Jesteś tutaj
Dom > Odżywianie > Imbir i jego właściwości.

Imbir i jego właściwości.

Zdrowy imbir- właściwości lecznicze:

 

– pobudza układ odpornościowy
– niszczy wirusy (leczy przeziębienia)
– posiada działanie rozgrzewające
– działa przeciwzapalnie (pomaga przy zapaleniu stawów)
– reguluje pracę woreczka żółciowego
– przeciwdziała nadmiarowi gazów w jelitach
– zmniejsza wydzielanie kwasów żołądkowych
– pomaga usuwać toksyny

ułatwia trawienie

działa przeciwobrzękowo, bo zawarty w nim olejek eteryczny ma działanie moczopędne

zwiększa koncentrację i wydajność umysłową, bo poprawia ukrwienie mózgu. Odrobina sproszkowanego imbiru dodana do kawy, niweluje jej szkodliwe właściwości.

Jak robić samemu napary z imbiru?

Herbatka z imbiru:

Kawałek obranego i utartego korzenia imbiru należy zalać szklanką wrzątku, przykryć i odstawić na 10 min. Do przecedzonego płynu dodać trochę miodu. Pić małymi łyczkami.

Napój imbirowy:

 

0,5 łyżeczki imbiru z cytryną zalać gorącą lub ciepłą wodą, dodać do smaku miód. Pić ciepły na czczo oraz w ciągu dnia, najlepiej razem z wiórkami. Można też zaparzyć napój w termosie na cały dzień. Podnosi odporność organizmu, pomaga w oczyszczaniu z toksyn i złogów oraz przy odchudzaniu. Można podawać dzieciom.

 

Nalewka imbirowa:

Przeciw reumatyzmowi – 100ml spirytusu i 1łyżka imbiru w proszku. Imbir zalać spirytusem i odstawić na 7 dni. Odfiltrować, trzymać w ciemnej butelce (butelkę można owinąć szczelnie folią aluminiową), smarować stawy.

Do płukania nosa i gardła (przy nieżycie):

2 łyżki świeżego drobno startego imbiru, ewentualnie suszonego zalać roztworem soli fizjologicznej zagotować i odstawić do ostygnięcia, potem odcedzić. Wstrzykiwać do nosa kilka razy dziennie lub płukać gardło

 

Masa a imbir

Dla celów robienia masy warto skupić się na 2 właściwościach imbiru:

– imbir pobudza apetyt a także poprawia trawienie poprzez zwiększenie wydzielania soków żoładkowych. Nie drażni przy tym żołądka w takim stopniu jak np. pieprz. Warto zatem dodać imbiru do ciężkostrawnych posiłków jak np. mięso, potrawy z jaj, soja, fasola itp. Można używać imbiru zamiast pieprzu np. do kanapek. Znakomicie smakują piersi kurczaka z imbirem.
Jeśli masz problemy z chorobą lokomocyjną warto przed podróżą zjeść łyżeczkę imbiru, jeśli jest to dla ciebie za ostre to można zagryźć to chlebem. To samo można zrobić przed wzięciem ciężkostrawnej odżywki białkowej – w szczególności białka jaj.

– imbir wchodzi w skład wielu leków leczących stawy po urazach. Trening na masę wymaga określonych ćwiczeń, które trudno wykonać bez mocnych i sprawnych stawów. Udział imbiru w diecie profilaktycznie wzmocni stawy narażone na zwiększone obciążenia, pomoże w ich regeneracji po treningu. Za sproszkowane kłącze imbiru zapłacisz o wiele mniej niż za specyfiki w aptece.

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz
Do góry