Jesteś tutaj
Dom > Fitness > Idealny brzuch. Jak osiągnąć sześciopak?

Idealny brzuch. Jak osiągnąć sześciopak?

Na mięśnie brzucha ćwiczeń jest bardzo wiele. Jeśli zależy Ci aby Twoje mięśnie były wyraziste warto byś swój trening brzucha oparł na ćwiczeniach wykonywanych w pozycji wiszącej. Warto oczywiście dołączyć też do tego inne formy „brzuszków”.

 

 

 

Poniżej zamieszczamy zestaw takich ćwiczeń:

  1. Wznosy nóg w zwisie na drążku – Chwytamy drążek prosty nachwytem. Unosimy nogi zgięte lekko w kolanach do wysokości klatki. Pozycja startowa ma natomiast miejsce, gdy uda stanowią z naszym tułowiem kąt prosty. Tempo ruchu umiarkowane, bez zrywów.
  2. Wznosy nóg ze skrętem bioder w zwisie na drążku – Pozycja jak w poprzednim ćwiczeniu. Wisząc na drążku, uginamy lekko nogi w kolanach i wykonujemy skręt w biodrze. W tej pozycji unosimy nogi do wysokości górnej krawędzi „kaloryfera”. Wysokość pozycji startowej jest identyczna jak w wypadku poprzedniego ćwiczenia.
  3. Rainbow – Ćwiczenie to ma nazwę tęczy z racji ruchu, jaki wykonujemy, wisząc na drążku. Musimy wykonać skręt w pasie miedniczym, aby nasze nogi zwisały po jednej ze stron. Używając siły mięsni brzucha, poruszamy się po paraboli na drugą stronę, aż nasze nogi zaliczą łuk 180 stopni. Kolejne ćwiczenie wykonujemy od pozycji końcowej do początkowej, czyli w drugą stronę.
  4. Skłony tułowia z linką wyciągu klęcząc – Klękamy przed wyciągiem górnym, biodra cofnięte do tyłu, chwytamy końce liny tak, by przebiegała ona nad głową, z tej pozycji wykonujemy skłony tułowia do przodu, pokonując opór wyciągu, jednocześnie napinając mięsnie brzucha. Unikamy ruchów ramionami, pozostają one w jednakowym położeniu, dłonie obok głowy. Ruch wykonujemy w sposób kontrolowany i w wolnym tempie.

 

 

 

Same wykonywanie ćwiczeń oczywiście nie wystarcza by osiągnąć „brzuch idealny”. W procesie wyrabiania „kaloryfera” ważne są trzy elementy:

  1. Nie ma się co łudzić nadzieją, że bez odpowiedniej diety i ćwiczeń aerobowych można wyrzeźbić brzuch. Ważne są tu dietetyczne poświęcenia. Jeść się powinno niskokaloryczne posiłki, które napędzają metabolizm. Czyli, pilnujemy kalorii.
  2. Ćwicząc brzuch powtórzenia wykonuje się do momentu załamania mięśniowego, utrzymując jedynie liczbę serii w danym ćwiczeniu. Każde z nich wykonujemy w trzech seriach. Czyli ćwiczymy na maxa.
  3. W trakcie ćwiczeń konieczne będzie zastosowanie również suplementów spalających tłuszcz. Szeroka oferta suplementów dostępna jest na stronach: www.kulturystyczny.pl oraz www.supleshop.pl.  Najlepiej sprawdzą się tu termogeniki i preparaty zawierające L-karnitynę. 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry