania), po przebytych urazach kości oraz stawów. Również przy nadciśnieniu tętniczym. W wodzie ciało waży o około 90 % mniej. Zwiększa się ruchomość stawów, łatwiej więc wykonywać nawet trudne ćwiczenia. Stopień trudności ćwiczeń zmienia się jednak w zależności od stopnia zanurzenia. Im głębiej zanurzymy się w wodzie, tym większy opór muszą pokonać ćwiczące mięśnie. Taka gimnastyka przyspiesza również przemianę materii, gdyż działa jak drenaż limfatyczny. Kiedy woda masuje ciało, limfa sprawniej krąży i szkodliwe produkty przemiany materii szybciej są usuwane z organizmu. W ten sposób ćwiczyć można dłużej i przyjemniej. Poprawia się samopoczucie, przypływ życiowej energii i sił witalnych. Dla niektórych osób to jedyna szansa wykonywania ćwiczeń, których ze względu na zbyt silne obciążenie mięśni, powodujące ból i kontuzje, nie mogliby wykonywać na powierzchni. Nie bez znaczenia pozostaje też wpływ temperatury wody na nasz organizm. Aqua Aerobik sprawia, że znacznie poprawiamy naszą kondycję.

Rodzaje gimnastyki w wodzie

1. Tradycyjny aqua aerobik - kombinacja trzech elementów: ruchu, wody i muzyki. Poprawia ogólną kondycję i usprawnia. Skutecznie odchudza. Ćwiczenia są bardzo dynamiczne,

2. Z elementami pilates - ćwiczenia w płytkiej wodzie, zdecydowanie spokojniejsze. Idealne dla osób nie umiejących pływać lub nie lubiących nadmiernego wysiłku fizycznego. Tu liczy się nie liczba powtórzeń, tylko jakość wykonania

3. Z elementami pilates i jogi - dla kobiet w ciąży. Odbywa się w małych grupach (do pięciu osób). Zmniejsza obrzęki kończyn, spala nadmiar kalorii, wzmacnia i rozciąga mięśnie, poprawia krążenie. Ćwiczenia nie wymagają umiejętności pływania.

LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!

LOW IMPACT AEROBICK to jedna z wielu form AEROBIKU, słynąca z mniejszej intensywności i przeznaczona dla osób mniej zaawansowanych. ...czytaj dalej »
LOW IMPACT AEROBICK - delikatna forma AEROBIKU!
2013-11-02

FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!

Istnieje kilka rodzajów aerobiku, a jedną z nich jest FAT BURNING! ...czytaj dalej »
FAT BURNING - ciekawa forma aerobiku!
2013-11-02

AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!

AEROBIC DANCE to jedna z wielu form AEROBIKU, ciesząca się jednak największą popularnością i sympatią! ...czytaj dalej »
AEROBIC DANCE – wyjątkowa forma aerobku!
2013-09-28
Powiązane artykuły
Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Trening na STEPIE – idealny na spalanie kalorii !!!

Ćwiczenia na stepie są odmianą aerobiku, uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn.
2013-01-27 09:34
Trenuj giętkość i elastyczność!

Trenuj giętkość i elastyczność!

UTRZYMUJ ZDROWE ORAZ ELASTYCZNE STAWY I MIĘŚNIE! Dlaczego gibkość i elastyczność są tak ważne?
2013-01-16 21:52
Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Aerobik. Najpopularniejsza wśród pań forma aktywności

Aerobikiem nazywamy zajęcia, najczęściej grupowe, polegające na wykonywaniu intensywnych ćwiczeń fizycznych w rytm muzyki. Aerobik jest pro
2012-12-16 13:41
Agua aerobik. Dlaczego jest tak wyjątkową formą aktywności?

Agua aerobik. Dlaczego jest tak wyjątkową formą aktywności?

Aerobik w wodzie to idealna forma aktywności dla osób chcących mieć ładną figurę i wzmocnić mięśnie. Ważne jest przede wszystkim to, że są t
2012-12-08 17:22
Aqua aerobik. Spróbuj tego!

Aqua aerobik. Spróbuj tego!

Zastanawiasz się czasami, gdzie się zapisać na zajęcia i którą formą fitness wybrać? Jeżeli lubisz środowisko wodne oraz ćwiczenia przy muzy
2012-11-28 14:30
Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne, ciekawa dyscyplina sportowa

Pływanie synchroniczne-sport korzystny dla zdrowia i rozwoju dziecka
2012-09-08 12:56
Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!

Rozciąganie kluczem do gibkości!
2012-09-03 12:45
Stretching. Na czym to polega?

Stretching. Na czym to polega?

Stretching to nic innego jak rozciąganie mięśni. Jest to bardzo ważny element zarówno ćwiczeń kulturystyczno – siłowych, jak i aerobowo – bi
2012-09-01 08:42
Hula Hop

Hula Hop

Już kilkanaście minut regularnych ćwiczeń z plastikową obręczą wyszczupli talię i biodra, a także korzystnie wpłynie na kręgosłup. A to wszy
2012-06-21 14:41
Łyżworolki

Łyżworolki

Jazda na łyżworolkach należy do sportów aerobowych, jest idealna dla osób, które chcą schudnąć. Kiedy jeździsz na rolkach, spalasz ok. 470
2012-06-20 16:51
TBC - Total Body Conditioning

TBC - Total Body Conditioning

To jedna z najpopularniejszych odmian aerobiku, która zapewnia trening mięśni całego ciała przy pomocy odpowiednio dobranego zestawu ćwiczeń
2012-06-19 15:21
TAD 600 - złoty antyoksydant

TAD 600 - złoty antyoksydant

Ostatnio dość często można uslyszeć o złotym środku antyoksydacyjny - TAD 600
2016-12-10 10:37
Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie

Nie od dziś wiadomo, że stres może przyczyniać się do wzrostu tkanki tłuszczowej w organizmie. Ale dlaczego tak się dzieje?
2016-11-24 12:20
Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Superkompensacja - droga do wzrostu formy

Najistotniejszym elementem treningu warunkującego wzrost formy sportowej a tym samym określonych funkcji motorycznych jest SUPERKOMPENSACJA.
2016-11-16 14:33
Puchar Polski - wyniki

Puchar Polski - wyniki

W dniach 15-16.10.2016 roku w Mińsku Mazowieckim odbył się Puchar Polski w Kulturystyce i Fitness. Są to jedne z najbardziej prestiżowych za
2016-10-18 11:04
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy Junaków 46
[email protected]
NIP: 6462632499