Multisport Tychy Uczniowska 7 Uvex
2013-01-20 13:24
A  A  A

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podtrzymujących kręgosłup – nazywane są one przez naukowców gorsetem mięśniowym.

W jego skład wchodzą mięśnie i połączone z nimi tkanki podtrzymujące kręgosłup i środkową część ciała. Zapewnia on stabilizację i kontrolę niemal każdego ruchu. Utrzymanie silnego, wytrzymałego i elastycznego gorsetu mięśniowego uchroni cię przed bólami pleców i pomoże utrzymać mobilność przez całe życie.

Wiele rodzajów aktywności przyczynia się do utrzymania sprawnego gorsetu mięśniowego:

-         joga

-         pilates

-         tai chi

-         trening siłowy

-         trening plyometryczny

-         ćwiczenia z piłką do ćwiczeń, piłką lekarską lub piłką do boksu

-         ćwiczenia na maszynach do treningu funkcjonalnego (np.: LIFE FITNESS, CYBEX)

 

Sama w sobie żadna z tych metod nie jest wystarczająca. Optymalny rozwój gorsetu mięśniowego wymaga skorzystania z różnorodnych sposobów. Jego sprawność to bilet do zdrowo i seksownie wyglądającej środkowej części ciała oraz dynamicznego i atletycznego wyglądu ogólnego.

Program stabilizujący gorset mięśniowy zawiera:

-         spięcia

-         mostki boczne

-         bird-dogs

Ćwiczenia te zwiększają wytrzymałość mięśni, poprawiają postawę i pomagają spalać kalorie tak, aby środkowa część twojego ciała była jędrna i płaska. Wykonuj ten program codziennie. Aby osiągnąć najlepszy efekt, napinaj mięśnie podczas ćwiczeń i oddychaj wtedy naturalnie. Kręgi są najbardziej podatne na kontuzje podczas pierwszych 45 minut po wstaniu z łóżka – wykonuj zatem program późnym rankiem, po południu lub wieczorem.

Wolne rodniki - „szkodniki” w ludzkim ciele

Wolne rodniki są to krótkotrwałe, wysoce reaktywne cząstki, które są w stanie zrobić krzywdę każdej materii oraz każdemu narządowi w organizmie człowi ...czytaj dalej »
Wolne rodniki - „szkodniki”  w ludzkim ciele
2014-09-22

Posezonowy przegląd serwisowy. Część II

Najpowszechniej stosowanym remedium na zgłaszane lekarzom dolegliwości biegacza jest odpoczynek od biegania. W poniższym tekście doradzamy co robić by ...czytaj dalej »
Posezonowy przegląd serwisowy. Część II
2013-12-29

Posezonowy przegląd serwisowy. Część I

Chcesz być traktowany jak profesjonalista? Wykorzystaj wiedzę o postępowaniu z wyczynowcami i nie popełniaj amatorskich błędów. ...czytaj dalej »
Posezonowy przegląd serwisowy. Część I
2013-12-10
Powiązane artykuły
Jagoda Acai

Jagoda Acai

Owocom Acai przypisuje się bardzo wiele prozdrowotnych właściwości, natomiast tylko te wynikające z potencjału antyoksydacyjnego wydają się
2013-10-25 11:46
Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie dla biegaczy w pigułce

Rozciąganie, to zmora wielu amatorów. To hasło, które pojawia się w biegowych portalach, czasopismach i w rozmowach z biegaczami. Widok rozc
2013-10-19 19:13
PILATES – walka z grawitacją!

PILATES – walka z grawitacją!

„Każdy dzień jest walką z grawitacją” – mawiają często trenerzy i instruktorzy PILATES.
2013-09-20 08:11
Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Zdrowy sen gwarancją zdrowego życia!

Sen jest nie tylko przyjemnością i relaksem, na który każdy z nas może sobie pozwolić w ciągu doby, ale też koniecznością. Jest niezbędny, a
2013-08-18 10:49
Bieganie. Mięśnie, które zadecydują o Twoich rekordach!

Bieganie. Mięśnie, które zadecydują o Twoich rekordach!

Czy wiesz, że czasem o Twoich biegowych wynikach decydują mięśnie o istnieniu których nie masz pojęcia. Często skrywają się w cieniu „ główn
2013-01-24 10:46
Kalorie a zdrowie kości

Kalorie a zdrowie kości

Niedostateczne spożywanie kalorii wpływa negatywnie na zdrowie kości!
2013-01-19 16:05
Papryka Cayenne

Papryka Cayenne

Papryka Cayenne czyli wszystko o królowej wśród przypraw
2012-12-09 10:30
Jazda na rowerze a zdrowie

Jazda na rowerze a zdrowie

Rower to samo zdrowie. Pod takim sformułowaniem podpisałby się każdy lekarz. Po pierwsze, regularna jazda na rowerze intensywnie wpływa na w
2012-11-03 23:53
Kijki do chodzenia Nordic Walking

Kijki do chodzenia Nordic Walking

Wybierając długość kijka powinniśmy wziąć pod uwagę takie czynniki jak wzrost osoby, długość kroku, ruchomość w stawach, proporcje kończyn,
2012-09-11 14:23
Smukłe ciało bez chwili nudy-Orbitrek

Smukłe ciało bez chwili nudy-Orbitrek

Wraz z wzrostem popularności wśród ludzi zdrowego i aktywnego trybu życia, powstało wiele urządzeń mających ułatwić i urozmaicić ćwiczenia.
2012-09-08 11:23
Imbir i jego właściwości.

Imbir i jego właściwości.

Ta roślina jest jedną z najstarszych roślin leczniczych, jak również przyprawowych. Zawiera wapń, magnez, fosfor i potas.
2012-08-30 16:26
Nordic Walking…w wodzie!

Nordic Walking…w wodzie!

Nordic Walking jest dyscypliną, którą można uprawiać nie tylko na lądzie! Okazuje się, że maszerować można również w…wodzie.
2012-08-20 13:01
Cellulit. Czy da się go zwalczyć?

Cellulit. Czy da się go zwalczyć?

Cellulit jest pofałdowaną tkanką tłuszczową, nazywaną często „skórką pomarańczową”, która gromadzi się na pośladkach oraz udach.
2012-08-18 22:04
Kontuzje biegacza. Co robić?

Kontuzje biegacza. Co robić?

Biegacze są narażeni na urazy nóg i to niezależnie od tego, czy uprawiają ten sport dla przyjemności, czy zawodowo. Ważne, by kontuzję jak n
2012-08-18 19:02
Cztery sekrety zdrowych kości

Cztery sekrety zdrowych kości

Wapń w diecie jest bardzo ważny dla utrzymania zdrowych kości. Większość spożywanego wapnia powinno pochodzić ze wszystkich źródeł żywności
2012-08-14 15:52
redmonster
Redakcja RedMonster
43-100 Tychy, Uczniowska 7
[email protected]
NIP: 6462632499