Jesteś tutaj
Dom > Bieganie > High-intensity interval training „Hiit”

High-intensity interval training „Hiit”

H I I T, czyli High Intensity Interval Training!

Możesz spalić więcej niechcianego tłuszczu w krótszym czasie! HIIT to nowoczesny trening, o którego skuteczności przekonało się już wielu.

Stosując trening HIIT wykonasz cięższą pracę w czasie o ponad połowę krótszym niż ten, który normalnie spędzasz na aerobach. Na HIIT potrzebujesz jedynie 15-20 minut.

Jak wygląda trening HIIT?

  • 5 minut rozgrzewki na wybranej maszynie do aerobów (bieżnia, step itp.)
  • Wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających i jesteś gotowa do treningu.
  • Zacznij z małą intensywnością i ćwicz tak przez 1 minutę.
  • Potem zacznij zwiększać intensywność do 90-95% Twojego HRmax i utrzymuj takie tempo przez 15-20 sekund.
  • Potem znów zwolnij i przez 1 minutę utrzymuj małą intensywność.
  • Po tym czasie zwiększ ponownie tempo do 90-95% HRmax.
  • Powtarzaj tak przez 15 minut.
  • 5 minut przeznacz na schłodzenie ciała, uspokojenie organizmu, zakończ stretchingiem.
  • Jeżeli prawidłowo wykonasz cały trening, po 20 minutach będziesz wykończony.

Wyróżniamy dwie metody treningowe:

Metoda ekstensywna opiera się na większej liczbie powtórzeń przy niższej intensywności treningu, przeplatana krótkimi aktywnymi przerwami. Podczas takiej przerwy tętno powinno spaść do 65 % naszego max, a podczas wysiłku zasadniczego powinno wynosić 85% max.

Metoda intensywna polega na wykonaniu niewielkiej ilości powtórzeń ale za to o wysokiej intensywności, bo tętno maksymalne powinno utrzymywać się w granicach 90-95 % max, i przeplatane dłuższymi przerwami w czasie których tętno powinno spaść do 60% max.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry