Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Gorset mięśniowy a stabilny kręgosłup

Ponad 85% kobiet odczuwa w pewnym momencie swojego życia bóle pleców. Większość przypadków ma swoje powody w kontuzjach tkanek miękkich podtrzymujących kręgosłup – nazywane są one przez naukowców gorsetem mięśniowym.

W jego skład wchodzą mięśnie i połączone z nimi tkanki podtrzymujące kręgosłup i środkową część ciała. Zapewnia on stabilizację i kontrolę niemal każdego ruchu. Utrzymanie silnego, wytrzymałego i elastycznego gorsetu mięśniowego uchroni cię przed bólami pleców i pomoże utrzymać mobilność przez całe życie.

Wiele rodzajów aktywności przyczynia się do utrzymania sprawnego gorsetu mięśniowego:

–         joga

–         pilates

–         tai chi

–         trening siłowy

–         trening plyometryczny

–         ćwiczenia z piłką do ćwiczeń, piłką lekarską lub piłką do boksu

–         ćwiczenia na maszynach do treningu funkcjonalnego (np.: LIFE FITNESS, CYBEX)

 

Sama w sobie żadna z tych metod nie jest wystarczająca. Optymalny rozwój gorsetu mięśniowego wymaga skorzystania z różnorodnych sposobów. Jego sprawność to bilet do zdrowo i seksownie wyglądającej środkowej części ciała oraz dynamicznego i atletycznego wyglądu ogólnego.

Program stabilizujący gorset mięśniowy zawiera:

–         spięcia

–         mostki boczne

–         bird-dogs

Ćwiczenia te zwiększają wytrzymałość mięśni, poprawiają postawę i pomagają spalać kalorie tak, aby środkowa część twojego ciała była jędrna i płaska. Wykonuj ten program codziennie. Aby osiągnąć najlepszy efekt, napinaj mięśnie podczas ćwiczeń i oddychaj wtedy naturalnie. Kręgi są najbardziej podatne na kontuzje podczas pierwszych 45 minut po wstaniu z łóżka – wykonuj zatem program późnym rankiem, po południu lub wieczorem.

Dodaj komentarz

Do góry