Jesteś tutaj
Dom > Nowości > Gra w GOLFA: Jak strzelać z bunkra i jak utrzymać równowagę podczas SWINGA?

Gra w GOLFA: Jak strzelać z bunkra i jak utrzymać równowagę podczas SWINGA?

Poniższy tekst powstał na bazie kilku wpisów

pochodzących z serwisu:

grawgolfa.pl

 

W poniższym tekście omówimy dwie kwestie związane z golfową rozgrywką. Kwestia pierwsza to nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach na golfowym polu. Jedną z najczęstszych i najmniej lubianych trudności jakie nadarzają się golfistom jest wpadek piłki do bunkra. Poniżej podpowiemy jak radzić sobie z tego typu utrudnieniem. Druga kwestia o jakiej chcemy wspomnieć w niniejszym artykule to utrzymanie równowagi w trakcie wykonywania SWINGA. Swing oprócz tego, że ma być skuteczny, musi też być „ładny dla oka”. O efektywności, ale i efektowności tego uderzenia mowa będzie w drugiej części tekstu.

 

CZĘŚĆ I

Jak poradzić sobie na polu golfowym, gdy piłka ląduje w nieporządanym miejscu?

Wielokrotnie zdarza się, że w trakcie świetnej gry piłka nagle ląduje w bunkrze. Jest to jeden z bardziej demotywujących momentów rozgrywki, dlatego warto wiedzieć jak wyjść cało z tej opresji. Nie wpadaj w panikę. Odpowiednie przygotowanie do strzału może pomóc szybko wrócić na tor i nie stracić zbyt wiele uderzeń.

 

Poniżej radzimy jak uporać się z taka trudnością. Zapoznaj się z czterema wskazówkami dotyczącymi uporania się z tą niekomfortową  sytuacją:

 

1. USTAWIENIE CIAŁA

Podchodząc do piłki znajdującej się na piaszczystej nawierzchni, należy stanąć na lewo od celu, a kij mieć skierowany w prawą stronę od piłeczki. Nasze ciało powinno znajdować się w położeniu 30 stopni względem piłki. W trakcie uderzenia piłka ma znajdować się na samym środku.

 

2. ODPOWIEDNI SWING

Nie należy przesadzać z pełnym zamachem. Będąc w bunkrze, nie powinno  się skupiać na odległości strzału, ale na jego celności. Dlatego właśnie priorytetem gracza jest strzelić dokładnie i w odpowiednią stronę, rezygnując z pełnego swingu, który zazwyczaj jest niecelny. Pamiętać należy, żeby w trakcie wykonywania swingu dobrze pracować przedramionami i nadgarstkami, przekładając prawą dłoń nad lewą  tuż przy uderzaniu w piłkę.Więcej o SWINGU będzie można przeczytać w drugiej części tekstu. 

 

3. CELNE PRZYŁOŻENIE

Jeśli chce się, żeby piłeczka toczyła się po greenie po spadnięciu na ziemię, należy uderzyć około 7 cm przed piłeczką – w ten sposób wypychamy piasek przy uderzeniem i główka naszego kija ma lepszy kontakt z piłką. Zazwyczaj jednak, jeśli zależy nam na klasycznym ,,położeniu się” piłki na greenie, uderzamy około 2,5 – 3 cm przed piłeczką.

 

4. UŁATWIENIE TRENINGU

W trakcie pierwszych ćwiczeń strzałów z bunkra, dobrze jest narysować sobie na piasku tor lotu piłki, oś równoległą do ustawienia naszego ciała, a także linię zamachu kija – to pomoże nam szybciej i dokładniej zrozumieć mechanikę oddawania strzałów z piaszczystej nawierzchni.

 

 

 

CZĘŚĆ II

W drugiej, poniższej części tekstu omówimy bliżej kultowe uderzenie GOLFOWE, zwane popularnie swingiem. SWING ma być efektywny, ale – co nie bez znaczenia – ma być efektowny! Otóż idealny swing to płynny ruch, łagodne tempo oraz pełna kontrola nad poszczególnymi etapami uderzenia kończącego się wzorcową pozycją zamykającą uderzenie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, co pozornie niedostrzegalne, a jednak przesądzające o płynności i jakości swingu –  o utrzymaniu równowagi przez gracza. Aspekt ten jest często pomijany przez nieświadomych jego istoty graczy.

 

 

Większość początkujących graczy wychodzi z założenia, że utrzymanie równowagi podczas SWINGU, to sprawa drugorzędna, która nie wymaga od nich uwagi w takim stopniu, jak pozostałe elementy swingu. Jednak okazuje się, że wielu doświadczonych graczy postrzega tę kwestię zupełnie inaczej. Według nich, utrzymanie prawidłowej równowagi podczas swingu może przesądzać o całości uderzenia w takim samym stopniu, jak sposób trzymania kija golfowego.

Jedną z przyczyn lekceważenia utrzymania równowagi podczas swingu, jest lekkość z jaką przychodzi ona profesjonalnym graczom. Niezwykle rzadko widuje się profesjonalnego gracza balansującego na granicy pięt lub palców u stóp lub kończącego swing w niezdarny sposób. Przekonanie o tym, że każdemu graczowi przychodzi to z taką łatwością, może sprawić, że zupełnie pominiemy ten element gry, nie wiedząc, że rzutuje on na całokształt naszego swingu.

 

Dlaczego równowaga ma znaczenie?

Utrzymanie równowagi od momentu rozpoczęcia swingu, poprzez backswing oraz downswing, to element kluczowy, który jest gwarancją prawidłowego kontaktu kija z piłką. Każde zachwianie się podczas kolejnych faz swingu niesie za sobą poważne konsekwencje. Jeżeli ciężar ciała zupełnie przeniesiemy na palce u stóp, możemy liczyć się z utratą kontroli nad uderzeniem, natomiast wygięcie się do tyłu spowoduje uderzenie przez nas piłki niewłaściwą częścią kija. Stąd też, prawidłowe rozłożenie ciężaru ciała tak, aby jego środek znajdował się pomiędzy piętą a kłąbem palucha u stopy, jak i zaangażowanie obu nóg w równym stopniu, sprawią, że nasz swing nabierze profesjonalnego charakteru. Kolana podczas adresowania powinny być zgięte.

W celu wychwycenia niuansów w sposobie utrzymania równowagi podczas swingu, warto przyjrzeć się tym najlepszym. Wśród graczy cieszących się opinią tych o niezachwianym, stabilnym swingu i idealnej postawie są m.in. Adam Scott, Charl Schwarzel czy Justin Rose. Idealna postawa, na którą składają się kolana, biodra oraz ramiona będące w jednej linii zdecydowanie wyróżnia wymienionych graczy. Świetnym przykładem na doskonałość płynności ruchu pozbawioną raptownych zwrotów jest również Ernie Els

Jeżeli chcemy zaobserwować proces płynnego następowania kolejnych faz swingu oraz zwrócić szczególną uwagę na zachowanie równowagi przez gracza podczas uderzenia, idealne ku temu będą wszelkie ujęcia kamery podczas turnieju prezentujące gracza od tyłu. Ujęcia te dają idealny pogląd na rotację ciała gracza względem jego niezachwianej osi.

 

Jak wyćwiczyć utrzymanie równowagi podczas swingu?

Niezawodnym sposobem jest wykonywanie ćwiczenia polegającego na uderzaniu piłki mając złączone stopy. W celu pełnego wykorzystania wyżej wspomnianego ćwiczenia należy wykonywać je w sposób następujący:

– używając kija typu wedge lub krótkiego irona, adresuj piłkę z maksymalnie złączonymi stopami,

– wykonuj wiele uderzeń wkładając w nie 50% swojego wysiłku,

– jeżeli uznasz, że swing nabrał pożądanej jakości, zwiększ wkładany w uderzenie wysiłek,

– jeżeli zauważysz zdecydowaną poprawę, zdecyduj się na bardziej wymagający kij.

 

 

 

Powyższy tekst zaadresowany jest do nieco bardziej zaawansowanych golfistów. Dotyczy rozwoju umiejętności golfowych i zdobywania coraz większego doświadczenia w grze. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z powyższymi wskazówkami. Z całą pewnością przyniosą Wam one pomoc i wiedzę. Żadna teoria nie zastąpi praktyki, ale na teorii warto się opierać i teorią warto się posiłkować. Życzymy sukcesów sportowych!

 

 

Źródło tekstu

www.grawgolfa.pl 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry