Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Glutamina – zastosowanie oraz dawkowanie

Glutamina – zastosowanie oraz dawkowanie

Glutamina jest jednym z 22 aminokwasów, które wchodzą w skład białka. Jest ona aminokwasem endogennym. Stosowanie glutaminy niesie za sobą wiele zalet. Glutamina wspomaga pracę układu trawiennego oraz odpornościowego, bierze udział w syntezie białek mięśniowych, jak i również ma wpływ na utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej.

 

Glutamina w bardzo dużym procencie wchodzi w skład tkanki mięśniowej, jest ona również produkowana sama przez organizm. Mimo to podczas wzmożonego wysiłku fizycznego zapotrzebowanie organizmu na ten aminokwas jest bardzo duże. W momecnie kiedy nie dostarczymy Glutaminy około treningowo organizm zacznie czerpać glutaminę z naszych mięśni czyli nastąpią procesy kataboliczne.

 

Polecam stosować glutaminę nie tylko ze względu ma duży wpływ na regenerację organizmu ale również ze względu na jej walory prozdrowotne.

 

Zalety stosowania glutaminy :

 – zwiększa syntezę białka

– zapobiega rozpadowi tkanki mięśniowej

– poprawia procesy regeneracji organizmu

– polepsza odporność organizmu

– wspomaga budowę nowych włókien mięśniowych

– podnosi poziom hormonu wzrostu

– poprawia funkcjonowanie układu trawiennego

 

Dawkowanie glutaminy :

 Porcja dzienna powinna wynosić minimum 10-15g, aż do 40-50g na dobę.

 

Glutamina powinna być przyjmowana przed i po treningu w ilościach 5-10g na porcję. Rano na czczo, wieczorem oraz między posiłkami.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry