Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Gimnastyka w wodzie

Gimnastyka w wodzie

Ćwiczenia w basenie nie obciążają układu kostno-stawowego, dlatego tę formę ruchu poleca się przy problemach z kręgosłupem, zaawansowanej osteoporozie (gdy grożą złamania), po przebytych urazach kości oraz stawów. Również przy nadciśnieniu tętniczym. W wodzie ciało waży o około 90 % mniej. Zwiększa się ruchomość stawów, łatwiej więc wykonywać nawet trudne ćwiczenia. Stopień trudności ćwiczeń zmienia się jednak w zależności od stopnia zanurzenia. Im głębiej zanurzymy się w wodzie, tym większy opór muszą pokonać ćwiczące mięśnie. Taka gimnastyka przyspiesza również przemianę materii, gdyż działa jak drenaż limfatyczny. Kiedy woda masuje ciało, limfa sprawniej krąży i szkodliwe produkty przemiany materii szybciej są usuwane z organizmu. W ten sposób ćwiczyć można dłużej i przyjemniej. Poprawia się samopoczucie, przypływ życiowej energii i sił witalnych. Dla niektórych osób to jedyna szansa wykonywania ćwiczeń, których ze względu na zbyt silne obciążenie mięśni, powodujące ból i kontuzje, nie mogliby wykonywać na powierzchni. Nie bez znaczenia pozostaje też wpływ temperatury wody na nasz organizm. Aqua Aerobik sprawia, że znacznie poprawiamy naszą kondycję.

Rodzaje gimnastyki w wodzie

1. Tradycyjny aqua aerobik – kombinacja trzech elementów: ruchu, wody i muzyki. Poprawia ogólną kondycję i usprawnia. Skutecznie odchudza. Ćwiczenia są bardzo dynamiczne,

2. Z elementami pilates – ćwiczenia w płytkiej wodzie, zdecydowanie spokojniejsze. Idealne dla osób nie umiejących pływać lub nie lubiących nadmiernego wysiłku fizycznego. Tu liczy się nie liczba powtórzeń, tylko jakość wykonania

3. Z elementami pilates i jogi – dla kobiet w ciąży. Odbywa się w małych grupach (do pięciu osób). Zmniejsza obrzęki kończyn, spala nadmiar kalorii, wzmacnia i rozciąga mięśnie, poprawia krążenie. Ćwiczenia nie wymagają umiejętności pływania.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry